3731
Sök

Välja slutartid på Canon Digital IXUS 60

302 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Finns det någon som har en Canon Digital IXUS 60 eller någon av tidigare modeller som vet hur man ställer in slutartiden. Skall gå att ställa in upp till 60 sek, på senaste modellen ialla fall. Hittar dock inte funktionen och bruksanvisningen är inte till någon hjälp

Säljare
341 Inlägg
19 juli 2006
du får ställa den på manuell... func knappen sen till manuell...
sen meny knappen tryck ner till det står lång slutartid, välj på...
sen func knappen igen tryck ner till ikonen under M -> meny igen och höger
och vänster för att ställa slutartiden...

282 Inlägg
19 juli 2006
Har inte just testat den där, men brukar det gå köra kompakt kameror på manuell o ställa in slutartid? Har testat en Canon Digital IXUS 65 o den gick det inte att ställa in på iaf..

302 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
bdahl skrev:

Tackar nu hittade jag det. (+/- Exp.)

282 Inlägg
19 juli 2006
Exp och slutar tid är inte samma sak tongue

302 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
MrFredde skrev:

Va! Hmm. Dvs då har jag inte hittat det. Vad är då Exp?

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
19 juli 2006
exp är över eller underexponering av bilden.

Smoke Tires Not Drugs.

Säljare
341 Inlägg
20 juli 2006
MrFredde skrev:

läs vad jag skrev... fungerar på ixus 65 också

Säljare
341 Inlägg
20 juli 2006
9-3 SS cab skrev:
MrFredde skrev:

Va! Hmm. Dvs då har jag inte hittat det. Vad är då Exp?

du måste göra det i dom stegen som jag skrev... lite knövligt kanske men det är så man gör.
när du står på exp +/- trycker du meny en gång.... då får du fram lång slutartid...
välj då vilken du vill ha med höger vänster... från 1" (1 sek) till 15" (15 sek)

edit... exp är om du vill göra bilden ljusare eller mörkare... typ vid motljus och liknande.
Senast redigerat av bdahl (20 juli 2006)

282 Inlägg
20 juli 2006
Vilket jobbigt sätt, kan inte vara många som hittar dit.. Tacka vet ja systemkameror  big_smile

1 639 Inlägg
20 juli 2006
bdahl skrev:

Japp, har en Ixus 65 och där funkar det så som du beskriver...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 639 Inlägg
20 juli 2006
MrFredde skrev:
Vilket jobbigt sätt, kan inte vara många som hittar dit.. Tacka vet ja systemkameror  big_smile

Jobbigt ?? Några få knapptryck, man behöver inte ens gå ur sökarfönstret utan kan fortfarande se motivet, man får upp alternativen längs sidorna... Ixus Rockar Extremt Fett.... smile I alla fall 65'an med gyro som vänder bilder tagna på högkant beroende på hur man håller kameran, vet inte om det finns på 60
Senast redigerat av mrcelica (20 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

282 Inlägg
20 juli 2006
Jo visst vet man om det så, men o först behöva gå in på EXP o sen där fortsätta in på slutartid.. Känns som att funktionen är så undangömd.. Men men det är väl för att det är en kompakt kamera, kanske inte så ofta man gör manuellt smile Men annars tycker jag oxå att Ixus är bra kameror..

1 639 Inlägg
20 juli 2006
MrFredde skrev:
Jo visst vet man om det så, men o först behöva gå in på EXP o sen där fortsätta in på slutartid.. Känns som att funktionen är så undangömd.. Men men det är väl för att det är en kompakt kamera, kanske inte så ofta man gör manuellt smile Men annars tycker jag oxå att Ixus är bra kameror..

Man behöver bara aktivera på/av en gång i menyn, sedan finns den som alternativ så fort man man väljer exponeringsikonen, superlätt tar 2 sekunder... smile Fast de flesta kör nog ändå helautomatik som äger kompaktkameror...
Senast redigerat av mrcelica (20 juli 2006)

282 Inlägg
20 juli 2006
Okej men då vare inte så dåligt ändå big_smile Trodde man var tvungen att gå dit in varje gång.

Säljare
341 Inlägg
20 juli 2006
mrcelica skrev:
MrFredde skrev:

Jobbigt ?? Några få knapptryck, man behöver inte ens gå ur sökarfönstret utan kan fortfarande se motivet, man får upp alternativen längs sidorna... Ixus Rockar Extremt Fett.... smile I alla fall 65'an med gyro som vänder bilder tagna på högkant beroende på hur man håller kameran, vet inte om det finns på 60

gyro finns på ixus 30, 40, 50, 55, 60, 65, 700, 750 och 800is + flera.. typ alla canon kompakt som är lite nyare... smile

302 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
Yes! Äntligen fick jag fram funktionen slutartid och visst har den även gyro big_smile

1 639 Inlägg
20 juli 2006
9-3 SS cab skrev:
Yes! Äntligen fick jag fram funktionen slutartid och visst har den även gyro big_smile

Åh fan, trodde bara det var 65'an som hade... Fan, jag ville ju va värst, hehe...

Sök