S6 reggad som A6

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Ringde på en S6 2.2t idag och när jag kollade upp regnumret så såg jag att den är reggad som A6 fast den har samma KW som en S6/S4 med den motorn. Vad beror det på att den är reggad som A6? Blev det fel vid regbesiktningen efter import kanske? Behöver man oroa sig?
Sedan en till fråga. Vet någon om antalet ägare på en importerad bil bara är ägare i sverige eller ägare i utlandet också?

Mvh Tony

Senast redigerat av Tony_ (17 januari 2011)

TeedasT 100% ninja
17 januari 2011 · 342 Inlägg

Billigare i Försäkring kan du ju gratulera digsjälv med om du köper den. Brorsans S4 stog reggad som audi 100 c4 quattro S4. kostade betydligt mindre i försäkring än en som var reggad som Audi S4.

Edit: Det är bara ägare i Sverige som visas.

Senast redigerat av TeedasT (17 januari 2011)

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
TurbOla Reservdansk
17 januari 2011 · 6 271 Inlägg

Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
racefan
17 januari 2011 · 1 059 Inlägg

billigare o försäkra och mindre ersättning när den är krockad eller snodd.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Skaune
17 januari 2011 ·

Tony_ skrev:
Ringde på en S6 2.2t idag och när jag kollade upp regnumret så såg jag att den är reggad som A6 fast den har samma KW som en S6/S4 med den motorn. Vad beror det på att den är reggad som A6? Blev det fel vid regbesiktningen efter import kanske? Behöver man oroa sig?
Sedan en till fråga. Vet någon om antalet ägare på en importerad bil bara är ägare i sverige eller ägare i utlandet också?

Mvh Tony

Har sett många fel reggade importbilar! kolla med audiforum om vilka tecken du kan kolla ifall den är äkta!

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

racefan skrev:
billigare o försäkra och mindre ersättning när den är krockad eller snodd.

Tror faktiskt inte på någon billigare försäkring då den är reggad med lika mkt KW som en s6 2.2t ska ha. Trodde också de innan jag så KWn.

TeedasT 100% ninja
17 januari 2011 · 342 Inlägg

Tony_ skrev:

TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Riktigt Kringkastad bil då dvs. Kanske är nått fel på den? när köpte nuvarande ägare bilen?

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
racefan
17 januari 2011 · 1 059 Inlägg

är det en silvrig s6 avant?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Någon här som vet hur man kan se om det är en äkta?

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

TeedasT skrev:

Tony_ skrev:

TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Riktigt Kringkastad bil då dvs. Kanske är nått fel på den? när köpte nuvarande ägare bilen?

I slutet av sommaren tror jag han sa smile Utav vad han har sagt så verkar den inte ha fel.

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

racefan skrev:
är det en silvrig s6 avant?

Nope

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Det är en 95:a s6 2.2t som har gått just under 28000mil, ingen rost, hel inredning, inga missljud. Får den för 35. Är det en bra affär tror ni?

racefan
17 januari 2011 · 1 059 Inlägg

ja det är det om alla är o bra skick,.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

racefan skrev:
ja det är det om alla är o bra skick,.

ok,Tack! smile

Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Är även 6-växlad och chip

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Skaune
17 januari 2011 ·

p-nyhlen skrev:
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

försäkringsbolaget går efter reg nr, om man knappar in de regnr när man tecknar försäkringen på internet så tycker inte jag de är att vilse leda! men klart att man kan ju ringa in och tala om hur det ligger till!

p-nyhlen Quattro - bar å åk
17 januari 2011 · 621 Inlägg

Axor skrev:

p-nyhlen skrev:
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

försäkringsbolaget går efter reg nr, om man knappar in de regnr när man tecknar försäkringen på internet så tycker inte jag de är att vilse leda! men klart att man kan ju ringa in och tala om hur det ligger till!

Både och det beror helt på hur petig skaderegleraren är.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Tony_
17 januari 2011 · 68 Inlägg

Ok! Men alltså angående priset. Är det inte därikring dom ligger? Har då inte sett en fin s4 eller s6 med 6-växlad och chip för under dom pengarna. Men ska tilläggas att jag ej är någon audi expert.

Och angående försäkringsbiten. Hur fan har dom tänkt att svensson ska ha koll på sånt? Om det nu skulle vara någon som inte kan ett piss om bilar som köper den. Tycker det låter konstigt att dom ska kunna sätta dit en då det hela beror på bristande kunskap. smile

Senast redigerat av Tony_ (17 januari 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang