2905
Sök

Köpa bil i england som är registrerad i tyskland, riskabelt?

474 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
tjenare!

Nu har äntligen supran jag letat efter dykt upp!
Det är av en privat kille som flyttat till england från tyskland, däremot så tyckte han att det inte var värt att ta med bilen så ska sälja den nu istället. Har hört den historian en gång förut när det var en skojare ute, men har googlat den här killens namn och får inte upp nå dum info. där iaf..

SÅ om vi antar att han är ärlig, vilket jag tror då jag fått ca 20 bilder på bilen och väldigt ordentliga svar som låter personliga, alltså inget som man försöker lura folk med!

Då till den riktiga frågan, han säger att skatter osv är betalda på bilden och att alla papper är i ordning, är det bara att se till att chassirnumret stämmer överens med det på registreringspappret, se till att få ett ordentligt kvitto och senn slå till även fast han är i england trots att bilen är reggad i tyskland?

Ha det bra!

Kommentera & Rösta ! ©

552 Inlägg
18 januari 2011
wallingstam skrev:
tjenare!

Nu har äntligen supran jag letat efter dykt upp!
Det är av en privat kille som flyttat till england från tyskland, däremot så tyckte han att det inte var värt att ta med bilen så ska sälja den nu istället. Har hört den historian en gång förut när det var en skojare ute, men har googlat den här killens namn och får inte upp nå dum info. där iaf..

SÅ om vi antar att han är ärlig, vilket jag tror då jag fått ca 20 bilder på bilen och väldigt ordentliga svar som låter personliga, alltså inget som man försöker lura folk med!

Då till den riktiga frågan, han säger att skatter osv är betalda på bilden och att alla papper är i ordning, är det bara att se till att chassirnumret stämmer överens med det på registreringspappret, se till att få ett ordentligt kvitto och senn slå till även fast han är i england trots att bilen är reggad i tyskland?

Ha det bra!

Det är ju alltid en risk. Men ifall jag förstått det rätt så finns ändå bilen i Tyskland? Isåfall kanske man kan kolla upp den i Tyskland så den inte är stulen och att står i ordning. Finns alla papper på bilen och den inte ser skruvad eller dålig ut så varför inte.

1 482 Inlägg
19 januari 2011
Kolla somsagt upp bilen själv. Personligen skulle jag åkt ner till tyskland och krävt att ägaren mötte mig där och vi gjorde dealen öga mot öga, med bilen bredvid.

Annars skulle jag inte chansa, men de e jag.

BLT Service
Theracords Music Label

1 059 Inlägg
19 januari 2011

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

474 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Hur kollar man upp en bil som är registrerad i tyskland då? smile

Kommentera & Rösta ! ©

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 januari 2011
Det är en bluff när jag läser "han säger att skatter osv är betalda på bilden och att alla papper är i ordning" wink Fråga hur ni gör med betalningen så kommer du enbart kunna betala med paypal eller skurkarnas favorit Western Union tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

223 Inlägg
19 januari 2011
Köp ingen bil utan att ha du eller en nära vän kontrollerat den fysiskt och även kontrollerat säljarens legitimation så att den stämmer överens med ägaren på transportstyrelsen.se
Enda gången jag kan tänka mig att köpa en bil osedd är om jag beställt den ny på autoriserad återförsäljare, men då har man liksom inget val heller. smile

Varje gång jag läser, (och speciellt om det är på engelska) "immaculate condition, no dents, scratches, all taxes paid" så börjar varningsklockorna ringa.
Nämner de escrow på samma bil kan man vara säker.

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 januari 2011
slowSwede skrev:
Köp ingen bil utan att ha du eller en nära vän kontrollerat den fysiskt och även kontrollerat säljarens legitimation så att den stämmer överens med ägaren på transportstyrelsen.se
Enda gången jag kan tänka mig att köpa en bil osedd är om jag beställt den ny på autoriserad återförsäljare, men då har man liksom inget val heller. smile

Varje gång jag läser, (och speciellt om det är på engelska) "immaculate condition, no dents, scratches, all taxes paid" så börjar varningsklockorna ringa.
Nämner de escrow på samma bil kan man vara säker.

Det kan bli lite svårt när bilen är tyskreggad wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

223 Inlägg
19 januari 2011
Såklart blir det det i detta fall man får använda tyska motsvarigheten.

http://www.kba.de/cln_007/nn_130624/EN/ … __nnn=true

Dem borde ju ha koll på tyskreggade bilar.

Sök