8531
Sök

Vanliga fel och brister: Citroën C4 VTS?

SSS -12
3 217 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Jag står i funderingar på att byta bil och funderar därpå starkt på Citroën C4 VTS, jag undrar därför följande:

* Vad ska man tänka och titta på?
* Vanliga fel och brister?
* Hur är komforten?
* Prisvärdhet?

Tack!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Tvivlare
2 266 Inlägg
22 januari 2011
Dom utmärker sig väl inte med några större fel direkt, slå ett öga på bakbromsarna dock. Smörjs dom inte vid varje service så sätter dom sig fort med rostiga skivor som resultat. Kostar en liten hacka att byta då lager och allt sitter ihop med skivan. Bakhjulslagerna är inte heller av någon direkt jättekvalité så de händer att där e oljud i dom smile Kostar dock bara en 8hundring på Citroën för reservdelen.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

SSS -12
3 217 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Så det kan vara ett myndigt alternativ till Civic Type-R och Golf GTi?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 januari 2011
Fuckface skrev:
Så det kan vara ett myndigt alternativ till Civic Type-R och Golf GTi?

Mja, den blir nog i klenaste laget rent effektmässigt.

SSS -12
3 217 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Den går ändå loss på 180 hk... Jag vet ju att den inte står sig jämnt mot dessa bilarna, men vill man närma sig 200 hk för en rimlig peng i en relativt ny bil utan att klassas som en "pågaspoling" och inte längre har något direkt nöje av att köra fort och aggressivt längre, då kan den nog mäta sig relativt bra!

Sen sägs ju Citroën inneha viss komfort också, det är störtviktigt för min del!

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 januari 2011
Fuckface skrev:
Den går ändå loss på 180 hk... Jag vet ju att den inte står sig jämnt mot dessa bilarna, men vill man närma sig 200 hk för en rimlig peng i en relativt ny bil utan att klassas som en "pågaspoling" och inte längre har något direkt nöje av att köra fort och aggressivt längre, då kan den nog mäta sig relativt bra!

Sen sägs ju Citroën inneha viss komfort också, det är störtviktigt för min del!

Ja, ser man de på de viset så är den okej. Hyfsat trevlig bil, men som sagt de går inte riktigt att mäta den ihop med Golf GTi och CTR smile Sen när man hör att Citroën's bilar är komfortabla är det nog i första hand C5 och C6 folk menar, som har gashydraulisk fjädring. C4 dock har blivit beskonad denna utrustning smile

4 767 Inlägg
30 januari 2011
Jag hade en VTR i 4 år, alltså nästan samma bil fast med 110 hk motor istället..

Hjullager bak väsnades som fan på min efter ca 3½ år, och runt 8000 mil.

I övrigt höll den rätt bra, trots emellanåt omild behandling.

Har dock kört VTS också, och visst den är vassare!

Men var dom gömt dom 180 hk det påstås vara i VTS är en gåta, känns mer som 150..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök