8253
Sök

Reg Besiktiga saab 9000 2,3 med turbo motor monterad

1 253 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Jo tänkte höra då jag hört att eftersom saab 9000 2,3 gjordes med turbo så skulle jag kunna montera i en sådan i min icke 2,3 maskin och sedan reg bes till en turbo istället för en sugis som det är nu. Stämmer detta?? Och isf vad kostar det??

Lev livet nu innan det är för sent

3 295 Inlägg
22 januari 2011
jag tror inte att det är värt pengarna, bättre att sälja den du har och köpa en färdig 9000 turbo/aero.

1 253 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Okej vad är det som kostar då??

456 Inlägg
22 januari 2011
Gör du det snyggt så det ser original ut så kommer ingen märka att det är något gjort överhuvudtaget.
Alla Saab har ju turbo.....

growing old is mandatory growing up is optional

1 253 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Nja alla har ju inte turbo bla. min.... Men varför skulle det vara dyrt att typa om den?? Är det mer värt att plocka loss turbon innan bes för det går ju inte dölja turbon på annat vis och bes gubben lär väl märka om en 2,3 vanlig motor har en snurrbo vid grenröret?

456 Inlägg
22 januari 2011
Bilar nyare än 1975 har avgaskrav vilket gör det svårt att byta motor i dom. Enda chansen är att byta till en motor som är avgas certifierad men då måste man även ta med hela avgasreningen till den.
Det jag menade va att på en vanlig kontrollbesiktning så är det ingen som vet om det ska vara turbo på just din bil,, så gör du det så det ser original ut så kommer ingen att märka det.....

1 253 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Okej trodde bes gubbarna visste allt om alla bilar o kollade extra noga efter turbos eller andra saker??
Senast redigerat av opeldrifter (22 januari 2011)

456 Inlägg
22 januari 2011
Nej det gör dom inte, så det va därför jag skrev att du skulle göra det så det ser originalikt ut. Då kommer ingen att reagera på det, om du inte träffar på en riktig Saab nörd iofs....
Men dom flesta sådana jobbar ju som frisörer så det är ju ingen stor chans....

1 253 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
okej ja kan ju inte bli mer original än att hinka i en 2,3 turbomotor med allt original åtminstone på bes big_smile

Sök