Wikstromm skrev:
Volvox40 skrev:
Stizzsee skrev:
aha, men då tappade jag tankarna på det, hittade ett billigt sprut smt6 eller Aem men det blir säkerligen ms sprut, men till tändningen vet jag inte riktigt, kan man styra tändningen med ms?
ja den styr ju allt men många kopplar en MSD Box till sprutet o sen till tändspolen. men jag har en tändspole som man kopplar till ms.et så man slipper kostnaden på en MSD box för 2000 spänn
senaste versioner ska gå att Live mappa precis som Ms, och varför du har MSD boxen till sprutet är för att tändsteget som sitter i ms boxen är inte hälften så kraftfullt att lämna bra gnista som msd boxen, original tändsteget brukar orka leverera ungefär 500hk innan de kan bli tungt få ut gnista, men de kan gå ännu längre..
Sen är det med Fördel man bygger en helt ny kabelhärva till sprutet man skall använda från Scratch för att vara säker på bra och fina skarvar över allt, bra jordpunkter då dålig jord skapar störningar..
att bygga en ny härva kan låta jobbigt men det är egentligen fruktansvärt enkelt bara man är noga och tänker efter.
vet vad man har MSD boxen till.
O ny kabelhärva e inga som helst problem o fixa. bara tiden som e ett problem!!
Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se
Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti