Fy fan va skönt! Hoppas den går i genom! Börjar bli dags att byta drivknut på passaten tror jag, den låter verkligen inge bra längre Får se när jag kan få tag i en ny bara...
Varken reggad eller klar. Ska försöka fixa avgasvärdet och köra en efterkontroll nu på måndag. Sen är det mappning och hjulinställning på tisdag. Var ute och lekte lite i varberg alldeles nyss
Brains skrev: Varken reggad eller klar. Ska försöka fixa avgasvärdet och köra en efterkontroll nu på måndag. Sen är det mappning och hjulinställning på tisdag. Var ute och lekte lite i varberg alldeles nyss
Okej, lycka till! Du vet väll att sånt måste filmas ? Tar du den till Elmia btw?
Regbesiktning avklarad! Nu återstår bara vanliga besiktningen. Bilen åker ner på mappningen direkt i morgonbitti och hjulinställning på onsdag morgon. Idag har jag roat mig med massor!
Bytte tillbaka till titansystemet från besiktningssystemet. Låter myyyyyyys! Bytte kylare till Blitz alukylare. Bytte olja i motor och filter. Plockade ner halva fronten. Plockade ner främre kardan inför mappningen i morgon. Och en massa annat småpill!
Ska få den besiktad och klar snart så att jag kan montera tillbaka alla lysen, vinge etc etc... Bakluckan kommer antagligen bli lackad i lila, men jag låter den lilla läppen längst bak vara kvar i kolfiber.
Sådär, nu har bilen varit till PBZ i Uppsala för en ommappning för 98 oktan. Det gick väl sådär, lite strul med boostcontrollern så Arash valde att inte fortsätta mer. Den ska fixas till så att det går att komma ner till GLT och mappa även där. Ska även testa att öka på lite till och se vad bilen tycker om det.
Det slutade med 400rwkw @ 1,35bar på 98 oktan. Bilen är i besiktningsutförande, utöver avgassystemet, därav är den förbannat ful!
Besiktning bokad till torsdag morgon! Kommer få åka strax över 10 mil men det är värt det. Sen blir det snabbt som fan montera tillbaka vingen, lysen, front och avgassystem så att jag kan fara ner till Elmia.
Om några timmar åker jag ner till Uppsala igen för att hämta hem bilen sen gårdagens mappning dagens hjulinställning.
Gjort en jävla massa grejer idag! Fick dit frontläppen, innerskärmar, främre diffusorn, fjäderbensstag, baklyktor och bytte avgassystem! Bytte även konsollmätarna till nismo samt stereo till en Alpine 988r. Måste däremot byta lampor i nismomätarna så att dom matchar in det gröna i dom andra
Effektkurvan som bara stiger och stiger. Tänk på att jag har varvstoppet högre än vad kurvan visar, tror den ligger på strax över 8000. Så risken finns att jag faktiskt har någon häst över det där! På enbart 1,35 bar dessutom.
Fina cockpiten
Sjukt snygga bakljus också!
Om 6 timmar har jag besiktningstid! Sen bär det av mot elmia efter att jag har bytt tillbaka ännu en gång till titansystemet och återmonterat vingen. Fick även mina regplåtar idag, bilen är godkänd för små regskyltar! Sug på den ni!
Bilen är nu laglig för svenska gator för första gången! Det enda som jag fick nerslag på var att pos. ljusen lös väldigt dåligt, byter ut dom mot dioder i vilket fall.
Så nu jävlar ska jag skruva lite sen åka långt som fan, syns på elmia!
Bilen har gått över 250 mil nu på under en veckas tid! Satan va soppa den drar.... Nu ska jag riva ner toppen för att packningen har gått. Jag hoppas att toppen har klarat sig.
Sen har min fru och hennes kusin tagit lite kort på bilen så det kommer lite nya och fina bilder på den så fort dom är klara!
Timmyboy skrev: tråkigt med topp packningen! Missade din bil på elmia med tyvärr
Det är inte lätt att hitta någon under Elmia direkt Fanns ju några bilar som var ute och åkte då kan man väl säga! Var dessutom bara där på lördagen. Tydligen är det världens grej när en tjej kör en bil också. Lät frun köra mestadels för jag orkade inte och minerna samt kommentarerna på folk som såg det var ju helt sjuka!
Här kommer en hel hög med både nya och gamla bilder! Toppen åkte bort idag och jag hittade inga sprickor vilket var positivt. Tyckte att jag såg spår i packningen att den hade läckt in vid 3ans cylinder. Dessutom så visade det sig att min topp som ska vara orörd inte riktigt var det! Så det var ett stort plus! På måndag åker den iväg för mätning och ev. planing ifall det behövs. Hoppas att den inte har slagit sig!
Första hemfärden med bilen på trailer!
Mycket skit som lär bytas inför reggningen....
Första oljebytet på bilen. Dit med nismofilter och helsyntetisk Castrol 15/50 olja.
Så såg det ut ett litet tag iaf!
Framför portarna till PBZ! Iofs så fick jag åka in på baksidan sen men ändå!
Elakt! Synd på besiktningsstuket på bilen bara....
Min kameraskygga vän Victoria...
Försök inte att kidnappa någon om du äger en ny Camaro! Undra om dom har haft det problemet tidigare att folk inte har tagit sig ur?
Bilen blev singelturbo under 2 dagar. Orkade inte skruva ur den sista sent på kvällen.
Det går framåt med demonteringen.
Man betalar mycket för det där jävla märket.
Högen på golvet blir större.
Inte repa lacken!
SAKTA framåt!
Ventilkåporna borta och kammarna blottade. HKS på bägge givetvis!
Undanlagda inför den kommande monteringen.
Här händer Vcam-magin.
Borta!
Mer skit borta.
Ojsan hoppsan! Där var det en topp ja!
Som att skruva volvo nu! Hur mycket plats som helst.
Här inne gömmer det sig över 600 hästjävlar.
Min topp som ska ha varit orörd ja... Jag tror att någon har portat den i smyg!
Det var allt för idag! Nu ska jag bara få veta hur toppen mår så ska jag beställa ny toppackning och bultar så att jag kan sätta ihop maskinen igen.
Idag var jag ner en stund igen och petade på bilen lite grann. Blev väl inga stora grejer gjorda men jag torkade rent lite smått i motorutrymmet bl a.
Monterade dit mina Nismo kolfiber B-stolpar. Det är detaljerna som gör bilen!
Kasta in en förare så kan man tänka sig hur det ser ut när jag kör på bana.
Gjorde en liten invändig tvätt/dammsugning. Nismomattorna blev mycket finare!
Så här ska en riktig nyckel se ut!
Det satt tydligen både GPS och TV i bilen när förra ägaren hade den i Japan. Tv'n behöll han men jag fick en miljon kablar.... Lättad!
En liten överblick i garaget där stackarn får stå alldeles för mycket.
Kom även på att jag flyttade kraftfördelningskontrollen till armstödsfacket. Passade helt perfekt därinne! Kommer även att fortsätta flytta omkring och dona lite grann så det blir lite diskretare.