7342
Sök

Hur får man toningen bra ? utan damm prickar ?

mulle mek
679 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
tjena, jag har montera solfilm på en 9-5 kombi och resultatet vart bra men jag har fått lite prickar som jag misstänker är damm.

Jag undrar då hur solfilmsmontörer gör utan att få damm mellan rutan och filmen ?

Bara erfarna får gärna svara! mvh

Gasar tills det Rasar !!!

The one and only
1 091 Inlägg
23 januari 2011
Tvätta rent ordentligt innan du sätter dit den...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

mulle mek
679 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Tvätta rent ordentligt innan du sätter dit den...

har tvättat rent ordentligt med t-röd. blött ner runt om rutan så inte damm legat länge dras mot rutan.

ska man använda en speciell duk lr medel m.m ?

om man står ute eller inne ?

The one and only
1 091 Inlägg
23 januari 2011
Du ska helst inte använda kemiska medel när du tvättar rent rutan då det kan lösa upp limmet på toningsfilmen... Det brukar räcka med vatten med ett par droppar diskmedel i för att tvätta rent, samma blandning som man använder till att spraya på rutan innan man fäster filmen.
Har du sprayat på rikligt med vatten under tiden du dragit bort skyddsplasten? För filmen är laddad med statisk elektricitet så den drar till sig alla partiklar som finns i närheten om man inte gör det...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 327 Inlägg
23 januari 2011
Löstagbar toning utan klister tycker jag är lättare att göra snyggt utan prickar. Tror inte att den är lika statisk. Går dessutom mycket snabbare att montera.

mulle mek
679 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
det är återanvändbar, så finns inget klister,

finns det inga som jobbar med solfilm som kan berätta ?  hmm hmm
Senast redigerat av r3zz1 (24 januari 2011)

The one and only
1 091 Inlägg
24 januari 2011
Har du köpt filmen nyligen eller har den legat ett tag? För jag har varit med om att det blivit små bubblor när man använt gammal återanvändningsbar film.. Sådan film är inte lika känslig som film med klister så jag tror inte att det enbart beror på damm..

mulle mek
679 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Har du köpt filmen nyligen eller har den legat ett tag? För jag har varit med om att det blivit små bubblor när man använt gammal återanvändningsbar film.. Sådan film är inte lika känslig som film med klister så jag tror inte att det enbart beror på damm..

nee filmen är köpt nyligen.   det är just det jag undrar ...  men det kan inte något annat, damm lr så är det ludd från trasan. men då blir det inte som små prickar heller.

såg att bilen redan är tonad innan, och redan då har dom fått prickar och det va de som jag såg efter jag montera solfilm över den gamla filmen.

The one and only
1 091 Inlägg
24 januari 2011
Har du satt ny film över den gamla? Sitter det alltså två lager solfilm på nu?

mulle mek
679 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Har du satt ny film över den gamla? Sitter det alltså två lager solfilm på nu?

japp tongue den andra är jätte tunn. trodde det va röktonat från fabrik tongue så ljus toning ,

The one and only
1 091 Inlägg
24 januari 2011
Det är inte så att det är små bubblor i den filmen då o sen syns dom mer när du får på en mörkare film utanpå?

172 Inlägg
29 januari 2011
jag fick också ett fåtal prickar på v70in men jag tror det handlar om att filmen är skit .... jag har aldrig fått det med dyrare film men denna ska var sitta tills profffilmen åker dit när jag har råd så det kvittar..

mulle mek
679 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
volvojohan skrev:
jag fick också ett fåtal prickar på v70in men jag tror det handlar om att filmen är skit .... jag har aldrig fått det med dyrare film men denna ska var sitta tills profffilmen åker dit när jag har råd så det kvittar..

hehe bilen är redan tonad innan märkte jag tongue det va bubblor i den gamla toningen så jag körde bara toning över den gamla tongue så kanske kan va därför . men ska köra den andra filmen, återanvändbara släpper ganska lätt. ska bara ha den bå bakrutan och resten med den för 99 kr

172 Inlägg
29 januari 2011
den gamla sitter väl som helvette också...

mulle mek
679 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
volvojohan skrev:
den gamla sitter väl som helvette också...

hehe gör den säkert tongue har inte pröva ta bort den .

Sök