Tjuvkoppla en mazda 323 1986. hur går man till väga?

hyperspace
23 januari 2011 · 138 Inlägg

jaa.. för att underlätta timmars slit från stehag till munkarp för egen maskin med en bil bakom sig(nej jag ska inte sno en bil jag har tapapt bort nyckelhelvetet)  så mste jag veta hur jag ska tjuvkoppla den, hur gör man? neutral

Självmord är det enda alternativet.
skjortan Down n`out
23 januari 2011 · 514 Inlägg

tänk på rattlåset om du har ett.

Down n`out
RD_87 Skrotsamlare
23 januari 2011 · 4 031 Inlägg

Skitlätt! 323 måste vara den mest lättstulna bil som finns. Öppna kåpan under ratten ta en polygrip och knäck den yttersta delen av låset som är mycket klent. Hammare, rörtång eller vadfan som helst duger. Ta sedan en glasspinne/annan nyckel/skruvmejsel och starta bilen. Tyvärr får du offra låset.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
skjortan Down n`out
23 januari 2011 · 514 Inlägg

ja där fick du svar på hur du gör med rattlåset tongue hehe

Down n`out
Saabarn_Eric
23 januari 2011 · 265 Inlägg

en med erfarenhet ser jag^^

RD_87 skrev:
Skitlätt! 323 måste vara den mest lättstulna bil som finns. Öppna kåpan under ratten ta en polygrip och knäck den yttersta delen av låset som är mycket klent. Hammare, rörtång eller vadfan som helst duger. Ta sedan en glasspinne/annan nyckel/skruvmejsel och starta bilen. Tyvärr får du offra låset.

Rise and rise again, until lambs become lions!
RD_87 Skrotsamlare
23 januari 2011 · 4 031 Inlägg

Nej jag har inte stulit några små Mazdor tongue  om jag skulle sno en bil lovar jag att det inte skulle vara en 323.
Jag har däremot lagat en stulen Mazda.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
JaggaChafen Tesla Senior Technician
23 januari 2011 · 2 307 Inlägg

Verkligen ingen bra grejj å varken fråga om eller berätta hur du gör på nätet tycker jag.. Finns tillräckligt med biltjuvar där ute innan folk lär dom vad dom behöver på garaget...

Å visst du skriver att du tappat bort bilnycklarna å visst e det förmodligen så men det kan ju lika gärna va en som har en ,mobil i fickan vill sno en bil lägger en liten tråd här å vipps så vet han hur han gör å vipps så e en stackare utan bil...

Har du tappat nyckeln ring en taxi beställ en ny eller ring bärgarn dom har en del trix. Å berätta det för hela världen e lite dumt..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
23 januari 2011 · 2 307 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Verkligen ingen bra grejj å varken fråga om eller berätta hur du gör på nätet tycker jag.. Finns tillräckligt med biltjuvar där ute innan folk lär dom vad dom behöver på garaget...

Å visst du skriver att du tappat bort bilnycklarna å visst e det förmodligen så men det kan ju lika gärna va en som har en ,mobil i fickan vill sno en bil lägger en liten tråd här å vipps så vet han hur han gör å vipps så e en stackare utan bil...

Har du tappat nyckeln ring en taxi beställ en ny eller ring bärgarn dom har en del trix. Å berätta det för hela världen e lite dumt..

Jag vet också hur man stjäl endel bilar å det e absolut int för att jag stulit någon... Har ju dock lagat en del stöldskaor å då ser man ju hur dom gjort. Kommer dock aldrig säga det på ett forum. Givetvis om en polare jag känner som jag vet har en sån bil om han skulle stå i samma sitution som dig så hade jag hjälp han.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
RD_87 Skrotsamlare
23 januari 2011 · 4 031 Inlägg

JaggaChafen skrev:

JaggaChafen skrev:
Verkligen ingen bra grejj å varken fråga om eller berätta hur du gör på nätet tycker jag.. Finns tillräckligt med biltjuvar där ute innan folk lär dom vad dom behöver på garaget...

Å visst du skriver att du tappat bort bilnycklarna å visst e det förmodligen så men det kan ju lika gärna va en som har en ,mobil i fickan vill sno en bil lägger en liten tråd här å vipps så vet han hur han gör å vipps så e en stackare utan bil...

Har du tappat nyckeln ring en taxi beställ en ny eller ring bärgarn dom har en del trix. Å berätta det för hela världen e lite dumt..

Jag vet också hur man stjäl endel bilar å det e absolut int för att jag stulit någon... Har ju dock lagat en del stöldskaor å då ser man ju hur dom gjort. Kommer dock aldrig säga det på ett forum. Givetvis om en polare jag känner som jag vet har en sån bil om han skulle stå i samma sitution som dig så hade jag hjälp han.

Tror ju kanske inte att 323 från 80 talet är så stöldbegärlig att det är ett problem. Jag måste erkänna att jag trodde att dom var stulna allihop tongue
Här i stan stod det en Mazda i varje dike ett tag så jag tror att det är ganska välkänt bland biltjuvar hur man snor en Mazda.
Däremot har du absolut rätt i sakfrågan, skulle knappast tipsa hur man stjäl en Bmw m3 eller en ny MB.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Hamilton
23 januari 2011 · 8 865 Inlägg

Låser tråden och hänvisar TS till en låssmed eller verkstad för att få en ny nyckel.

Mvh
hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang