Gatebil tråden 2011 sverige/norge

DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Tjena!!

Nu närmar sig första gatebil 2011 på torr asfalt big_smile big_smile big_smile Hur många ska dit och när? Hur kommer ni fram och med vilka? ska ni köra på banan och i vad kommer ni åka isåfall? Lägg upp bilder på era bilar/ projekt mm som ni tänker ha med eller köra med smile

För min egna del blir gatebil mantorp, bor ju bara 5min därifrån smile Sedan drar jag till Norge Rudskogen med massa kompisar!!


Detta är mitt bidrag på banorna wink Tyvärr hinner jag inte färdigt med 600hk motorn men 350hk får räcka för denna gång big_smile
  https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/1044901_ujbqc8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/1044891_w9y6wj.jpg

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Janneutanb
24 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Rudskogen ska jag garanterat åka och titta på!
Vågar nog inte riktigt köra där då alla kör ju som galningar big_smile

DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Brains skrev:
Rudskogen ska jag garanterat åka och titta på!
Vågar nog inte riktigt köra där då alla kör ju som galningar big_smile

kan tänka mig det, är första gången jag kör i norge så de blir en upplevelse smile
tänkte du köra i sverige annars eller? Bilder på vad isåfall, även om du har bilen i galleriet wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Janneutanb
24 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Jag har aldrig varit på bana förr så jag börjar nog med lite konbanor här i närheten!
Sen ska jag väl försöka våga mig vidare med riktig banåka, dock inte med norska galningar. Haha smile

Denna ska jag piska runt i:
https://www1.garaget.org/archive/96/95213/203533/203533-1986080.jpg

DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Brains skrev:
Jag har aldrig varit på bana förr så jag börjar nog med lite konbanor här i närheten!
Sen ska jag väl försöka våga mig vidare med riktig banåka, dock inte med norska galningar. Haha smile

Denna ska jag piska runt i:
http://www1.garaget.org/archive/96/9521 … 986080.jpg

Grymm!! Får se om vi åker om varandra nån gång på banan då wink vet inte riktigt vad det finns för kör val men amatör eller racing skulle du lätt klara av från början utan att ens ha kört på bana förut! Du lär ju åka ifrån ett antal bilar så de skulle du satsa på wink kompisarna körde för första gången på bana oc körde amatör klassen men de tyckte de gick för slött där så de ska prova en högre klass i år smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Janneutanb
24 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Risken finns nog allt wink
Hur får man reda på när och vart alla tävlingar är?
Sen lär man väl ha någon slags licens/försäkring som jag har förstått det, hur fungerar det?

syabo
24 januari 2011 · 1 278 Inlägg

Ska till gatebil på mantorp och så får jag se om det blir rundskogen! skulle vara riktigt fränt!big_smile

Street Knight
DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Brains skrev:
Risken finns nog allt wink
Hur får man reda på när och vart alla tävlingar är?
Sen lär man väl ha någon slags licens/försäkring som jag har förstått det, hur fungerar det?

Försäkring finns nog ingen som täcker eftersom det är inhängnat område, men det ska gå att köpa endags licens wink Allt sånt ordnar sig på plats ska du se, du behöver garanterat bara rulla in på området så sköter sig alla funderingar av sig själv

Men det är nog bättre att någon som kört på banan säger hur det går till än att någon som alldrig kört där förut ska berätta tongue

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 234 Inlägg

jag ska i varje fall till rudskogen ! ska endast dit och kolla smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

syabo skrev:
Ska till gatebil på mantorp och så får jag se om det blir rundskogen! skulle vara riktigt fränt!big_smile

Vi är ett stort gäng från mjölby som ska åka så de e bara hänga på wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
grillchips
24 januari 2011 · 462 Inlägg

Ska till Rudskogen med kompisarna, dock inte med någon frän bil. Blir nog att låna pappas v70 2.5ft. Dock så hade det ju varit skoj att åka med någon ett varv hehe smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

grillchips skrev:
Ska till Rudskogen med kompisarna, dock inte med någon frän bil. Blir nog att låna pappas v70 2.5ft. Dock så hade det ju varit skoj att åka med någon ett varv hehe smile

Perfekt att köra farsans bil runt banan wink slipper du ju åka med någon smile

Jag har själv åkt med några drifting bilar på gatebil träffarna, jag kan säga att det är nog det häftigaste jag gjort. Sån grym upplevelse så de finns inte wink Men fråga runt lite för det finns nog möjligheter att få åka med någon galen norsk big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
pzymon egen företagare
24 januari 2011 · 630 Inlägg

Här ska det köras på alla event som jag kan ta mig till, och eftersom jag har egen firma med min fru, kan jag ta ledigt som jag själv vill smile

Mitt bidrag är denna

https://www1.garaget.org/archive/32/31405/224691/224691-2121247.jpg

DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

pzymon skrev:
Här ska det köras på alla event som jag kan ta mig till, och eftersom jag har egen firma med min fru, kan jag ta ledigt som jag själv vill smile

Mitt bidrag är denna

http://www1.garaget.org/archive/32/31405/224691/224691-2121247.jpg

Lyckost!!! big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
pzymon egen företagare
24 januari 2011 · 630 Inlägg

940RDALLE skrev:

pzymon skrev:
Här ska det köras på alla event som jag kan ta mig till, och eftersom jag har egen firma med min fru, kan jag ta ledigt som jag själv vill smile

Mitt bidrag är denna

http://www1.garaget.org/archive/32/31405/224691/224691-2121247.jpg

Lyckost!!! big_smile

big_smile

fredde_86
24 januari 2011 · 192 Inlägg

940RDALLE skrev:

syabo skrev:
Ska till gatebil på mantorp och så får jag se om det blir rundskogen! skulle vara riktigt fränt!big_smile

Vi är ett stort gäng från mjölby som ska åka så de e bara hänga på wink

Oj då hade vart kul att haka på er men ska ju jobba på gatebil så det sket sig ska stå på postering:D Får se allt när i alla fall hehe

grillchips
24 januari 2011 · 462 Inlägg

940RDALLE skrev:

grillchips skrev:
Ska till Rudskogen med kompisarna, dock inte med någon frän bil. Blir nog att låna pappas v70 2.5ft. Dock så hade det ju varit skoj att åka med någon ett varv hehe smile

Perfekt att köra farsans bil runt banan wink slipper du ju åka med någon smile

Jag har själv åkt med några drifting bilar på gatebil träffarna, jag kan säga att det är nog det häftigaste jag gjort. Sån grym upplevelse så de finns inte wink Men fråga runt lite för det finns nog möjligheter att få åka med någon galen norsk big_smile

Haha det lär ju inte direkt gå brett med farsans bil wink
Haha ska göra det! Men behöver man inte någon åka med licens? smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
DalleRacing
24 januari 2011 · 1 738 Inlägg

grillchips skrev:

940RDALLE skrev:

grillchips skrev:
Ska till Rudskogen med kompisarna, dock inte med någon frän bil. Blir nog att låna pappas v70 2.5ft. Dock så hade det ju varit skoj att åka med någon ett varv hehe smile

Perfekt att köra farsans bil runt banan wink slipper du ju åka med någon smile

Jag har själv åkt med några drifting bilar på gatebil träffarna, jag kan säga att det är nog det häftigaste jag gjort. Sån grym upplevelse så de finns inte wink Men fråga runt lite för det finns nog möjligheter att få åka med någon galen norsk big_smile

Haha det lär ju inte direkt gå brett med farsans bil wink
Haha ska göra det! Men behöver man inte någon åka med licens? smile

Det beror på föraren wink Det ända du behöver tänka på om du frå  åka med är heltäckande kläder, men som sagt norge har ju lite andra regler angående klädvalet wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
grillchips
24 januari 2011 · 462 Inlägg

Jo det ska jag tänka på smile Haha stämmer wink

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
Mrfleur
23 maj 2011 · 235 Inlägg

Var kan jag hitta mer info om träffen där på rudskogen 2011? Priser osv?? Länk smile

Bmw, när du älskar att köra!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang