Trimning opel vectra c 2.0t-05

Linderoth
28 januari 2011 · 166 Inlägg

hejsan!!

jag har en opel vectra c 2.0t -05 som är chippad på nordic .och även specialbyggdt avgassystem från firita ,bilen går grymt bra idag ,men jag tog mig ändå in en sväng till Trollspeed i trollhättan för att fråga dom hur jag kan få ut lite mer (HK) , dom sa att jag skulle ta turboagregatet från saab 9-3 ss aero nya modellen & spridarna från samma saab och kablaget .men när han säger ´nya modellen menar han då variation 2 . för om jag slår upp en bil som är en saab 9-3 ss aero -05 på laga.se så får jag även fram delar till 04 med och 03 .men som sakt om jag nu får tag på dessa delar och sen kommer tillbacka till dom så skulle jag kunna få ut runt 270-280hk och orginal har jag 175hk så detta är ganska så villigt att göra .så det är det jag behöver hjälp med är saab 9-3ss aero-05 ver2 det han menar med nya modellen??MVH

Mds
BMW 530i (2005)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
29 januari 2011 · 1 094 Inlägg

Enklast är väl att ringa dit och fråga vilken bil han syftade på?

Men får jag gissa så tror jag han menade Aeron med 210hk (03-05), då det är en fyra i den. Aeron med 250hk sitter det en 6:a i och då skulle det nog bli fel med spridarna och kablaget där!

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Linderoth
29 januari 2011 · 166 Inlägg

ja jag tänkte mig att det var typ den modellen han menade .men då vet jag ..bara å handla turbo och spridare och lite special mappning så jävlar går det undan..tack för hjälpen

Driftkungen skrev:
Enklast är väl att ringa dit och fråga vilken bil han syftade på?

Men får jag gissa så tror jag han menade Aeron med 210hk (03-05), då det är en fyra i den. Aeron med 250hk sitter det en 6:a i och då skulle det nog bli fel med spridarna och kablaget där!

Mds
BMW 530i (2005)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
29 januari 2011 · 1 094 Inlägg

ja jag tänkte mig att det var typ den modellen han menade .men då vet jag ..bara å handla turbo och spridare och lite special mappning så jävlar går det undan..tack för hjälpen

Ja, fast som sagt är ju inte hundra. Ring och kolla innan smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
TireSlayer Tvivlare
29 januari 2011 · 2 266 Inlägg

Saab 9-3 från -03 är samma som Opel Vectra C, i stort sett. -02 och tidigare är "gamla" 9-3. Så ja, de bör funka smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang