4900
Sök

Hur skulle ni göra i detta val, "tips".

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
tja,

nu är det nära att börja kolla upp efter en första bil, men pappa har gett mej chansen att FÅ våran dart,
är rätt sugen, men vet inte hur jag ska göra!

är sugen på att köpa bmw e30/e36 också, men eftersom jag skulle få darten kan jag ju lägga ner lite mera pengar på den att få den i skick igen, det som måste göras är ny huv, sätta i baksäte + bälten + laga lite rost i skärmarna fram.

hur skulle ni göra i denna situation?

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
Om darten är i bra skick mekaniskt så är ju valet lätt!
Mycket roligare än en bmw.

den startar och sånt, bara lite rost + ful huv

48 Inlägg
29 januari 2011
skulle tagit Darten, Skippa baksäte o in me tokskålar 4 punktbälte, o typ lacka om ?smile

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
Henkaboy skrev:
skulle tagit Darten, Skippa baksäte o in me tokskålar 4 punktbälte, o typ lacka om ?smile

har baksätet (och måste ha det för att gå igenom bes)
funderar dock på att regga med bur osv ist isåfall smile

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
29 januari 2011
skulle tagit darten ... köper du en annan bil måste du nästan garanterat lägga en del pengar på den med.

men inte måste den ha baksäte ?? även om jag tycker du ska ha de smile

en fin lack och fräsch inredning och gött om mos under huven sen är den perfekt

sen ska du ju inte köra turbo på den ! ska va blower på jänke bilar big_smile i med någon stor rova
Senast redigerat av CHEEVA (29 januari 2011)

439 Inlägg
29 januari 2011
ta darten o köp nån sunkig fiesta el liknande som brukis.

old,low and slow....

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
skulle tagit darten ... köper du en annan bil måste du nästan garanterat lägga en del pengar på den med.

sen ska du ju inte köra turbo på den ! ska va blower på jänke bilar big_smile i med någon stor rova

har för mej man måste ha baksäte?

men planerna med den ifall jag skulle ta den är;

be nån gjuta ny huv i "plast"
nya stolar
lacka om
kanske turbo konvertering (då den har lågkompskolvar redan)

btw.. nån som vet några svenska sidor som säljer saker till jänkare? och finns det rattnav till dodge dart så man kan ha en ny ratt?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
29 januari 2011
Thedriftking skrev:
CHEEVA skrev:

nya stolar
lacka om

btw.. nån som vet några svenska sidor som säljer saker till jänkare? och finns det rattnav till dodge dart så man kan ha en ny ratt?

norrlands custom kanske har ?

Men om det inte måste vara i sverige så kan du kolla in summit racing i usa, de har exakt ALLT till jänkar och har även enhel del till japsar med

och som sagt tycker ja du ska köra kompressor istället för turbo men men

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Thedriftking skrev:
CHEEVA skrev:

nya stolar
lacka om

norrlands custom kanske har ?

Men om det inte måste vara i sverige så kan du kolla in summit racing i usa, de har exakt ALLT till jänkar och har även enhel del till japsar med

och som sagt tycker ja du ska köra kompressor istället för turbo men men

okej smile tack

ah, men jag vet knappt hur man bygger kompressor, lättare med turbo eftersom jag har mera erfarenhet va det. och känns som att turbo blir billigare?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 januari 2011
En Dart är ju så lätt! Går ju så in i helvete med en lätt filad 340/360. Finns för övrigt hur mycket som helst att köpa till bilarna.

http://www.summitracing.com/  =  Säljer det mesta till det mesta.

http://www.rockauto.com/  =  Säljer rena reservdelar till det mesta, även Volvo.

http://www.manciniracing.com/  =  Trimgrejor till moparbilar.

http://www.jegs.com/  =  Säljer gott och blandat, typ mekonomen med raceprylar.

http://store.edelbrock.com/  =  Edelbrocks åka fort prylar.

http://www.440source.com/  =  Mopargodis till vettiga priser.

Finns fler men dom där har ju det mesta.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2011
Kör på farsans erbjudande, en ovanlig och speciell förstabil!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
29 januari 2011
Svensk sida till jänkebildelar. Det dom inte har, kan dom nog hjälpa till med att hitta. www.abergsvtc.se
Senast redigerat av MCMLXXXII (29 januari 2011)

Mvh Thomas

345 Inlägg
29 januari 2011
nosferato skrev:
ta darten o köp nån sunkig fiesta el liknande som brukis.

Varför inte åka Darten som bruksbil? Det tror jag skulle vara roligare. smile

552 Inlägg
29 januari 2011
Ska du ha någon bruksbil är nog inte Amerikanaren rätt val direkt, enligt mig. Köp en bil du kan ha till Skola/jobb istället för att kanske komma fram med Amerika vagnen som har ett par år på nacken.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 januari 2011
Kibil skrev:
Ska du ha någon bruksbil är nog inte Amerikanaren rätt val direkt, enligt mig. Köp en bil du kan ha till Skola/jobb istället för att kanske komma fram med Amerika vagnen som har ett par år på nacken.

Går fin fint att åka jänkare året om, allt annat är en myt. Däremot kanske man inte vill utsätta bilen för Sveriges salta jävla vägar. Driftsäkerheten på gamla V-8 motorer är fantastisk om man bara tar hand om grejorna. Allt enligt devisen "Finns det inte kan det inte heller gå sönder"

345 Inlägg
29 januari 2011
RD_87 skrev:
Kibil skrev:

Går fin fint att åka jänkare året om, allt annat är en myt. Däremot kanske man inte vill utsätta bilen för Sveriges salta jävla vägar. Driftsäkerheten på gamla V-8 motorer är fantastisk om man bara tar hand om grejorna. Allt enligt devisen "Finns det inte kan det inte heller gå sönder"

Exakt, att åka USA-bil året runt är inga problem! Det finns jättemycket delar på t.ex Hansen Racing, Norrlands Custom eller wherever, beror ju på var man befinner sig. Då Dart var (och är!) en liten bil är komforten inte superb direkt, men med sina skygga 4.98m i längd är det en jättelätt bil att manövrera. Dessutom är det ju kul att åka äldre bil, det är en speciell upplevelse och folk tittar, vinkar och ler. smile

Självklart drar den lite mera bensin, men det är väl trist om bilägandet ska behöva kretsa kring bensinkostnader?

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
tack alla för svar, mera sånt!

är rätt sugen på att ta den faktiskt, men nån som vet vart man kan köpa exakta delar till motorn? det är en 318 smile dock uppborrad till 323 smile

Thedriftking
29 januari 2011
Trådstartare
Larsson_V70 skrev:
Sj skulle ja lätt välja darten en BMW darten är lätt mycket snyggare plus att det är V8 i? Är ju mycket goare o köra då o lysna på v8ans muller:) så mitt val är darten

v8 i den, på ca 250hk. diffad bakaxel ("riktig diff")  är en rätt ovanlig axel på den smile enligt pappa, rasar den har jag en till i källaren smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 januari 2011
Grejor till Mopar sb finns väl nästan överallt?
Hansen racing och Norrlands custom är väl dom största och dom har återförsäljare i Linköping.

American Racing AB
Gillbergagatan 32
582 73  LINKÖPING
T 013-104640
F 013-134892

Fixar nog tamejfan allt du behöver.

Thedriftking
30 januari 2011
Trådstartare
ska ner till american racing i veckan, tack för tipset!

påtal om inget, vilka motorer passar rakt ner i dodgen? just nu sitter det en 318 uppborrad till 323, skulle vilja ha en större motor lite senare, så vad passar "bolt-on"?

Sök