3321
Sök

Byta kulhandske på släp. Ooops!

9 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Hej.

Ojdå. Vi har köpt pryttlar och intyg från generalagenten för att vikta ner släpet. Köpt kulhandske för 1300:- som "en händig person byter på 20 min."

Jag var visst inte så händig. När jag drog ur skruvarna så åkte dragstången fram. Hur tusan får jag tillbaks den in igen?

Vissa inlägg tolkas som att man skall lossa dämparen, Jag provar nu, men hjälper det?

PS. Är det inte skandal hur lagen ser ut att man måste fysiskt försämra släpet? Jag vill ha ett bra släp men inte dra så mycket. Man tycker ju att det skulle gå att ordna med enbart pappers(dator)exercis. Men Ack nej.

/Tony

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
30 januari 2011
Är det inte bara att ta typ ett rör av något slag och trycka in den? Så fick då jag göra när jag bytte på husvagnen (Du kan få ta i ganska mycket, är ganska trögt.) Kan vara bra att vara två, en som trycker in den och en som fäster bulten.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 januari 2011
Spännband funkar fint smile Då kan du göra det ensam.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
OK tack. Dämparen var försedd med en stor röd varningsskylt, så jag släppte det spåret.

Har fått tipset om spännband från flera håll. Då måste jag stoppa in en 5-10 cm distans-rörbit, dra åt och när jag släpper bandet pilla ut rörbiten och sätta på handsken kvickt som attan innan kolven åker fram igen. Om den nu gör det. Man kan ju låsa genom att stoppa något i skruvhålet när det passerar förbi, men det är också pilligt eftersom då är stoppbiten i vägen när handsken skall på. En superkort insexskruv hade gått bra, då kan man gänga ut den igen efteratt ha satt fast den andra bulten på riktigt.

Men jag tackar för de glada tillropen och gör ett försök. Tack.

/Tony

9 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Jobbet kirrat!

Man kunde trycka in kolven med benet. Men hade jag inte sett att det gick på:

http://www.aluliner.com/Anhaenger-Onlin … html?id=18

så hade jag inte vågat ta i.

Sök