1652
Sök

Varför råder sånt missnöje med mds-produkter?

1 634 Inlägg
2 maj 2005
mrcelica skrev:
MDS passar väl såväl för jazz, metall, dansband, eurodance, klassiskt.. U name it !
Det är riktiga finsmakarprodukter som framhäver de små nyanserna i musiken, det går mcyket bra att tex avnjuta Mozart eller Vivaldi på en prisvärd MDS anläggning... Så det så... De som trackar ned på MDS är sådana som inte tål att prisvärda produkter låter finfint !

Word!!!

Numera Saab 9-5 Aero -00

4 554 Inlägg
2 maj 2005
mrcelica skrev:
MDS passar väl såväl för jazz, metall, dansband, eurodance, klassiskt.. U name it !
Det är riktiga finsmakarprodukter som framhäver de små nyanserna i musiken, det går mcyket bra att tex avnjuta Mozart eller Vivaldi på en prisvärd MDS anläggning... Så det så... De som trackar ned på MDS är sådana som inte tål att prisvärda produkter låter finfint !

har inte direkt påstått att de låter skit.. trackar ner dom för deras usla kvalite... de e möjligt att de kanske låter bra i början men skiten håller ju inte.. diskanter som sprängs och steg som bränner det händer ju hela tiden.. ja tvivlar inte på att mds hade varit ett va dom bättre bara dom fixa kvaliten på de dom säljer!

859 Inlägg
2 maj 2005
ludde__mannen:

Så är det! Håller helt och hållet med!

mrcelica:

"Det är riktiga finsmakarprodukter som framhäver de små nyanserna i musiken" HAHA! Låter ju taget ur MDS pinsamma reklam ju.
Det är klart att man kan lyssna på all musik med MDS grejjer, men FAKTUM är att de flesta andra märken klarar av det BÄTTRE.
Jag tycker du skall förklara varför INGEN tävlar med MDS grejjer i Sascas prisbegränsade klasser, om dom nu är så prisvärda och bra.

"De som trackar ned på MDS är sådana som inte tål att prisvärda produkter låter finfint"
Jag använder mig själv av flera produkter som låter bra mycket bättre än MDS saker i samma prisklass, och tycker givetvis att det bara är bra om sakerna är prisvärda, därför köper jag även mycket begagnat.

Du kan gärna svara/kommentera mrcelica.

/Theo
Senast redigerat av Theo (2 maj 2005)

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
9 maj 2005
Vilken debatt om MDS...

Jag personligen använder mig av MDS rätt av förrutom huvudenheten som består av en Panasonic som skall snart få bli utslängd pga av en MDS enhet.. Jag är mycket nöjd med deras grejjer...

Så det är ju en himla tur att vi har olika smak när det gäller stereoprylar, för hur skulle det se ut om ALLA hade MDS wink

Hellre Nürburgring än vigselring

6 851 Inlägg
10 maj 2005
Har läst det mesta här nu och kan ju säga att det är ju STOR skillan på att spela högt, högt men bra, finlir och finlir snyggt...
Det är ju inte konstigt att MDS varit DB mästare, vist,högt kan de kanske spela. men hur låter det om man spelar högt med musik och inte bara en ton som i DB? Sen är det lite skumt att MDS inte vunnit några direkta VM,EM eller SM titlar i välljud om de nu är såå bra som vissa säger på att lira tex. Vivaldi eller Morzat.
Sen vad det gäller slutsteg...Om ett steg lämnar 2*700watt rms och kostar 1995:- eller ett som har 2*100watt rms och kostar 5995.
Vilket skulle ni då välja för att spela finlir?
Tror ni att det billiga låter lika bra som det dyra,för vadå, det dyra har ju "bara" 2*100 watt rms. blir ju inget drag av det...
Eller?

46 Inlägg
12 maj 2005
Men orka bry sig, vissa vill ha värsta telefonen, värsta datorn, värsta bilen, värsta klockan, värsta ljudet.

Men varför ska man måsta orsaka mindre jordskred bara för att man är besatt av billjud?!

Väx upp!!!

Den som lyssnar på riktig musik (inget jävla epilepsidunk) i en ljudvolym som inte får trummhinnorna att krevera känner säkert att hans/hennes billjud är bra. Jag menar hur ofta glider du ut på E4:an och kan köra avkopplat med 3 miljoner decibel som försöker våldta alla dina kroppsöppningar?

Musik är till för njutning, inte tortyr, om ni sedan väljer att lägga ut 3 månadslöner på billjud så är det ju erat problem. Finns väl ändå vettigare saker att göra med dom pengarna? Att se till att bilen din inte utgör en trafikfara eller överaska flickvännen med sexiga underkläder.

6 851 Inlägg
12 maj 2005
CrazyLord< Du verkar ju själv bry dej, annars hade du ju inte skrivet något i denna tråden??!!!

46 Inlägg
12 maj 2005
Tiaz skrev:
CrazyLord< Du verkar ju själv bry dej, annars hade du ju inte skrivet något i denna tråden??!!!

mycket sant, kanske vill vara med på ett hörn eller hetsa er lite, eller så har jag läst alla poster och tyckte att var och varannan "ljudnisse" verkar lite väl hjärntvättat, märkesgrejer hit och dit.

Frågan är; skapades tråden för att diskutera huruvida man ska tävla med MDS grejer, eller om man kan vara nöjd med att ha det som billjud om man är en vardagslyssnare. En som vill kunna lyssna på musik i normala volymintervaller har väl knappast behov av att poppa fö hela grannskapet.

Fakta är dock att om kvällarna samlas huliganerna och tävlar om vem som poppar högst? Till vilken nytta?

Gillar du inte det jag säger så har jag en färdig förolämpning du kan ge mig:
"Du beter dig som en rutten hermafrodit som griper tag i vanställda bananflugor i öltältet!"

1 639 Inlägg
12 maj 2005
>>>>>Gillar du inte det jag säger så har jag en färdig förolämpning du kan ge mig:
"Du beter dig som en rutten hermafrodit som griper tag i vanställda bananflugor i öltältet!">>>>>

Poetiskt !!!! tongue
Senast redigerat av mrcelica (12 maj 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

305 Inlägg
12 maj 2005
Det handlar om Intresse .
Nu råkar vissa gilla lägga 1000-1000000 spänn på Ljud i bilen .
Sen kan ju de som vill lägga lika mycket på att vadera bilen in & utvändigt och 100 extra säkerhetsbälten/krock kuddar m.m. ökande utrustning skaffa det då .Upp till var och en .

smile

859 Inlägg
12 maj 2005
CrazyLord skrev:
Men orka bry sig, vissa vill ha värsta telefonen, värsta datorn, värsta bilen, värsta klockan, värsta ljudet.

Men varför ska man måsta orsaka mindre jordskred bara för att man är besatt av billjud?!

Väx upp!!!

Den som lyssnar på riktig musik (inget jävla epilepsidunk) i en ljudvolym som inte får trummhinnorna att krevera känner säkert att hans/hennes billjud är bra. Jag menar hur ofta glider du ut på E4:an och kan köra avkopplat med 3 miljoner decibel som försöker våldta alla dina kroppsöppningar?

Musik är till för njutning, inte tortyr, om ni sedan väljer att lägga ut 3 månadslöner på billjud så är det ju erat problem. Finns väl ändå vettigare saker att göra med dom pengarna? Att se till att bilen din inte utgör en trafikfara eller överaska flickvännen med sexiga underkläder.

Jag känner mig träffad, men vill inte ses som något av det du beskrev... till att börja med är vi på ett biltereoforum, ellerhur? eller man kan ju undra iof. Och du får ju räkna med att det finns folk som är besatta av billjud, lägger ner hela sin förmögenhet på det osv. Du kan ju inte se DET som ett problem!?
Alla gör det dom gillar, du kan ju köpa dina underkläder om du tycker det är roligt.

JAG tycker inte billjud handlar om att spela högst vid korvkiosken eller som du skrev orsaka mindre jordskred, utan man skall som sagt njuta och inte bli torterad.
Men jag kan lova dig att om du lägger pengarna på rätt saker och har kunskap om hur och var man skall motera högtalare osv. så blir den där njutningen MYCKET större, och man kan spela otroligt mycket högre och renare än med dom där orginalhögtalarna som vissa(du?) kanske nöjer sig med, även ute på E4an, helt avslappnat.
Det jag ville säga i den här tråden var helt enkelt att vill man uppnå det där jag beskriver så bör man välja ett annat märke än MDS, märkeshystei eller ej, sant är det iaf. Och jag ser heller ingen anledning till varför en "vardagslyssnare" skulle välja MDS, finns bättre för pengarna. Men tyvärr är detta svårt för nybörjare att se/höra.

Du kan få lyssna i min bil nån gång, så kan du få höra vad billjud handlar om.

MVH Theo
Senast redigerat av Theo (12 maj 2005)

4 554 Inlägg
12 maj 2005
Theo skrev:
Du kan få lyssna i min bil nån gång, så kan du få höra vad billjud handlar om.

MVH Theo

jaduy theo.. skulle varit kul å veta hur de ska låta så man har nått att jämföra med.. har ju sett lite vad som gömmer sej i den skuffen..
Senast redigerat av loudness (12 maj 2005)

46 Inlägg
12 maj 2005
Hehehe... river upp starka känslor här märker jag... kanske ska läsa på lite mer om billjud mm, kanske också får ett brinnande intresse. Inte precis så att jag kan sladda runt med bilen nu heller.

Får lära mig billjud i lönndom i väntan på att få tillbaka styrlappen för postbilen min.

186 Inlägg
12 maj 2005
Fan den här tråden ger ju MDS dålig publicitet!!! För mig fungerar deras prylar precis som de ska.. visst jag e ju ingen fanatiker i billjud men mitt system från MDS räcker gott o väl för mig och än så länge har det inte brunnit nånstans!

Catch me if you can!

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
13 maj 2005
Kanske ger dom dålig publicitet.
Men läs deras nyaste katalog och skratta så
du dör smile

Så mycket skryt, skitsnack mm...
Har jag inte sett på länge.

Men som Theo säger. Kom gärna till Uppsala så får ni lyssna i hans bil.
Låter fint.  Kan bjuda på en provlyssning i min bil med. 

Nej jag gillar inte MDS pga deras sätt att marknadsföra sig.
Enligt dom så är dom störst bäst och vackrast.

Känner mig också träffad av CrazyLord.
Låter iaf på dig som om du aldrig lyssnat på billjud som inte
består av flera basar och ett halvtaskigt framsystem.

Billjud handlar om så mycket mer än att bara spela högt och med mycket bas. Jag gör allt för att få min bil att låta så rent som möjligt och desto renare ljud du har i bilen desto högra vill du spela.
Jag klarar max 10 minuter i en bil med mycket bas sen spyr jag på den.

Men alla som vill kan få komma till Uppsala på söndag efter kl 19
så kan ni få lyssna i min bil.
Senast redigerat av AreeZ (13 maj 2005)

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

111 Inlägg
13 maj 2005
Hej.. Jag kan säga att jag själv är emot MDS grejjer på grund av att jag tycker MDS är ett så kallat "billigt" märke. Jag har testat lite olika märken(även MDS) å man fastnar för vissa märken. Men MDS är ju inga skitgrejjer för de. De är en väldans skillnad på ljud och ljud. Jag själv tycker att vill man ha ett riktigt fint ljud så ska man satsa på andra märken där de kostar lite mer men man får desto finare ljud. "man får de man betalar för" så att säga.

Tycker man om MDS så är de ju inge fel med de men testa gärna andra märken å jämför så ni skaffar er en egen uppfattningen!

Alla har sin egen smak så varför inte låta alla ha de! Vill man köra med MDS så varsågod. Man ska ju inte behöva bli utskälld för de!

Mvh

Anders Karlsson

60 Inlägg
13 maj 2005
S_D_Karlsson skrev:
Hej.. Jag kan säga att jag själv är emot MDS grejjer på grund av att jag tycker MDS är ett så kallat "billigt" märke. Jag har testat lite olika märken(även MDS) å man fastnar för vissa märken. Men MDS är ju inga skitgrejjer för de. De är en väldans skillnad på ljud och ljud. Jag själv tycker att vill man ha ett riktigt fint ljud så ska man satsa på andra märken där de kostar lite mer men man får desto finare ljud. "man får de man betalar för" så att säga.

Tycker man om MDS så är de ju inge fel med de men testa gärna andra märken å jämför så ni skaffar er en egen uppfattningen!

Alla har sin egen smak så varför inte låta alla ha de! Vill man köra med MDS så varsågod. Man ska ju inte behöva bli utskälld för de!

Mvh

precis! det klart om man ska tävla i ljud så kanske man inte köper MDS grejer. men om du ska ljud för att få bättre än orginal så klart det räcker med MDS...

Överladdad Golf Diesel...

157 Inlägg
13 maj 2005
DJ_Andenn skrev:
precis! det klart om man ska tävla i ljud så kanske man inte köper MDS grejer. men om du ska ljud för att få bättre än orginal så klart det räcker med MDS...

exakt! och för dem som vill ha bättre ljud en vad orginalhögtalarna har att erbjuda, men endå inte vill spendera allt för mycket pengar på det, dessa köper MDS smile

859 Inlägg
13 maj 2005
Ja men om ni läser vad man skriver någon gång... Varför köpa MDS när det finns andra grejjer som ÄR mer prisvärda. Bara för att MDS har vissa högtalare som är billiga så betyder det inte att de är dom enda som har det.

/Theo

111 Inlägg
16 maj 2005
Därför en del är inte så insatt i billjud och bryr sig inte så mycke.. Dom köper MDS för att dom gör bra reklam för sig.. inte helt sann reklam men dom gör mycke reklam och visar att dom finns. Men är man lite mer insatt i billjud så man vet att de finns andra märken som är bra mycke mer prisvärd och bättre så köper man såklart de. Jag körde med MDS grejjer i min första bil för ja visste inge bättre och för att alla andra körde med de å sa att de va bra grejjer. Jag lärde mig min läxa å kör inte MDS nå mer. Jag tycker att man ska testa på lite olika märken innan man sätter sig för att säga att MDS är bäst lr MDS är sämst...

Men man bör ändå inte prata skit om dom som kör med MDS som en del verkar tycka om att göra (ingen utpekad på forumet). Dom tycker kanske om MDS å tycker inte dom behöver prova på nå andra märken. De är deras misstag.

Mvh

Anders Karlsson

Sök