Hej igen. Efter mitt senaste inlägg till mds´s fördel så har jag gått och köpt mig ett framsystem av märket KICKER

haha, efter min predikan. Det var inte inläggen i denna tråden som gjort mig avskräckt, har ej vart här sen mitt senaste inlägg, det var mer ett impulsköp pga stressad situation. Ångrade mig efteråt (innan jag kopplat in det). Tänkte så att nu la jag 900kr men kunde lagt till 500kr och fått mds dynamic kit. Blev övertalad av en kille från ett annat forum som tävlat med kicker.
Så i helgen nu fick jag äntligen kopplat in det och nu ångrar jag mig inte längre:) blev grymt nöjd. högtalarkitet är som sagt Kicker´s ES serie, 5tums (har en V40). Någon här som lyssnat? Förslag på komplettering tas gärna emot. Backes baslåda blire nog (jag har hund och barn), med vad för element? skall man fimpa högtalarna i stolparna?
Men däremot tycker jag att pajkastningen på mds är lite väl hård, okej angående deras bristande kvalitet (grejer går sönder och brinner upp, har läst mycket sådant på ett annat forum också), Men ser man deras prylar som budget alternativ så tycker jag ändå att man blir nöjd. En vanlig Svensson som vill byta ut orginalljudet mot bättre tycker jag borde köpa mds framsystem och deras 6-9:or (som jag har och vart grymt nöjd med), kostnad: ca3500kr med steg. (man kanske kan kräva att få med en brandsläckare på köpet:P)
Nu var inte Kicker-framsystemet jag köpte speciellt dyrt, men jag hade gärna kompletterat med ett 4-kanalssteg av samma märke men usch, det billigaste dom har kostar 2500kr, ca 1000kr mer än jag vågar ge utan att bli misshandlad av regeringen. Mds säljer ett Jensen steg för 1600kr. Så vad säger ni? Jensen 1600kr(kraftigare?) vs Kicker 2500kr(mer kvalitet?)?
Hoppas nu ingen moderator blir arg på mig nu pga endel "off topic" i inlägget. Mvh Andreas