11029
Sök

Skillnaden mellan en cadillac bls och cadillac cts?

125 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Vad är skillnaden mellan cadillac bls och cts?
Vet att interiören skiljer sig lite lite grann, men vad mer är det?

1 571 Inlägg
4 februari 2011
En BLS är en slags Saab 9-3 för den europeiska marknaden. CLS ersatte Cadillac Seville och har bara v6 och v8 motorer.

125 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Okej!
Kan du något om cts? Är sugen på den. Tycker som du sa bls en är en kopia av saab haha

517 Inlägg
4 februari 2011
Att räkna upp vad som skiljer dessa bilar åt skulle ta upp flera sidor för det handlar om två olika bilmärken.

CTS är en äkta cadillac med bakhjulsdrift och stora motorer samt rejält tilltagna yttermått. BLS har inget av detta då det är en saab rakt igenom som har piffats upp med lite kantig cadillac-kosmetika.

Det enda jag kan tänka mig att de har gemensamt är ev. lite knappar och reglage...

125 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Ghost_Face skrev:
Att räkna upp vad som skiljer dessa bilar åt skulle ta upp flera sidor för det handlar om två olika bilmärken.

CTS är en äkta cadillac med bakhjulsdrift och stora motorer samt rejält tilltagna yttermått. BLS har inget av detta då det är en saab rakt igenom som har piffats upp med lite kantig cadillac-kosmetika.

Det enda jag kan tänka mig att de har gemensamt är ev. lite knappar och reglage...

Okej!
CTS en är riktigt grym tycker jag. Vet du något om bensinförbrukning och hur den är att äga??

2 182 Inlägg
4 februari 2011
förbrukning på V8 ligger runt 0,8-1,1 (inte riktigt säker på detta), Mycket beror såklart på hur tung gasfot man har.
V6 an ligger väl inte mycket lägre i förbrukning kan jag tänka mig.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

517 Inlägg
4 februari 2011
Näe, jag har ingen aning. men man blev ju lite små sugen på en sådan när man såg matrix reloaded smile

Läs detta om du vill veta mer om CTS...
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_CTS
Och här är den lite värre CTS-V med corvette V8:an smile
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_CTS-V

Egenföretagare
999 Inlägg
4 februari 2011
CTS ersatte inte Sevillen, CTS ersatte Cadillac Catera som var en re-badgad Opel Omega.

CTS sägs vara riktigt körglad också.
Jag har bara kört den nya STS'en som kom 2005 (detta är ersättaren till Seville) och det var förvånansvärt mycket BMW-känsla för att vara en amerikanare. CTS skall vara snäppet roligare än STS dessutom.

125 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Okej!
Jo jag vet att det inte är bmw audi känsla men man vill bara ha något nytt lite udda och inte en vanlig "svensson" bil som alllaaaaaaaaa har.
Har haf volvo, volkswagen, saab och man tröttnar.

BMW är inte min grej riktigt.

Självklart tänkte jag satsa på en automatlåda.

Egenföretagare
999 Inlägg
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 februari 2011
Vad har du för krav?
För 1998-2004 Cadillac STS ser ruskigt bra ut!
Dock är den framhjulsdriven och Northstar motorn är en riktigt bra motor när den går! Men när det inte funkar, då är det verkligen skit. Topplockspackningar går väl var 10,000e mil så det är väl första man ska byta.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Egenföretagare
999 Inlägg
5 februari 2011
Värst var Northstar -99, sen håller toppen bättre. Viktigt dock att byta glykol regelbundet, och framförallt använda rätt GM-longlife glykol, inte blanda olika.

125 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Kul att det finns folk som kan om dessa bilar!
Tittade på cts men någon nämnde sts här på forumet så jag började titta på den (den nyare karossen) Ruskigt snygg var den.

Tror att de antigen blir en cts automat lr en sts automat.

Vilken hade ni valt och varför?
STS verkar dra en del soppa och är lite dyrare att äga?

125 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
weeeman skrev:
Värst var Northstar -99, sen håller toppen bättre. Viktigt dock att byta glykol regelbundet, och framförallt använda rätt GM-longlife glykol, inte blanda olika.

Ser att du haft en och annan bmw. Du som både kört bmw och cadillac hur stor är skillnaden mellan dessa bilar när man kör?

Egenföretagare
999 Inlägg
5 februari 2011
Det är stor skillnad på dom, BMW E38 7-serie som jag hade har en typisk tysk kvalitétskänsla!
Den är relativt körglad för sin storlek, roligare än de framhjulsdrivna Cadillac Seville och min DeVille jag har nu.

Jag har kört en hel del med en väns Seville STS -01 och min egna Deville -03, och dom drar lite mindre bensin på motorväg än vad min BMW 740 ville ha. Dom är också riktigt tysta och bekväma. Inredningen är ju lite plastigare än tysken, men jag störs inte så mycket av det. Den största nackdelen är ju framhjulsdriften, är det blött ute när man stämplar fullt i lägre fart vill det gärna spinna. Men nu har ju Cadillac tagit sitt förnuft tillfånga och bygger bakhjulsdrivet igen!

Jag har som sagt inte kört CTS bara den nya STS'en, men jag skulle nog testa en CTS pga att den skall vara snäppet roligare att köra. Men jag vill ha V8, och det är ovanligt i CTS.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 februari 2011
Hej. Farsan har en 2004års CTS med V6an. Sjukt mkt bil för pengarna. Man åker mkt skönt i dom, dick tycker jag man sitter lite högt i dom fast jag e ju å andra sidan van att sitta i Camaron å mercan så man sitter inte så högt egentligen smile Väghållningen är mkt bra, fast å bra i chassit utan att för den delen minska på komprten. Tar kurvor bra med sin vikt fördelning på 50/50 å sitt chassi som utvecklades på Nürburgrings nordslinga.

Farsna har haft den i ett par år nu och han har ännu inte hittat någor att klaga på. Jag är själv sugen på att köpa av han den den dan har beslutar sig för att sälja den. smile

Mvh7 Mikael

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

125 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Hej. Farsan har en 2004års CTS med V6an. Sjukt mkt bil för pengarna. Man åker mkt skönt i dom, dick tycker jag man sitter lite högt i dom fast jag e ju å andra sidan van att sitta i Camaron å mercan så man sitter inte så högt egentligen smile Väghållningen är mkt bra, fast å bra i chassit utan att för den delen minska på komprten. Tar kurvor bra med sin vikt fördelning på 50/50 å sitt chassi som utvecklades på Nürburgrings nordslinga.

Farsna har haft den i ett par år nu och han har ännu inte hittat någor att klaga på. Jag är själv sugen på att köpa av han den den dan har beslutar sig för att sälja den. smile

Mvh7 Mikael

Kul!!

Vet du hur mycket den drar i soppa?
Kommer mest köra stadskörning.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 februari 2011
Stadskörning ligger den på ungefär 1,1L/mil. Vilket mer eller mindre alla bilar gör så den e inte spec törstig. å landsväg drar den ungefär 0,7-0,8L/mil. Sen om man börjar leka med den så drar de ju självklart iväg men de får man ju se till att hålla sig ifrån om man inte vill tanka en extra gång den månaden wink

Pigga e dom oxå, förvånansvärt pigga med sina 220hk smile

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

125 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Stadskörning ligger den på ungefär 1,1L/mil. Vilket mer eller mindre alla bilar gör så den e inte spec törstig. å landsväg drar den ungefär 0,7-0,8L/mil. Sen om man börjar leka med den så drar de ju självklart iväg men de får man ju se till att hålla sig ifrån om man inte vill tanka en extra gång den månaden wink

Pigga e dom oxå, förvånansvärt pigga med sina 220hk smile

Okej låter skit bra ju!
Jag hörde från någon att den drog 1,8 - 1,9 stadskörning och det lät mycket tyckte jag. Men jag litar mer på dig som kört den och vars pappa äger en.

Står och velar mellan den och en audi a6 med automatlåda.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 februari 2011
Cadillacen helt klart av dom. Skulle inte säga att audin är nån bättre bil än Cadillacen. Plus att Audi A6er ser man varje dag, en CTS ser man typ aldrig. Vi har bara sett 1 till sen farsan köpte sin smile

Chevrolet Racing

Sök