7358
Sök

Bilbyggare, vad arbetar ni med?

206 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Man ser dagligen här på garaget människor som lägger ut mycket stora summor pengar på sina bilar. De är ombyggnationer, mappningar, stora fina garage mm mm.

Jag har funderat lite och undrar hur ni får det att gå ihop? Så min fråga, och säkert många andras också lyder som följer:
Vad arbetar ni med? smile

Nu får ni ta detta på rätt sätt och inte tro att jag är någon galning. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

1 079 Inlägg
5 februari 2011
Nu kanske inte jag har nån extrembil eller vackert garage, men nog sticker det iväg mycket pengar, jag har ett vanligt arbete som IT-tekniker med låg lön i förhållande till andra, men man får prioritera mkt, billigt boende, maten får man handla smart, går sällan på krogen, är ganska ointressarad av kläder och sånt, jag behöver inga utomlandssemestrar eller sälenresor, privatimporterar mkt grejer som behövs till bilen. Antar att många bilbyggare gör nåt liknande, iaf de med normalt arbete.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 februari 2011
Jag jobbar med och köra paketbil, inget man blir ekonomiskt oberoende på men det handlar om prioritering som Madhouse skrev.
Inte ligga och ragga på byn varje dag och kväll, köra ekonomiskt med den andra bilen man har och inte ligga på tokvarv så sparar man slantar där med. Spara spara spara gäller för mig. Varenda slant jag får över sparas på ett separat konto.
Sen det med resor, vem behöver det när det sänds 47 olika såna program på tv dagarna i ända ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

206 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Verkligen askul att höra att de är viljan och inte drivor med pengar som styr bilbyggandet för personer. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

SKANK Performence
272 Inlägg
6 februari 2011
Är snickare / takläggare. Men det handlar om prioriteringar som dom andra säger:) svartjobb är ju kanon men blir dock dåligt med tid till bilen :p att ligga o lura lite ett tag innan man köper saker är även bra:) ju bättre klipp ju fler saker:) kan ta mina spridare till exempel. Ligger begagnade på blocket för typ 3 papp, jag gav en tusing om jag inte minns fel. Ett tips ang att köpa saker från internet är att kolla det du ska ha på alla sidor du kan hitta o se vad det är för prisskilnad. Vissa lite dyrare butiker kan va biligare på vissa saker som är dyra på dom så kallade "outlet sidorna"
Mvh

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Vettemannen
6 februari 2011
Jag tycker det är bra skrivet av er. Det är nog så det får gå till om man ska hålla på med att bygga och hålla på med bilar. Inga utlandsresor, handla billiga kläder, handla mat på Willys, låta bli att gå på krogen, gärna vara rökfri samt vara allmänt ekonomisk........detta är några argument jag tror på om man ska ha råd att leka med bilar om man har en vanlig "plånbok". För hålla på med bilar det vill vi ju, eller hur!!

/Benny

7 283 Inlägg
6 februari 2011
Jag har jobbat en hel del övertid, dricker sällan, varken röker eller snusar.
Det mesta handlar om prioriteringar.
Helg-/nattjobb ger mycket extra pengar eller om man har möjlighet att jobba extra 1-2 timmar/dag så drar även det in väldigt mycket.
Man kan spara in otroligt med pengar på att se efter sina utgifter varje månad och tänka på hur man kan spara in utan att direkt förlora något.

8 928 Inlägg
6 februari 2011
Finns en tråd om ämnet så vi låser den här

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök