Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

Enholmski
11 februari 2011 · 58 Inlägg

funjet skrev:
de kan behövas många spadar med tanke på all snö som lägger sig nu hmm men den kanske blåser av isen det gjorde den igår på dan iaf smile annars kanske nån har en 4hjuling hemma som vill ploga lite smile

Det där löser man altid!

Wirree
11 februari 2011 · 96 Inlägg

Snön kör man ju upp på en timme om man är 10 pers, sist var det ju rent på isen när vi hade kört hela dagen

Enholmski
11 februari 2011 · 58 Inlägg

Wirree skrev:
Snön kör man ju upp på en timme om man är 10 pers, sist var det ju rent på isen när vi hade kört hela dagen

Sant sant,tongue

funjet
11 februari 2011 · 33 Inlägg

jaa men med 3 dm snö kan de vara lite svårt att komma fram också wink
tror de stora problemet är att dom 2 hjulsdrivan bilarna kanske får lite problem att ta sig fram, men problem e ju till för att lösas så de blir nog bra smile

Wirree
11 februari 2011 · 96 Inlägg

funjet skrev:
jaa men med 3 dm snö kan de vara lite svårt att komma fram också wink
tror de stora problemet är att dom 2 hjulsdrivan bilarna kanske får lite problem att ta sig fram, men problem e ju till för att lösas så de blir nog bra smile

Bara att gasa på och komma med fart! big_smile

rasssta
11 februari 2011 · 27 Inlägg

Jag svänger mest sannolikt förbi förutsatt att det är plogat. Alldeles för mycket snö nu för att kunna krafsa runt utan plogad bana :-(

Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ300 '03
Eddy Galen, inte dum.
11 februari 2011 · 1 324 Inlägg

Förhoppningsvis så blir det inte för djupt att gasa över med fyrhjulsdrift så kan man offra sigsjälv att göra någon bana. Vad har man annars en rallybil för? big_smile

matte_dj
11 februari 2011 · 258 Inlägg

hoppas att de blåser en del så snön blåser bort big_smile

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
Eddy Galen, inte dum.
11 februari 2011 · 1 324 Inlägg

matte_dj skrev:
hoppas att de blåser en del så snön blåser bort big_smile

Kl 7 i morse var det 30cm snö. Förhoppningsvis blåser snön upp i vallar så man kan göra bana i den grundare snön runtomkring dem.

Wirree
11 februari 2011 · 96 Inlägg

Eftersom jag och matte_dj bor i solna och sollentuna skulle vi vilja be någon av er på ekerö att åka ner och kolla framkomligheten och snödjupet, känns lite ovärt att att åka ut om det är osäkert om det kan bli någon körning.

Cupra_
12 februari 2011 ·

Jag har inte varit på aktuell plats, men bor på Ekerö. Hade varierande snödjup pga blåsten men mellan 25-40cm ungefär på tomten..

daniel_audi92
12 februari 2011 · 186 Inlägg

Wirree skrev:
Eftersom jag och matte_dj bor i solna och sollentuna skulle vi vilja be någon av er på ekerö att åka ner och kolla framkomligheten och snödjupet, känns lite ovärt att att åka ut om det är osäkert om det kan bli någon körning.

Vi ska försöka ta itu med allt idag men det kommer att bli av vilket som smile Nu har vi samlat ihop såpass mycket folk och alla har varit taggade inför söndagen så vi tänker iallafall köra, ska försöka fixa någon som kan ploga idag smile Känner polare som inte sagt något till klasskamrater men som redan vet om iskörningen så det har spritt sig ganska snabbt kan man säga.

Senast redigerat av daniel_audi92 (12 februari 2011)

SKyraider VAG-COM innehavare
12 februari 2011 · 83 Inlägg

jag kommer ut en sväng o kollar läget iallafall.

Saab 9-5 Kombi "Widebody Special" (1999)
replaya
12 februari 2011 · 55 Inlägg

någon som kollat läget? plogat?

Eddy Galen, inte dum.
12 februari 2011 · 1 324 Inlägg

"En del moln vid Upplandskusten, men annars på många håll klart. I natt ökar molnigheten något med början i norr och temperaturen sjunker till 10-20 minusgrader. I morgon tidvis molnigt, tidvis en del sol och i allmänhet 5-10 minusgrader men lokalt något kallare. Svag vind. 30cm snö" -SMHI om Östra Svealand.

Tänkte om någon var intresserad av det.

Hoppas verkligen någon har plogat.

Wirree
12 februari 2011 · 96 Inlägg

Siktar på att åka hemmifrån vid 11 så jag är väl där runt 12

Timp_aa Team Whiplash Racing
12 februari 2011 · 146 Inlägg

Hej. Hade tänkt komma förbi med några kompisar och köra samt ta lite fina bilder på isen.
Skulle vika veta djup på isen samt som många andra snö djup ut på isen.

//timpa

Team Whiplash Racing
BMW M5 (E39) "Säpo Edition" (1999)
BMW E46 M3 "FELSTYRD" (2003)
BMW E34 540ia/t "Rosthögen" (1995)
Eddy Galen, inte dum.
12 februari 2011 · 1 324 Inlägg

Timp_aa skrev:
Hej. Hade tänkt komma förbi med några kompisar och köra samt ta lite fina bilder på isen.
Skulle vika veta djup på isen samt som många andra snö djup ut på isen.

//timpa

30cm+ isdjup. tillräckligt för en pansarvagn.

dock vet jag inte om snön då jag aldrig varit där big_smile

Wirree
12 februari 2011 · 96 Inlägg

eddhedd skrev:

Timp_aa skrev:
Hej. Hade tänkt komma förbi med några kompisar och köra samt ta lite fina bilder på isen.
Skulle vika veta djup på isen samt som många andra snö djup ut på isen.

//timpa

30cm+ isdjup. tillräckligt för en pansarvagn.

dock vet jag inte om snön då jag aldrig varit där big_smile

Ca 30cm snö, tror dock att vi kör bort snön rätt fort nu när det blir så pass kallt att det bara är pudersnö som lägger sig^^

daniel_audi92
12 februari 2011 · 186 Inlägg

Wirree skrev:

eddhedd skrev:

Timp_aa skrev:
Hej. Hade tänkt komma förbi med några kompisar och köra samt ta lite fina bilder på isen.
Skulle vika veta djup på isen samt som många andra snö djup ut på isen.

//timpa

30cm+ isdjup. tillräckligt för en pansarvagn.

dock vet jag inte om snön då jag aldrig varit där big_smile

Ca 30cm snö, tror dock att vi kör bort snön rätt fort nu när det blir så pass kallt att det bara är pudersnö som lägger sig^^

Precis smile dessvärre så hann vi inte åka ner till isen idag men vi får väl gå upp tidigt imorrn och kolla läget smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang