Release: Garaget 9.4

jocke_gronberg
11 februari 2011 · 4 586 Inlägg

Fint med uppdatering men jag kan ej ändra mitt fordon. går ett att spara mina ändringar

Går även ej längre att ändra plats på bilderna

Senast redigerat av jocke_gronberg (11 februari 2011)

chrizz Administratör
11 februari 2011 · 11 783 Inlägg

Jäla siiit asså, jag som trodde att jag hade fixat några buggar, men jag introducerade visst några nya där i senaste fix-uppdateringen ;-)

Vi är tillbaka till förra versionen nu, där uppladdning med mera fungerar, däremot får konverteringen nu vänta tills i morgon tyvärr då det tydligen finns mer att fixa. Sorry hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:
Jäla siiit asså, jag som trodde att jag hade fixat några buggar, men jag introducerade visst några nya där i senaste fix-uppdateringen ;-)

Vi är tillbaka till förra versionen nu, där uppladdning med mera fungerar, däremot får konverteringen nu vänta tills i morgon tyvärr då det tydligen finns mer att fixa. Sorry hmm

Ok , dé é lugnt , man sitter inte i sjön så vi kan vänta. keep up the good work smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Upptäckte också att jag inte kan radera bilder ur mina fotoalbum .

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
11 februari 2011 · 11 783 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Upptäckte också att jag inte kan radera bilder ur mina fotoalbum .

Hm, det borde du kunna. På vilket sätt visar sig problemet?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:
Upptäckte också att jag inte kan radera bilder ur mina fotoalbum .

Hm, det borde du kunna. På vilket sätt visar sig problemet?

Då jag ska avsluta raderingen och acceptera raderingen kommer ingen aktiv ruta upp som jag kan klicka på.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
11 februari 2011 · 11 783 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:
Upptäckte också att jag inte kan radera bilder ur mina fotoalbum .

Hm, det borde du kunna. På vilket sätt visar sig problemet?

Då jag ska avsluta raderingen och acceptera raderingen kommer ingen aktiv ruta upp som jag kan klicka på.

Märkligt. Jag har precis provat och det fungerade fint. Använder Safari just nu, men det ska fungera fint även i Firefox och Chrome.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:

Hm, det borde du kunna. På vilket sätt visar sig problemet?

Då jag ska avsluta raderingen och acceptera raderingen kommer ingen aktiv ruta upp som jag kan klicka på.

Märkligt. Jag har precis provat och det fungerade fint. Använder Safari just nu, men det ska fungera fint även i Firefox och Chrome.

Ok , jag kör i senaset Explorer är det sju eller åtta....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
11 februari 2011 · 695 Inlägg

jag kör bara FireFOX det är det som läser snabbast

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Fimp3n Random
11 februari 2011 · 480 Inlägg

volvo740mannen skrev:
jag kör bara FireFOX det är det som läser snabbast

Chrome är snabbare smile Finns massa tester som visar det.

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
11 februari 2011 · 560 Inlägg

Åh, jag vill kunna konvertera mina bilder! Blir så nervös av att inte kunna se dem big_smile Men den som väntar på något gott.. wink Bra jobbat med det nya, gillar det skarpt, dock sitter jag fortfarande och håller tummarna för en framtida kommentatorsfunktion i personliga bloggarna. Bara hoppas att folk "sköter sig" såpass att det kommer tillbaka! smile Keep up the good work boys! smile

Senast redigerat av Reeplayed (11 februari 2011)

Even fools they say, can find a way out of the dark.
-Michael :-)
11 februari 2011 · 367 Inlägg

Ta tillbaka rekommenderade videoklipp.

Tack på förhand

Grimling Professionell amatör
12 februari 2011 · 451 Inlägg

Som någon sa tidigare, tillbaks med rekommenderade videoklipp ! I övrigt verkar det jättebra ! big_smile

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
UrPeppe Lastbilsbyggare
12 februari 2011 · 389 Inlägg

när kommer konverteringssidan för fotoalbum igång? jag får bara meddelandet: Konverteringssidan måste testas lite till och kommer att bli tillgänglig inom kort

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
12 februari 2011 · 735 Inlägg

Reeplayed skrev:
Åh, jag vill kunna konvertera mina bilder! Blir så nervös av att inte kunna se dem big_smile Men den som väntar på något gott.. wink Bra jobbat med det nya, gillar det skarpt, dock sitter jag fortfarande och håller tummarna för en framtida kommentatorsfunktion i personliga bloggarna. Bara hoppas att folk "sköter sig" såpass att det kommer tillbaka! smile Keep up the good work boys! smile

Det finns alltid en risk att någon inte sköter sig! Det är därför ställen som det här behöver aktiva moderatorer och administratörer. Problemet med den gamla "fria" bloggen var att ingen administratör agerade när det spårade ur vid några tillfällen. Det framkom nämligen, även om den informationen satt väldigt långt inne, att det är administratörerna som har till uppgift att övervaka allt utom forumdelen. (Forumdelen övervakas av moderatorerna) Jag såg ALDRIG någon admin ingripa i bloggen! Istället valde man att straffa ALLA för något som ett ytterst fåtal enskilda individer orsakade genom att göra om den "fria" bloggen till Fordonsbloggen. En blogg som bara får handla om "ditt liv kring fordon". Funderar fortfarande på hur ansvariga skall kunna avgöra vad mitt liv kring fordon omfattar.....

Nu har vi fått ytterligare en blogg, den "personliga" bloggen. Dock ges vi inte möjligheten att lämna en kommentar till ett inlägg där. Antar att man från ansvarigas sida gjort så i tron att vi medlemmar inte kan sköta oss utan skriva en massa dumheter bara för att en blogg handlar om något annat än bil... fordon. Genom att inte ge oss kommentarsmöjligheter tror sig ansvariga antagligen slippa övervaka den personliga bloggen. Frågan är väl bara vad skillnaden är för man övervakade ju uppenbarligen inte den gamla "fria" bloggen heller.....

Sen kan man ju fundera på hur lång tid det tar för ansvariga att komma på att man kan skriva olämpliga kommentarer i Fordonsbloggen, bildkommentarerna och gästböckerna också. Kanske lika bra att ta bort kommentarsfunktionerna där också så blir det ju ännu lättare för administratörerna. Ja och så forumet förstås, ta bort möjligheten att skriva svar i trådarna så blir ju moderatorernas jobb lättare också.
Jag är medveten om att jag skrivit det här lite extra tillspetsat. Nej, jag menar inget illa Chrizz och ni andra i "Crew", det är bara det att hela hanteringen av bloggfunktionen känns rätt löjlig. Ni kan omöjligt ha missat den undersökning "Alpen" gjorde och vilket resultat den visade.

Det är inte bara den uteblivna modereringen av den gamla "fria" bloggen som varit ett problem. Många retar sig också på att få bilar låsta utan att också få klara och tydliga förklaringar till varför. Jag har också sett annonyma moderatoringripande i forumet. På andra forum görs en "copy/paste" av den regel en medlem bryter mot och tillrättavisningen undertecknas av den mod/admin som agerat. Det innebär att den som gjort bort sig dels vet vad h*n har gjort för fel och också vem h*n skall kontakta om h*n känner sig felaktigt behandlad eller missförstådd. Vågar man inte som admin/mod stå för sitt ingripande bör man nog överväga att lämna sitt uppdrag, eller i alla fall avstå från att ingripa. Samtidigt krävs givetvis klara och tydliga regler, som gäller ALLA, att hänvisa till vid ett ingripande.

Det tar tid att bygga upp ett gott rykte, men det går jävligt fort att rasera det och sen är det otroligt svårt, om ens möjligt, att återfå det goda ryktet igen. Det är väl något av det absolut första man som företagare skall ta till sig. Att börja såga i den gren man sitter på brukar väldigt sällan sluta lyckligt.....


Det skall bli intressant att se hur den nya bildhanteringen fungerar. Har inte haft tid att titta närmare på det än. Är dock lite förvånad över att dom nya funktionerna inte är testade INNAN dom släpps, men det kanske är en teknisk omöjlighet. Jag har inte kunskaperna att bedömma det. Återstår nu att se hur mycket jobb det innebär att konvertera bilderna till det nya systemet. Känns oavsett vilket skönt att det inte handlar om tusentals bilder. big_smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
BjorNSX
12 februari 2011 · 260 Inlägg

Väldigt bra och välformulerat inlägg av MrH här ovan.
Hoppas verkligen att ansvariga för sidan tar sig en funderare utifrån den texten.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
strandberg31
12 februari 2011 · 2 419 Inlägg

Kommer bilderna förbli små om man laddar upp flera i en projekttråd tex?

Allt är sketa bra!! men hoppas ni fixar bilderna!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
eastmotorsport -sommar ska de va....
12 februari 2011 · 4 524 Inlägg

strandberg31 skrev:
Kommer bilderna förbli små om man laddar upp flera i en projekttråd tex?

Allt är sketa bra!! men hoppas ni fixar bilderna!

Laddar du upp en och en som tidigare blir dom stora men laddar du upp flera samtidigt blir dom små men klickbara. Är en smaksak hur man gör. Kanonbra tycker jag smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
strandberg31
12 februari 2011 · 2 419 Inlägg

eastmotorsport skrev:

strandberg31 skrev:
Kommer bilderna förbli små om man laddar upp flera i en projekttråd tex?

Allt är sketa bra!! men hoppas ni fixar bilderna!

Laddar du upp en och en som tidigare blir dom stora men laddar du upp flera samtidigt blir dom små men klickbara. Är en smaksak hur man gör. Kanonbra tycker jag smile

Jo men då blir det ju en bild per inlägg, Är ju lite lat av mig så vill ju inte klicka på varje bild wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
volvo_svensson
12 februari 2011 · 11 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:
Upptäckte också att jag inte kan radera bilder ur mina fotoalbum .

Hm, det borde du kunna. På vilket sätt visar sig problemet?

Då jag ska avsluta raderingen och acceptera raderingen kommer ingen aktiv ruta upp som jag kan klicka på.

jag har också samma problem! kan inte heller radera bilder från mina fotoalbum.

Volvo S60R "Mint Condition" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang