Spelförbud på ELMIA 2011. Vad tycker ni om det?

lelleal
13 februari 2011 · 1 150 Inlägg

spelar ingen roll diskolådor och rymdskepp intresserar mig inte nämnvärt!

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Eberlund VW Ägare
16 februari 2011 · 1 011 Inlägg

Läst lite i tråden och det verkar var mycket åsikter och synpunkter om ämnet.

Hade jag varit ni så hade jag gått in på det forum som är närmaste länk till Elmia alltså Gatbilar.se. Det är ju trots allt FABAS som arrangerar Elmiamässan och FABAS äger ju även gatbilar.se

Det finns faktist redan en tråd om detta ämne på gatbilar.se (http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10114)

Gå in där och skriv och diskuterar så är nog chansen att arrangören får reda på era idéer större.

Henrik Eberlund
nobody_
16 februari 2011 · 37 Inlägg

Det mesta verkar redan vara sagt, men man kan ju inte låta bli:P
Den jävla skitregeln kan de köra upp långt i mumindalen. Å "hur hade de vart om de hade stått å varvat en top fuel inne i hallen?" Jävla skönt tycker ja iaf! Hade vart svinballt ärligt talat! Å gillar ni inte hög volym så gå inte in i hallen då?? Eller lägg ner bilintresset å börja virka istället era j*vla kärringar. Som Evil säger, de e EN helg om året, å då ska de fanimej spelas, varvas, höras mycket å lysa å blinka överallt. Å utanför a-hallen e de inte högt, vi satt mot väggen precis utanför inne vid entren och det gick alldeles utmärkt att prata med varandra samt att det inte spelas hela tiden, utan bara en snabbis i timmen.
"Ett jetplan som startar ligger på 120 - 125 decibel. Förstår du riktigt hur högt det är?" A faktiskt, har suttit i flera bilar som spelar högre (tex mina egna), hört motorljud som är högre, vart på ravefester som spelar högre. Fan vi sitter hemma å festar i vardagsrummet med ett PA system med 8st 15"are så glasen ramlar av bordet. Å DE E PERFEKT VOLYM. Jävla gnäll...
Tack för mig!

Lycka är en svart miljon på banken
Svårt och omöjligt är INTE samma sak
Rinnegan Malleus Malificarum
16 februari 2011 · 2 401 Inlägg

nobody_ skrev:
Det mesta verkar redan vara sagt, men man kan ju inte låta bli:P
Den jävla skitregeln kan de köra upp långt i mumindalen. Å "hur hade de vart om de hade stått å varvat en top fuel inne i hallen?" Jävla skönt tycker ja iaf! Hade vart svinballt ärligt talat! Å gillar ni inte hög volym så gå inte in i hallen då?? Eller lägg ner bilintresset å börja virka istället era j*vla kärringar. Som Evil säger, de e EN helg om året, å då ska de fanimej spelas, varvas, höras mycket å lysa å blinka överallt. Å utanför a-hallen e de inte högt, vi satt mot väggen precis utanför inne vid entren och det gick alldeles utmärkt att prata med varandra samt att det inte spelas hela tiden, utan bara en snabbis i timmen.
"Ett jetplan som startar ligger på 120 - 125 decibel. Förstår du riktigt hur högt det är?" A faktiskt, har suttit i flera bilar som spelar högre (tex mina egna), hört motorljud som är högre, vart på ravefester som spelar högre. Fan vi sitter hemma å festar i vardagsrummet med ett PA system med 8st 15"are så glasen ramlar av bordet. Å DE E PERFEKT VOLYM. Jävla gnäll...
Tack för mig!

Bara för att det är perfekt för dig, betyder inte att det är perfekt för alla andra. ELMIA är inte din lekpark, folk ska vistas där.

Det har även bevisats att inte allting kretsar runt Jorden, och Jorden kretsar inte runt dig.


Tack för mig.

Senast redigerat av Rinnegan (16 februari 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
AndreasPlars
16 februari 2011 · 1 062 Inlägg

Jag som är totalt ointresserad av att spela jättehögt på bilstereon tycker såklart att beslutet om max 85dB är klockrent.
Då kanske man slipper få huvudvärk i år då... hög volym från 100 olika håll var inte nåt vidare.
Men naturligtvis tråkigt för alla som inte tycker som jag såklart.
Finns det inte speciellt mässor för de som gillar att dunka högt ur bilars stereos?

M.V.H.

Saab 900i (1989)
_Tony_ ???
16 februari 2011 · 661 Inlägg

nobody_ skrev:
Det mesta verkar redan vara sagt, men man kan ju inte låta bli:P
Den jävla skitregeln kan de köra upp långt i mumindalen. Å "hur hade de vart om de hade stått å varvat en top fuel inne i hallen?" Jävla skönt tycker ja iaf! Hade vart svinballt ärligt talat! Å gillar ni inte hög volym så gå inte in i hallen då?? Eller lägg ner bilintresset å börja virka istället era j*vla kärringar. Som Evil säger, de e EN helg om året, å då ska de fanimej spelas, varvas, höras mycket å lysa å blinka överallt. Å utanför a-hallen e de inte högt, vi satt mot väggen precis utanför inne vid entren och det gick alldeles utmärkt att prata med varandra samt att det inte spelas hela tiden, utan bara en snabbis i timmen.
"Ett jetplan som startar ligger på 120 - 125 decibel. Förstår du riktigt hur högt det är?" A faktiskt, har suttit i flera bilar som spelar högre (tex mina egna), hört motorljud som är högre, vart på ravefester som spelar högre. Fan vi sitter hemma å festar i vardagsrummet med ett PA system med 8st 15"are så glasen ramlar av bordet. Å DE E PERFEKT VOLYM. Jävla gnäll...
Tack för mig!

"J'vla gnäll o J*vla kärringar".
De va ett J'vla språk du har...
tänk om alla på jorden tyckte precis lika. va underbart allt hade vart va?????


Jag e varken för lr emot förbudet... mig kvittar de faktist MEN folk borde väl få tycka vad dom vill??

christofer_k Vorsprung durch Technik
16 februari 2011 · 2 432 Inlägg

ah där sprack min plan att fara till emlina .. är inte så intresserad av andras stylade bilar  lr annat vill mest se ljus anlägningarna å höra hur dom presterar men men  de e vad jag tycker och då kmr jag då inte fara dit.. verkar som att folk vill ha bort bil / ljud intresset

zedthepunk Rocknroller
16 februari 2011 · 296 Inlägg

ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
evilaudio
16 februari 2011 · 16 195 Inlägg

zedthepunk skrev:
ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

kan medela att de e t.o.m 75 db som satt som gräns enligt info på gatbilar.se..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
christofer_k Vorsprung durch Technik
16 februari 2011 · 2 432 Inlägg

zedthepunk skrev:
ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

dom föräldrarna som drar med små ungar och  går dit där de spelas på  får ju helt enkelt skylla sig sj att deras unge blivit döv !

Anton-DekorTeknik
16 februari 2011 · 964 Inlägg

75db är omöjligt att komma ner till.
Antar då att dom begränsar antalet människor som
får vara i lokalen då dom överstiger 75db??

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
zedthepunk Rocknroller
16 februari 2011 · 296 Inlägg

evilaudio skrev:

zedthepunk skrev:
ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

kan medela att de e t.o.m 75 db som satt som gräns enligt info på gatbilar.se..

Skojar du med mig? då kan dom ju i stort sätt skicka ut alla som kommer in för för den kommer ju överstigas utan problem....och tycker dom borde fokusera mer på spriten istället. för det är ju ett problem Ljudbilarna är inget problem det är vad man gör det till som man brukar säga...och vissa väljer ju tyvär att göra det till ett problem istället för nåt bra och bara klaga ist..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
evilaudio
16 februari 2011 · 16 195 Inlägg

"Vad som gäller är en gräns på 75 db i hela hallen. Inte att man inte får spela musik!
Och dessa 75 db är inte något Bilsport eller Elmia beslutat, det är Arbetsmiljöverket."

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
zedthepunk Rocknroller
16 februari 2011 · 296 Inlägg

christofer_k skrev:

zedthepunk skrev:
ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

dom föräldrarna som drar med små ungar och  går dit där de spelas på  får ju helt enkelt skylla sig sj att deras unge blivit döv !

ja asså nu skrev jag det där för att jag är emot att dom inte ska ha demospelningar..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
zedthepunk Rocknroller
16 februari 2011 · 296 Inlägg

evilaudio skrev:
"Vad som gäller är en gräns på 75 db i hela hallen. Inte att man inte får spela musik!
Och dessa 75 db är inte något Bilsport eller Elmia beslutat, det är Arbetsmiljöverket."

okej okej då förstår jag men hur tänker dom på Arbetsmiljöverket då? fast kanske inte är så lätt att få det som ser teoretiskt bra ut att funka praktiskt..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Rinnegan Malleus Malificarum
16 februari 2011 · 2 401 Inlägg

zedthepunk skrev:
okej okej då förstår jag men hur tänker dom på Arbetsmiljöverket då? fast kanske inte är så lätt att få det som ser teoretiskt bra ut att funka praktiskt..

De tänker på vad som är bäst för eran hälsa. Go figure, kan vara bra att lyssna på dem, annars skulle vi ha bra mycket mer arbets-relaterade skador.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
christofer_k Vorsprung durch Technik
16 februari 2011 · 2 432 Inlägg

zedthepunk skrev:

christofer_k skrev:

zedthepunk skrev:
ja asså dom 85db kommer ju överstigas av bara mumlet som är där...och om man nu går på en bilmässa så lär man ju förstå att det kommer vara alla sorters bilar där och inte bara massa jänkare och andra trimmade bilar...liksom läs i tidningar och kolla på nyheter ni som klagar på att ljudet är högt för om ni gör det kanske ni kan klara av att höra på dunk dunk och känna bas när ni vet att det ligger någon 5åring med benen bortsprängda och blivit döv och invalid rästen av sitt liv han/hon skulle förmodligen drömma om att få höra på lite musik. Med andra ord sluta vara så JÄVLA TRÅNGSYNTA!

dom föräldrarna som drar med små ungar och  går dit där de spelas på  får ju helt enkelt skylla sig sj att deras unge blivit döv !

ja asså nu skrev jag det där för att jag är emot att dom inte ska ha demospelningar..

okok men kul för tex mig å få reda på de när jag planerat länge på att åka dit för första gången å få se de live men  nä fyfan  nu är de ju inte värt att bila alla dessa mil dit ner när man inte enns får höra på andras anläggningar..

zedthepunk Rocknroller
16 februari 2011 · 296 Inlägg

christofer_k skrev:

zedthepunk skrev:

christofer_k skrev:

dom föräldrarna som drar med små ungar och  går dit där de spelas på  får ju helt enkelt skylla sig sj att deras unge blivit döv !

ja asså nu skrev jag det där för att jag är emot att dom inte ska ha demospelningar..

okok men kul för tex mig å få reda på de när jag planerat länge på att åka dit för första gången å få se de live men  nä fyfan  nu är de ju inte värt att bila alla dessa mil dit ner när man inte enns får höra på andras anläggningar..

ja jag åker bara ner av en anledning och det är ljudbilarna och att känna basen. ganska gött smile men nu blir det att stanna hemma iår smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
evilaudio
16 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Rinnegan skrev:

zedthepunk skrev:
okej okej då förstår jag men hur tänker dom på Arbetsmiljöverket då? fast kanske inte är så lätt att få det som ser teoretiskt bra ut att funka praktiskt..

De tänker på vad som är bäst för eran hälsa. Go figure, kan vara bra att lyssna på dem, annars skulle vi ha bra mycket mer arbets-relaterade skador.

"leva är farligt,dödligheten är 100%"


de finns inte en enda verkstadsindustri som håller 75db kan ja lova.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
SuddenRacing
16 februari 2011 · 254 Inlägg

kanske lite OT
men HUR i hela fridens namn kan dom tillåta extrem dunka dunka 24 timmar om dygnet på DH? när det är på Elmia?

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang