3005
Sök

Få kanaler i TV:n!

Laaaang
320 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Tjenamors!

Köpte en samsung Platt TV för ett tag sen och jag har inga kanaler till den alltså betalkanaler.
Så tänkte jag skulle fixa så jag får in de få gratis kanaler som typ SVT erbjuder.

Det är inbyggd boxer i den för de finns kortläsare. men jag kopplade ba in antenn sladden från tv till ett i vägen och sökte manuellt och automatiskt på Tv men den hittade inga (gammalt hus så tror de är nått hokus med de uttaget i väggen) , så tänkte köpa någon form av bordsantenn eller något. men vet inte vad exakt jag behöver för att få det att funka? om de nu ens går som jag tänkt så tänkte jag skulle fråga här om någon vet exakt vad jag behöver göra för att få in de kanalerna!

Tacksam för svar!!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 februari 2011
Dom la väll ner det där marknätet eller vad det hette tongue
Alla kanaler, även dom gratis går väll via bredbandsuttaget nu? smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

gruvarbetare
152 Inlägg
11 februari 2011
om du ska söka så måste den stå på digital. analoga kanalerna är borta..i hyres hus ligger det ofta kvar analog signal. men har du eget hus ska du gå in här http://www.teracom.se/Sandarinformation … t_tv_mast/ för att hitta vilket håll du ska rikta antenn. Och då söka på digital på auto...
boxer ändrade sitt kodnings system yttligare i börjar så de kodade kanske inte funkar fast du har "godkänt kort" :-)

Laaaang
320 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Hmm ok, jag förstod det som att när de bytte till "digitalt" så måste man ha någon from av boxer som tar emot signalerna, min kusin köpte en TV med inbyggd boxer för några veckor sedan, sen har de en antenn till tv som får in de "gratis kanalerna", men ingen som vet om det är så det funkar? och om jag ba kan köpa någon lös antenn isåfall

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

3 059 Inlägg
11 februari 2011
Ja ska du ha kort i den så brukar man behöva köpa en CA-modul också..
Bor du i eget hus/villa? eller i lägenhet/hyreshus?

Har du eget så byt antenn till den som Swedenrockers snackar om i inlägget ovan.. kolla dina kablar och så att uttaget i väggen är helt.

Bor du i lägenhet så hade ja ringt hyresvärden o gnällt lite..

Sök