Åkte till stockholm en gång och parkerade på torsgatan, såg att de placerade ut någon slags markeringar på vägen dit men reagerade inte på det. När jag skulle köra därifrån någon timme senare var gatan avspärrad och det prang folk med nummerlappar i en ständig ström.
När det blev glest lyckades jag smyga mig därifrån med en U-sväng och upp längs en enkelriktad gata, via en bussfil och sedan ut. Med en polisbuss som kröp en bit bort. Rätt kul, lite mardrömslikt på något sätt.
Min fråga är har ni varit med om något tillfälle där ni fastnat någonstans i en fälla eller vad man ska kalla det och finns det någon permanent fälla någonstans? Typ något ställe där man kan svänga av motorvägen men man kommer aldrig på igen?
Jag skulle lossa på en byggplats i nåt förort till Sthlm på bostadsområdet där det fanns en gångbro eller nåt(kommer inte ihåg) o max höjd 3.nåt o lastbilen var 4.1... Trevligt... Men sen hittade jag en väg endast för bussar med en sån stålbalk i mitten så att personbilar kan inte ta sig genom men jag hade inga problem!
Efter några timmar på bygget var det samma väg ut. Trodde jag... Dom har grävd upp väggen o inte ett enda gubbe i sikten för det var efter 16:00!!!! Bussarna kunde ta sig under den låga konstruktionen men inte jag... Efter nån timme o några samtal blev det en gång o cykelväg med en lastbil + trailer med polis eskort!