volvo240tic skrev:
Äldre bilar har sin charm. Nya bilar har ingen charm enligt min åiskt. har 2 st nyare bilar och 4 äldre och jag håller hellre på med dom gamla än dom nya ( sen finns det förstås undantag på nyare bilar med men helt generellt gillar jag äldre bilar. )
finns lite mer själ i en gammal 240 än en v50 volvo har verkligen tappat allt sånt sen dom slutade göra rwd bilar
jag personligen har lite svårt att se själva vinningen i att ha en ny bil
det kostar så förbannat med pengar och pga all teknik så pajar skiten oftare och det blir dyrare
har väldigt svårt att förstå folk som skyller på att dels behöver en ny bil för att dom alltid ska fungera
och dessutom att dom går så snålt
ingen som tänker på vad den nya bilen kostar att äga varje månad
en normalt billån kostar jhu minst 3000kr/mån på en ny bil
kör man då kanske 2000mil om året
så hjälper det liksom inte att bilen bara drar 0.5liter milen
då kunde man lika gärna åka en 70tals jänk och endå spara pengar eftersom den kostar gratis varje månad förutom försäkring och skatt
själv gjorde jag nog det enda rätta när tanten började jobba så hon har 12mil t&r till jobbet
köpte en liten skit bil en liten seat arosa för 3400kr
den drar runt 0.6l/milen och enda jag gjort är att gjort en service med stift olja filter osv
annars har den bara gått och gått
men hade vi köpt en ny bil hade den kostat ett par tusen att stå på uppfarten till huset
sen ska den köras oxå och en snål bil idag drar 0.4liter milen
för den kostnaden hade vi likagärna kunna fortsätta och köra med våran 855:A som är törstig och endå sparat pengar.
men visst är man inte händig kanske en gammal bil inte alltid är så bra men köp 2st så har man en fungerande står och väntar varje dag ifall något händer och man sparar endå en jäkla massa pengar.
har provkört mycket nya bilar och redan när första generationens s80 kom insåg jag att nya bilar inte är något för mig. man åker otroligt fint i en ny bil. men att köra en ny bil är totalt värdelöst och intesägande
dom blir dessutom fulare och fulare för varje år som går
nu kan man dessutom sluta fundera på om man ska köpa en volvo eller något annat.
skulle jag köpa en ny bil idag skulle jag hellre välja en hyndai före en ford med volvoemblem