1832
Sök

Varför kör ni gamla bilar?

787 Inlägg
27 september 2012
Värför köpa en nyare skinande fin bil som man parkerar så långt bort från alla andra som möjligt, gråter vid stenskott, gråter vid första repan osv osv..

Bättre med att gammalt as som tar dig dit du ska, och inget man behöver bry sig om, parkera vart man vill, skratt vid stenskott, skratt vid repor, något att sparka lite på när du är arg.

Tänker då Aldrig lägga pengar på att köpa en nyare bil mer, bara för att hävda sin status, va häftig o fin!!
Finns så mycket annat kul att lägga pengar på än ett äckligt transportmedel..

Lägg nert nisse .

Avstängd
10 388 Inlägg
27 september 2012
För min del (efter att ha läst vad som klassas som "gammal bil" på förstasidan), så får jag väl säga; för att för mig känns i många fall inte en 15 år gammal bil "så gammal", även om den "är" det.

Skulle inte klassa min förra A4 (97) som "gammal bil" efter årsskiftet. Men, nu klarar jag ju mig med nuvarande kärra iaf 5 år till wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

679 Inlägg
27 september 2012
DusanMandick skrev:
jag kör bilen jag hatar mest av allt just nu, en volvo 740... För lexusen går snart inte köra när vintern närmar sig. 740in är en pålitlig bil som håller för väldigt mycket, men körkänsla finns ingen, den svajar o kränger o växellägena är överallt i kupén. men de kanske hör till va vet ja, den duger fint i vinter smile

Haha bra skrivet lol

DusanMandick skrev:
jag kör bilen jag hatar mest av allt just nu, en volvo 740... För lexusen går snart inte köra när vintern närmar sig. 740in är en pålitlig bil som håller för väldigt mycket, men körkänsla finns ingen, den svajar o kränger o växellägena är överallt i kupén. men de kanske hör till va vet ja, den duger fint i vinter smile

Man får tycka vad man vill om 740 smile men varför har man ens skaffat bilen som man hatar mest? tongue
Liksom utbudet av beg. bilar är väldigt stort och inte svårt att hitta andra bilar i den prisklassen

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

1 321 Inlägg
28 september 2012
En gammal bil har stil och själ, En ny bil idag har kanske en livsläng på ca 7-8 år på elektronik iaf.. och det känns inte som man kör "bil" i en ny
Senast redigerat av Volvofarfar (28 september 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Random Hero
4 047 Inlägg
28 september 2012
RightFront skrev:
DusanMandick skrev:

Man får tycka vad man vill om 740 smile men varför har man ens skaffat bilen som man hatar mest? tongue
Liksom utbudet av beg. bilar är väldigt stort och inte svårt att hitta andra bilar i den prisklassen

740 är det enda som håller, den är förjäkla hållbar, jag och 2 kompisar kör stollar på skogsvägar, hoppar, kör in i varann, varvstoppar i var o varannan sladd. men ändå startar den lika lätt o går lika fint varje dag, visst en backspegel och främre blinkersglasen har strykit med...

Sierra är kassa att sladda med, trångt och stelt! Omega är grym att sladda med, men dålig kvalité. 360/40 är för korta, e30 är sönderkörda i vinterbilsklassen, e36/e34 är sunkiga och har ofta problem med värme/kyl på vintern häromkring.

men 740 bara går o går, sen att man skäms när man åker i dom är en annan femma...

sorry för offtopic ang vinterbilar

Dog food lid. Backwards

DusanMandick skrev:
RightFront skrev:
DusanMandick skrev:

740 är det enda som håller, den är förjäkla hållbar, jag och 2 kompisar kör stollar på skogsvägar, hoppar, kör in i varann, varvstoppar i var o varannan sladd. men ändå startar den lika lätt o går lika fint varje dag, visst en backspegel och främre blinkersglasen har strykit med...

Sierra är kassa att sladda med, trångt och stelt! Omega är grym att sladda med, men dålig kvalité. 360/40 är för korta, e30 är sönderkörda i vinterbilsklassen, e36/e34 är sunkiga och har ofta problem med värme/kyl på vintern häromkring.

men 740 bara går o går, sen att man skäms när man åker i dom är en annan femma...

sorry för offtopic ang vinterbilar

haha okey tongue

Sladda lugnt! smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 september 2012
AlvereZ skrev:
Tänker då Aldrig lägga pengar på att köpa en nyare bil mer, bara för att hävda sin status, va häftig o fin!!

Lägg nert nisse .

Vad gör du på garaget.org igentligen? roll

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
28 september 2012
När såg man en ny bil sist som ser ut som min anka? Nya bilar (läs: bilar normalt folk faktiskt har råd med) är så fruktansvärt utvattnade och tråkiga...

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 september 2012
nya bilar är och förbil dyra att underhålla dyra delar och håller bara i minst 10 år dessutom är dom flesta grotekst fula med så jag håller mig te min honda som jag skaffade nyligen har volvon kvar som jag nästan har gjort klar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

295 Inlägg
29 september 2012
pga ekonomin. Hade lätt och enkelt köpt en nyare bil om man haft råd men de får vänta smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
29 september 2012
Förr så skulle jag ha sagt för att jag inte har råd. Nu har jag råd med nyare bil och vill inte gå tillbaka till äldrebilar, OM det inte gäller en skattebefriad bil coh en sådan skulle jag ha pga kultstatusen. Nästa år ska jag ha en jänk med V8

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
29 september 2012
Jag åkte och köpte mig en ford sierra för jag tänkte inte åka med min audi a8a över vintern för jag tänkte de blir nog jävligt dyrt, dagen efter ställde jag av fordjäveln o ska till o beställa nya vinterdäck kosta vafan de kosta vill men jag vill åka skönt i vinter o inte studsa runt i en jävla gammal surford näe tacka vet jag friska nya vinterdäck 300 hk v8a och fyrkraffs kommer nog inte ha tråkigt allafall wink

tjooolihoo

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
29 september 2012
MeloveGolf skrev:
AlvereZ skrev:

Lägg nert nisse .

kan inte mer än att hålla me varför är du på en hemsida där folk brinner för just de du klanka ner på? jävla moderat...

tjooolihoo

Egen företagare
314 Inlägg
29 september 2012
Äldre bilar har sin charm. Nya bilar har ingen charm enligt min åiskt. har 2 st nyare bilar och 4 äldre och jag håller hellre på med dom gamla än dom nya ( sen finns det förstås undantag på nyare bilar med men helt generellt gillar jag äldre bilar. )

Volvo4life

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 september 2012
Torger skrev:
MeloveGolf skrev:
AlvereZ skrev:

Lägg nert nisse .

kan inte mer än att hålla me varför är du på en hemsida där folk brinner för just de du klanka ner på? jävla moderat...

Edit:
Tydligen min läskunnighet med.. big_smile
Senast redigerat av MeloveGolf (29 september 2012)

Egen företagare
314 Inlägg
29 september 2012
MeloveGolf skrev:
Torger skrev:
MeloveGolf skrev:

Nej jag brinner för bilar och ser dom inte som ett äckligt transportmedel, annars skulle jag inte vara garaget.org?

Läskunnigheten i sverige sjunker roll kan det vara för att du är vänsterpartist? wink

tror torger snacka om alvereZ , inte dig

Volvo4life

Fri fart för ett fritt folk!
14 740 Inlägg
29 september 2012
volvo240tic skrev:
Äldre bilar har sin charm. Nya bilar har ingen charm enligt min åiskt. har 2 st nyare bilar och 4 äldre och jag håller hellre på med dom gamla än dom nya ( sen finns det förstås undantag på nyare bilar med men helt generellt gillar jag äldre bilar. )

finns lite mer själ i en gammal 240 än en v50    volvo har verkligen tappat allt sånt sen dom slutade göra rwd bilar

jag personligen har lite svårt att se själva vinningen i att ha en ny bil
det kostar så förbannat med pengar och pga all teknik så pajar skiten oftare och det blir dyrare

har väldigt svårt att förstå folk som skyller på att dels behöver en ny bil för att dom alltid ska fungera
och dessutom att dom går så snålt

ingen som tänker på vad den nya bilen kostar att äga varje månad

en normalt billån kostar jhu minst 3000kr/mån på en ny bil
kör man då kanske 2000mil om året

så hjälper det liksom inte att bilen bara drar 0.5liter milen
då kunde man lika gärna åka en 70tals jänk och endå spara pengar eftersom den kostar gratis varje månad förutom försäkring och skatt

själv gjorde jag nog det enda rätta när tanten började jobba så hon har 12mil t&r till jobbet
köpte en liten skit bil en liten seat arosa för 3400kr

den drar runt 0.6l/milen och enda jag gjort är att gjort en service med stift olja filter osv
annars har den bara gått och gått

men hade vi köpt en ny bil hade den kostat ett par tusen att stå på uppfarten till huset
sen ska den köras oxå och en snål bil idag drar 0.4liter milen

för den kostnaden hade vi likagärna kunna fortsätta och köra med våran 855:A som är törstig och endå sparat pengar.

men visst är man inte händig kanske en gammal bil inte alltid är så bra men köp 2st så har man en fungerande står och väntar varje dag ifall något händer och man sparar endå en jäkla massa pengar.

har provkört mycket nya bilar och redan när första generationens s80 kom insåg jag att nya bilar inte är något för mig. man åker otroligt fint i en ny bil. men att köra en ny bil är totalt värdelöst och intesägande
dom blir dessutom fulare och fulare för varje år som går

nu kan man dessutom sluta fundera på om man ska köpa en volvo eller något annat.
skulle jag köpa en ny bil idag skulle jag hellre välja en hyndai  före en ford med volvoemblem

Kör fort så hinner inget hända...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 september 2012
volvo240tic skrev:
MeloveGolf skrev:
Torger skrev:

Haha ja jag ser det nu får sätta spärr på att inte skriva innan klockan 11 på förmiddagar även om klockan är mer här jag skyller på jetlag wink

Evildan
29 september 2012
MeloveGolf skrev:
volvo240tic skrev:
MeloveGolf skrev:

Haha ja jag ser det nu får sätta spärr på att inte skriva innan klockan 11 på förmiddagar även om klockan är mer här jag skyller på jetlag wink

HEHE, läsförståelse som en hope miljöpartister wink

Sök