Registreringsbesiktning på en bil som åkt ditt på flygande besiktning. Hur går jag till väga??

Zeppo
18 februari 2011 · 59 Inlägg

mattias_e skrev:
Låter som säljaren hade en bra anledning att kränga iväg den istället för att åtgärda och besiktiga den själv.

Var han öppen med att den var belagd med reg-bes vid försäljningen? Han har inga delar?

Nopp han var inte det utan sade bara att det var att fixa detta sen åka in så är det klart, så han visste nog

Nissan 200sx s14a "Streets of sweden" (1998)
Andromeda Rumpmas
18 februari 2011 · 3 860 Inlägg

crille_86 skrev:
Man kanske kan scanna in pappret, ändra krysset till kontrollbesiktning och sen skriva ut det igen? Om man får tag på likadant papper smile

Haha, undrar om det är så lätt smile

Polisen har ju fortfarande en kopia kvar i registret. Lite som att riva sönder en parkeringsbot och hoppas att den försvinner.

Senast redigerat av Andromeda (18 februari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
18 februari 2011 · 5 198 Inlägg

Andromeda skrev:

crille_86 skrev:
Man kanske kan scanna in pappret, ändra krysset till kontrollbesiktning och sen skriva ut det igen? Om man får tag på likadant papper smile

Haha, undrar om det är så lätt smile

Polisen har ju fortfarande en kopia kvar i registret. Lite som att riva sönder en parkeringsbot och hoppas att den försvinner.

Finns liksom i databasen.. de tittar ju knappt på pappret när man kommer in

Zeppo
18 februari 2011 · 59 Inlägg

gamlingen skrev:

Andromeda skrev:

crille_86 skrev:
Man kanske kan scanna in pappret, ändra krysset till kontrollbesiktning och sen skriva ut det igen? Om man får tag på likadant papper smile

Haha, undrar om det är så lätt smile

Polisen har ju fortfarande en kopia kvar i registret. Lite som att riva sönder en parkeringsbot och hoppas att den försvinner.

Finns liksom i databasen.. de tittar ju knappt på pappret när man kommer in

man önskar att det vore så nice wink

Nissan 200sx s14a "Streets of sweden" (1998)
crille_86 Fartdåre =)
18 februari 2011 · 147 Inlägg

haha, misstänkte också att det inte går så bra att göra så tyvärr.
Men vem på Nissan är det som fixar intyg på att allt är original då? Min bror råkar nämligen var just Nissan mekaniker smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
saab_sonett Handledare
18 februari 2011 · 1 481 Inlägg

crille_86 skrev:
haha, misstänkte också att det inte går så bra att göra så tyvärr.
Men vem på Nissan är det som fixar intyg på att allt är original då? Min bror råkar nämligen var just Nissan mekaniker smile

Förmodligen någon tekniskt ansvarig hos generalagenten eller också från fabriken i Japan........

KHRacing
18 februari 2011 ·

saab_sonett skrev:

crille_86 skrev:
haha, misstänkte också att det inte går så bra att göra så tyvärr.
Men vem på Nissan är det som fixar intyg på att allt är original då? Min bror råkar nämligen var just Nissan mekaniker smile

Förmodligen någon tekniskt ansvarig hos generalagenten eller också från fabriken i Japan........

Det förstnämnda.

RD_87 Skrotsamlare
18 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Låter som att det är ett helvete med moderna bilar? På mina bilar brukar snuten mest stå och klia sig i roten...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
onej84
18 februari 2011 · 1 854 Inlägg

När jag hade min Leon så blev jag stoppad i en flygande och fick.

Kjolpaket
Fel färg på blinkers
tonade framruter
öppet filter

Jag bytte blinkers bytte till orginalruter fram tog bort öppna filtret.
Åkte till strängnäs och gjorde en regbesiktning dom sa inget om kjolpaket dom tyckte det va löjligt.

Så fixa småfelen åk o prova, kan va värt det.

Sen ett tips man måste tydligen göra en vanlig besiktning efter de oxå. De gjorde inte jag så jag fick hem ett brev att det var körförbud, så då var det bara att åka in igen.

D_MAN ?
18 februari 2011 · 1 038 Inlägg

saab_sonett skrev:

Stefan Varberg skrev:
Om du återställer så att det motsvarar original borde räcka.
Ta reda på dim på avgas osv så borde det vara grönt

Såvida inte SBP kräver ett litet intyg från Nissan att bilen överensstämmer med orginal. Då är det gonatt.

Vissa SBP kan släppa igenom ändå om man åtgärdar anmärkningarna dvs skruva dit orginal prylarna och åker å visar upp vid en regbes eller så få någon högre chef på nån nissan verkstad att skriva ett intyg där dem går igod för att bilen är i orginal utförandet, annars är de väl bara att ringa Ulf Jarl å betala 180euro för ett intyg.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
D_MAN ?
18 februari 2011 · 1 038 Inlägg

onej84 skrev:
När jag hade min Leon så blev jag stoppad i en flygande och fick.

Kjolpaket
Fel färg på blinkers
tonade framruter
öppet filter

Jag bytte blinkers bytte till orginalruter fram tog bort öppna filtret.
Åkte till strängnäs och gjorde en regbesiktning dom sa inget om kjolpaket dom tyckte det va löjligt.

Så fixa småfelen åk o prova, kan va värt det.

Sen ett tips man måste tydligen göra en vanlig besiktning efter de oxå. De gjorde inte jag så jag fick hem ett brev att det var körförbud, så då var det bara att åka in igen.

Dom körde både regbes å vanlig kontroll bes när ja va inne med min i Linköping, gjorde efterkontroll i Strängnäs och han kunna inte fatta varför ja fick en ombes på regbes.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Turbocab
18 februari 2011 · 83 Inlägg

Men herregud, det måste ju vara 1000-tals bilar som rullar omkring så här, det var ju inga jättegrejor? Ok, ingen nummerplåt drar ju skitmk uppmärksamhet och det kunde ju trådskaparen räknat ut lätt att det var puckat. Katen är ju inte svårt för polisen hitta att den fattas heller, men det är ju inte som att hela bilen behöver byggas om eller? Dit med ett standard original avgas system med kat, fixa plåten med belysning och dit med original filter och dump, åk in... Då är ju bilen som alla andra som besiktigas utan problem. Misslyckas du då - försök igen med annan BP, dom är rätt personliga snubbarna....

Kennet90
19 februari 2011 · 85 Inlägg

Vilken nöt!

sleepyoh skrev:
Reg skylt bak saknas  = 80kr från transportstyrelsen.
Skyltlyckta saknas  =   Kan knappast vara varken dyrt eller svårt att trixa dit.
Ej slutet vevhusvent  =  pga öppen dump? Byt.
Dumpventil  =  se ovan.
Avgassystem mycket större  =  köp billiga rör och trixa! Eller köp det billigaste modellanpassade du hittar.
Kat saknas  =  billigt på biltema.

Bara att sätta igång :smile

Nissan s15 silvia "Mona lisa" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang