1654
Sök

Öka kapacitet på ciggarett uttag alt. med adapter?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Tjena, Jag har köpt mig en usb-laddare som går in i cigarrett uttaget till min evo och för att ladda min iphone med. Jag använder min iphone för att köra gps på och batteriet laddas ur snabbare på än den laddas. Sedan kom jag att tänka på att när man laddar mobilen direkt från eluttaget så laddar den jätte bra. Så min fråga är om man kan öka spänningen så mobilen laddar bättre på ett säkert sätt utan att förstöra elen i min bil eller batteriet i telefonen.

272 Inlägg
19 februari 2011
Det är inte cigguttaget som sätter gränsen, det är din laddare. Det är inte lätt att öka på strömmen (spänningen skall inte ändras i det här fallet) i en köpt laddare, så jag skulle rekommendera att du köper en som klarar av att ge mer från början.

Sen kan det också ha att göra med att din ifån kan reagera om det inte är en original apple-laddare och väljer att dra mindre ström än normalt från laddaren.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Trekmeister skrev:
Det är inte cigguttaget som sätter gränsen, det är din laddare. Det är inte lätt att öka på strömmen (spänningen skall inte ändras i det här fallet) i en köpt laddare, så jag skulle rekommendera att du köper en som klarar av att ge mer från början.

Sen kan det också ha att göra med att din ifån kan reagera om det inte är en original apple-laddare och väljer att dra mindre ström än normalt från laddaren.

köpte någon cigarrett uttag till usb-uttag adapter från biltema. Det är antagligen den.

Sök