Glöm inte att kolla skuffen. Det kan finnas potatis och morötter kvar och enligt uppgift har det hänt att det dykt upp ohygieniska LRF-kepsar.
TS: Leta gärna upp en med 940-instrumentpanel, tror den kom -90. Då slipper du bekymmer med strulande mätare (kan strula ändå, men risken är betydligt mindre)
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Glöm inte att kolla skuffen. Det kan finnas potatis och morötter kvar och enligt uppgift har det hänt att det dykt upp ohygieniska LRF-kepsar.
TS: Leta gärna upp en med 940-instrumentpanel, tror den kom -90. Då slipper du bekymmer med strulande mätare (kan strula ändå, men risken är betydligt mindre)
beror på hur mycket du kan men de är ju enklare uppbygda och ganska rejäla. tic går så klart bäst sen 16v glt gl ska väl inte ha ngn betydelse på de sista årsmodellerna. driftsäkrast och billigast i drift blir en Gl.
740 är väl bland det mest lättmeckade som finns. Allt går att göra med en handbok och lite gott humör. GL är snikmodellen, företrädelsevis 116 sömniga kusar. GLT brukar ha bättre motor, men det finns flera olika. TIC är turbo & intercooler.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
om du kör dom slut på bensin och försöker starta dom allt förlänge så kmr pumpen fara nästan direkt...rost? jaa just ja ni bor ju i danmark här uppe kör man osaltat o ofjädrat så inge rost här inte...tankmätarna har ett eget liv
kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3
Hade jag varit på jakt efter en 740 till det priset så hade jag klart sattsat på den steifan länkade till.. Lågt miltal en ägare som har haft bilen många år och minimalt med rost vad man ser.. vill man byta kamremen så kostar det inte mycket.. rem och spännare ligger väl runt 500kr plus jobbet då. så mitt råd är att åka å kolla på den röda
Ja precis, det blir lite konstigt med en till GLT-modell som "ploppade" upp 1989, men det är bara utrustningsmässigt som flera nämner. Modellen med räsermotorn (ungefär som en vanlig svenssonbil från 90talet i prestanda) ska heta 16 VALVE och ska även ha lite extra emblem där bak. I annonser så kan folk ofta glömma det. Blir lite extra dyrt om en 16v-motor havererar, även om man inte direkt ska räkna med att det händer. Rekommenderar en vanlig 8v till dig, även om dom är trökiga
GLT 16V är rejält piggare, om man vågar gasa lite
Exempel:
GL (vad det nu må vara för motor) c:a 35s till 140:
Ja precis, det blir lite konstigt med en till GLT-modell som "ploppade" upp 1989, men det är bara utrustningsmässigt som flera nämner. Modellen med räsermotorn (ungefär som en vanlig svenssonbil från 90talet i prestanda) ska heta 16 VALVE och ska även ha lite extra emblem där bak. I annonser så kan folk ofta glömma det. Blir lite extra dyrt om en 16v-motor havererar, även om man inte direkt ska räkna med att det händer. Rekommenderar en vanlig 8v till dig, även om dom är trökiga
GLT 16V är rejält piggare, om man vågar gasa lite
Exempel:
GL (vad det nu må vara för motor) c:a 35s till 140:
GLT 16 VALVE ca 31s till 180:
WTF? på den sissta där!?!?!?det där är fan rätt bra med 160hk sugis i en sån tung bil som 740. Skulle plockat min miata... iaf efter 100km/h!!!!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Ja precis, det blir lite konstigt med en till GLT-modell som "ploppade" upp 1989, men det är bara utrustningsmässigt som flera nämner. Modellen med räsermotorn (ungefär som en vanlig svenssonbil från 90talet i prestanda) ska heta 16 VALVE och ska även ha lite extra emblem där bak. I annonser så kan folk ofta glömma det. Blir lite extra dyrt om en 16v-motor havererar, även om man inte direkt ska räkna med att det händer. Rekommenderar en vanlig 8v till dig, även om dom är trökiga
GLT 16V är rejält piggare, om man vågar gasa lite
Exempel:
GL (vad det nu må vara för motor) c:a 35s till 140:
GLT 16 VALVE ca 31s till 180:
WTF? på den sissta där!?!?!?det där är fan rätt bra med 160hk sugis i en sån tung bil som 740. Skulle plockat min miata... iaf efter 100km/h!!!!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.