Volvo 740 med v8 bygge!

volvoentusiasten
3 mars 2011 · 4 005 Inlägg

Att stoppa i en t5 eller en v8 är två HEEEEELT skilda saker.

ombyggt fordon så behöver du även byta HELA bromssystemet förutom ovanstående, Men du kan stoppa i en 305a med originainsprutning och originakatalysator. Ta en bil utan kat så blir det lättare.

SFRO har alla regler vad som krävs, köp deras bok, den är väldigt matnyttig och kostar inte många kronor. Alternativt kolla i forumet, många har ställt samma fråga 500 gånger!

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

jimmzzan skrev:
hehe, skiljer runt 20tusen med om man inte har alla maskiner hemma och tillgång till allt med.
men tror fortfarande att turbokonvetera är enklare. sen att löda motstånd eller fixa andra spridare skulle inte jag kalla modifera insprutet/byta insprut!
sen är det väl redan oljekälla klart i b230f blocket. bara borra/gänga.

Det kostar o ligga på topp. och billigt eller ej så gör man inte det med en 740 som har så slappa regler och bra potential med plats och andra volvomodeller att ta delar och motorer ifrån.

Med tanke på effekten han kan förvänta sig av att köra med så lågt ladd så kan han lika gärna köpa en 16v istället och åka pålitligare och billigare och dessutom lagligt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Min0lta skrev:

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

Ahaa tack som fan för information  du, men liksom hur fan blir det då med det med katalysator och lamda osv med den biten! för tydligen skulle det vara svåare på 88 iom där e katalysator, det är ju det jag är mes oroad för


hehe ja många säger ju det med sugis att konvertera den om man säger så!

som sagt hade det varit roligare med v8 faktiskt blir ju inget brutalt då med tanke på ekonomin

men kollar rundor på priser nu med v8 och en automat låda från en cheva men då är det att jag vill veta allt först innan jag bestämmer mig så det inte blir en massa klabb och så ;/

Så hur gjorde du med besiktining osv ?

Jag gjorde aldrig bygget då jag tyckte att jag hellre ville ha japanskt, samt att det var mycket bök med v8 i 740.

Som ombyggt fordon blir det ett jävla arbete, så detta ska du ju bara göra om du är superseriös och vill lägga ett år kanske på att få ihop en bra bil. Bromsar, byta hela bromssystemet t.ex. Mycket jobb.

Bygga ombakvagnen samt kanske förstärka bilen på andra ställen för att klara den högre effekten. också mycket jobb..

Sen ska du ner med motor och växellåda, och fixa en kardan som passar också.. det är också ett jävla jobb.

VIll du hålla dig inom ramen för 740 så blir det runt 220-230hk samt en bit över 300nm enligt vad jag hittade info på när jag kollade läget själv. Då blir det ingen v8, fortfarande ett jävla jobb men du slipper det där med bromsar och förstärkningar.

I en bil nyare än 1975 så måste du stoppa i en motor med katalysator. Det kommer du inte undan.

hmm nu blir det en jävla funderare ! asså det är ju så att den ska ställas av till sommaren! så får se hur det blir för det är ju tänkt att göra det seiöst med bromsar och så och ombyggnad av bakvagnen. men ja det låter som mkt jobb ;/ men hade varit ett kul projekt. ja eller så lägger jag undan pengar och se om jag kan hitta en turbo spis altså en b230 fk /ft motor då ! fan detta blev jobbigt nu vill helst ha v8 tkr det är coolt i 740 och lite roligt faktiskt! ;/

Honda civic "Jane" (1996)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:
hehe, skiljer runt 20tusen med om man inte har alla maskiner hemma och tillgång till allt med.
men tror fortfarande att turbokonvetera är enklare. sen att löda motstånd eller fixa andra spridare skulle inte jag kalla modifera insprutet/byta insprut!
sen är det väl redan oljekälla klart i b230f blocket. bara borra/gänga.

Det kostar o ligga på topp. och billigt eller ej så gör man inte det med en 740 som har så slappa regler och bra potential med plats och andra volvomodeller att ta delar och motorer ifrån.

Med tanke på effekten han kan förvänta sig av att köra med så lågt ladd så kan han lika gärna köpa en 16v istället och åka pålitligare och billigare och dessutom lagligt.

nä, men har man en vinterbil eller bara busbil/bruks. noway att jag hade hinkat ner en t5a även om jag hade varit oberoende utav pengar.

Rinnegan Malleus Malificarum
3 mars 2011 · 2 401 Inlägg

Min0lta skrev:
hmm nu blir det en jävla funderare ! asså det är ju så att den ska ställas av till sommaren! så får se hur det blir för det är ju tänkt att göra det seiöst med bromsar och så och ombyggnad av bakvagnen. men ja det låter som mkt jobb ;/ men hade varit ett kul projekt. ja eller så lägger jag undan pengar och se om jag kan hitta en turbo spis altså en b230 fk /ft motor då ! fan detta blev jobbigt nu vill helst ha v8 tkr det är coolt i 740 och lite roligt faktiskt! ;/

Det är ju inte vidare dyrt med V8'a dock, mest bara jobb.

En 305 TBI kan du hitta för cirka 5000kr i en krockad van. Hitta sedan en TH400 låda och en 12 bults axel. Båda kan hittas för under 5k med lite tur.

Jag kör med original TH400 låda och 12 bults axel och det pallar mina 610hk och 900nm iaf. Så driftsäkert blir det i överflöd.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Min0lta skrev:
hmm nu blir det en jävla funderare ! asså det är ju så att den ska ställas av till sommaren! så får se hur det blir för det är ju tänkt att göra det seiöst med bromsar och så och ombyggnad av bakvagnen. men ja det låter som mkt jobb ;/ men hade varit ett kul projekt. ja eller så lägger jag undan pengar och se om jag kan hitta en turbo spis altså en b230 fk /ft motor då ! fan detta blev jobbigt nu vill helst ha v8 tkr det är coolt i 740 och lite roligt faktiskt! ;/

Ta inte allt jag säger 100% det kan vara många fel i det, men det är vad JAG lyckats forska fram och även om jag inte har en anledning att ljuga för dig så kan det vara fel.

740 med v8 är fett,jag tänkte själv att det skulle gå rätt smärtfritt ända till jag faktiskt började titta på regler och liknande. Det blev en riktig "reality-check" för mig iallafall.

Du kan mycket väl bygga ett sjukt coolt bygge. Men bara så att du vet vad du ger dig in på och räknar med att det blir billigt eller att du fixar det på en helg så kommer du lyckas.

Räkna även på vad det skulle kosta. sen dubblar du det.. wink

Senast redigerat av AcesHigh666 (3 mars 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:
hehe, skiljer runt 20tusen med om man inte har alla maskiner hemma och tillgång till allt med.
men tror fortfarande att turbokonvetera är enklare. sen att löda motstånd eller fixa andra spridare skulle inte jag kalla modifera insprutet/byta insprut!
sen är det väl redan oljekälla klart i b230f blocket. bara borra/gänga.

Det kostar o ligga på topp. och billigt eller ej så gör man inte det med en 740 som har så slappa regler och bra potential med plats och andra volvomodeller att ta delar och motorer ifrån.

Med tanke på effekten han kan förvänta sig av att köra med så lågt ladd så kan han lika gärna köpa en 16v istället och åka pålitligare och billigare och dessutom lagligt.

nä, men har man en vinterbil eller bara busbil/bruks. noway att jag hade hinkat ner en t5a även om jag hade varit oberoende utav pengar.

Inte hade man turbokonverterat en bruks eller vinterbil heller!!! lol

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:
hehe, skiljer runt 20tusen med om man inte har alla maskiner hemma och tillgång till allt med.
men tror fortfarande att turbokonvetera är enklare. sen att löda motstånd eller fixa andra spridare skulle inte jag kalla modifera insprutet/byta insprut!
sen är det väl redan oljekälla klart i b230f blocket. bara borra/gänga.

Det kostar o ligga på topp. och billigt eller ej så gör man inte det med en 740 som har så slappa regler och bra potential med plats och andra volvomodeller att ta delar och motorer ifrån.

Med tanke på effekten han kan förvänta sig av att köra med så lågt ladd så kan han lika gärna köpa en 16v istället och åka pålitligare och billigare och dessutom lagligt.

jo jo helt klart är det det ! mja för  att kollade en guide från ngn kille med en pinto"

skulle ge cikra 20-25 hk med att bara hänga på en Snurra, då blir det som en Ltt ju!

jag är ju medveten om att det blir ju inget jävla drag så ;/ men man lär välla känna på lite ? plus att skulle nu inte motor klara detta så finns det på skroteen för en motor på 1500kr för det är ju mkt att jag vill ha ett projket iomed att jag gillar att skruva

sen att man kan eftermontera ett extra sprut på tryckröret från turbon för att inte byta systemet och jag har läst alting rätt!

ja och  det är ju bara att ha ett annat oljetråg och borra så du får returen från turbon

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Min0lta skrev:
hmm nu blir det en jävla funderare ! asså det är ju så att den ska ställas av till sommaren! så får se hur det blir för det är ju tänkt att göra det seiöst med bromsar och så och ombyggnad av bakvagnen. men ja det låter som mkt jobb ;/ men hade varit ett kul projekt. ja eller så lägger jag undan pengar och se om jag kan hitta en turbo spis altså en b230 fk /ft motor då ! fan detta blev jobbigt nu vill helst ha v8 tkr det är coolt i 740 och lite roligt faktiskt! ;/

Ta inte allt jag säger 100% det kan vara många fel i det, men det är vad JAG lyckats forska fram och även om jag inte har en anledning att ljuga för dig så kan det vara fel.

740 med v8 är fett,jag tänkte själv att det skulle gå rätt smärtfritt ända till jag faktiskt började titta på regler och liknande. Det blev en riktig "reality-check" för mig iallafall.

Du kan mycket väl bygga ett sjukt coolt bygge. Men bara så att du vet vad du ger dig in på och räknar med att det blir billigt eller att du fixar det på en helg så kommer du lyckas.

Räkna även på vad det skulle kosta. sen dubblar du det.. wink

jo men det är ju så att det ska ju gå att köra med på väg vill ju inte vara olaglig wink
men det är ju det att jag vill helst som helst veta allt med besiktning och så och vad som jag måste göra via deras krav där efter ställer jag då av bilen och plockar ner och börja sen med allt det jag behöver så jag har gjort en lista med lite! av varje , som det ser ut nu så ligger jag mer på än vad det är om jag skulle ösa ner en 940 turbo motor wink men som sagt v8 är det som jag vill ha i tacksam för svar och infromation så nu blir det att ringa billprovningen och sen fixa den "sfro" eller vad det var och kolla igenom nogrant! så jag vet vad jag ger mig in på!

Honda civic "Jane" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

EDIT: nu blev det fel... om du ska konvertera så kör en LTT motor istället... men vill du ha V8 så forska och skaffa böcker, samt prata lite med SFRO så kommer du lyckas.

Stoppa i en ltt motor istället om du ska göra så. Det är jobb med det också, men då kan du plocka runt 100hk mer än idag(om du har en GL) med enkla medel.

Sen får du insprut som är anpassat för överladd osv osv. Sen kan du kanske t.o.m få pengar för den om du säljer den sen. Om den är reggad med en rikgtig turbomotor.

Senast redigerat av AcesHigh666 (3 mars 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

Det kostar o ligga på topp. och billigt eller ej så gör man inte det med en 740 som har så slappa regler och bra potential med plats och andra volvomodeller att ta delar och motorer ifrån.

Med tanke på effekten han kan förvänta sig av att köra med så lågt ladd så kan han lika gärna köpa en 16v istället och åka pålitligare och billigare och dessutom lagligt.

nä, men har man en vinterbil eller bara busbil/bruks. noway att jag hade hinkat ner en t5a även om jag hade varit oberoende utav pengar.

Inte hade man turbokonverterat en bruks eller vinterbil heller!!! lol

anledning varför? för stakar och kolvar är utav klenare variant?
bruksbil/vinterbil är väl skitsamma om det rasar? sen om man bara vill ha lättare att komma iväg med hjälp av en turbo och 0.5 i laddtryck för några tusenlappar är väl fan inga fel!
men de e väl klart. om en b230f rasar vore jo toksynd. roll

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

Rinnegan skrev:

twin_cam skrev:
Blir jobbigt att regga med en 75:a motor i en 88:a...

Måste ju ha en nyare motor, typ 350TBI från en van eller något med katalysator. Är inte vanarna på 180 hk/360nm? Borde kunna vara godkänt i en 740.

Det blir ju endast ett problem om motorn har en kod på sig, de flesta motorerna man hittar har fått sina "tagar" nerslipade för just detta, att kunna stoppa ner i någon annan bil utan att behöva bry sig om får eller inte.

Vanarna har väl 200hk om jag minns rätt?
Sen så är vridet fortfarande ett problem.

350 tbi motorn som ligger i chevan ligger på 200 så vitt jag vet , vi har en cheva med en 350 tbi motor den ligger på 200hk men vridet vet jag inte!

Honda civic "Jane" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:

nä, men har man en vinterbil eller bara busbil/bruks. noway att jag hade hinkat ner en t5a även om jag hade varit oberoende utav pengar.

Inte hade man turbokonverterat en bruks eller vinterbil heller!!! lol

anledning varför? för stakar och kolvar är utav klenare variant?
bruksbil/vinterbil är väl skitsamma om det rasar? sen om man bara vill ha lättare att komma iväg med hjälp av en turbo och 0.5 i laddtryck för några tusenlappar är väl fan inga fel!
men de e väl klart. om en b230f rasar vore jo toksynd. roll

Nu är du bara dum, ingen bryr sig om en 230f. Men palla lägga det jävla jobbet på en sketen bruks/vinterbil.
Det är onödigt och en massa jobb i onödan. Bättre o köpa en snabbare bruksbil istället. Och dessutom slippa oroa sig för att bli stoppad osv.

Nu diskuterar jag inte det med digmer för det sabbar bara tråden.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 mars 2011 · 2 401 Inlägg

Min0lta skrev:
350 tbi motorn som ligger i chevan ligger på 200 så vitt jag vet , vi har en cheva med en 350 tbi motor den ligger på 200hk men vridet vet jag inte!

Mellan 350 - 370nm i vrid skulle jag säga.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Seth
3 mars 2011 · 3 354 Inlägg

linuslinje skrev:
Att stoppa i en t5 eller en v8 är två HEEEEELT skilda saker.

Ta en bil utan kat så blir det lättare.

hur underlättar det med att ta en bil utan kat? du måste väl likförbannat ta en motor med kat eller söka certifikat hos tillverkaren som i många fall är mkt om inte omöjligt jobb?

Senast redigerat av Seth (3 mars 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

Inte hade man turbokonverterat en bruks eller vinterbil heller!!! lol

anledning varför? för stakar och kolvar är utav klenare variant?
bruksbil/vinterbil är väl skitsamma om det rasar? sen om man bara vill ha lättare att komma iväg med hjälp av en turbo och 0.5 i laddtryck för några tusenlappar är väl fan inga fel!
men de e väl klart. om en b230f rasar vore jo toksynd. roll

Nu är du bara dum, ingen bryr sig om en 230f. Men palla lägga det jävla jobbet på en sketen bruks/vinterbil.
Det är onödigt och en massa jobb i onödan. Bättre o köpa en snabbare bruksbil istället. Och dessutom slippa oroa sig för att bli stoppad osv.

Nu diskuterar jag inte det med digmer för det sabbar bara tråden.

Herregud, det går fort och turbokonvetera en b230f.

va ett jävla tjat om att bli stoppad. vad är det med det? du kan få en bot och ombess.
ja det är klart, måste man skruva med en bil ska man köpa en annan bil som är bättre. sjysst tänkt, vill man ha en snygg bil ska man köpa en snygg från början. roll
jag förstår inte hur du tänker, detsamma ifrån din sida märker jag. .............................................................................................................................................

volvoentusiasten
3 mars 2011 · 4 005 Inlägg

Seth skrev:

linuslinje skrev:
Att stoppa i en t5 eller en v8 är två HEEEEELT skilda saker.

Ta en bil utan kat så blir det lättare.

hur underlättar det med att ta en bil utan kat? du måste väl likförbannat ta en motor med kat eller söka certifikat hos tillverkaren som i många fall är mkt om inte omöjligt jobb?

yes, men det blir lättare krav då.

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
EDIT: nu blev det fel... om du ska konvertera så kör en LTT motor istället... men vill du ha V8 så forska och skaffa böcker, samt prata lite med SFRO så kommer du lyckas.

Stoppa i en ltt motor istället om du ska göra så. Det är jobb med det också, men då kan du plocka runt 100hk mer än idag(om du har en GL) med enkla medel.

Sen får du insprut som är anpassat för överladd osv osv. Sen kan du kanske t.o.m få pengar för den om du säljer den sen. Om den är reggad med en rikgtig turbomotor.

Mjo jag menar ju på att ska jag konvertera Min gl till turbo asså "bonmeck" som jag kallar det , så blir det som ltt ju!  men ja det blir ju jobb med det med , men det måste ju vara lättare ! med tanke på öser i då den b230ft/fk så måste jag byta kabel härvan till turbo med ju! ja det är ju det ! att jag kan plocka ut lita till med motor byte! till turbo då alltså !

men vill helst ha v8 så ska kolla upp det lite mer med SFRO

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:

anledning varför? för stakar och kolvar är utav klenare variant?
bruksbil/vinterbil är väl skitsamma om det rasar? sen om man bara vill ha lättare att komma iväg med hjälp av en turbo och 0.5 i laddtryck för några tusenlappar är väl fan inga fel!
men de e väl klart. om en b230f rasar vore jo toksynd. roll

Nu är du bara dum, ingen bryr sig om en 230f. Men palla lägga det jävla jobbet på en sketen bruks/vinterbil.
Det är onödigt och en massa jobb i onödan. Bättre o köpa en snabbare bruksbil istället. Och dessutom slippa oroa sig för att bli stoppad osv.

Nu diskuterar jag inte det med digmer för det sabbar bara tråden.

Herregud, det går fort och turbokonvetera en b230f.

va ett jävla tjat om att bli stoppad. vad är det med det? du kan få en bot och ombess.
ja det är klart, måste man skruva med en bil ska man köpa en annan bil som är bättre. sjysst tänkt, vill man ha en snygg bil ska man köpa en snygg från början. roll
jag förstår inte hur du tänker, detsamma ifrån din sida märker jag. .............................................................................................................................................

kom igen grabban!

frågade bara liksom, jag har alla grejor liggande till turbo konverteringen! ville bara kolla jag är liksom medventen om att blir man stoppas så blir det böter plus om bes ! det är ju snabbt gjort men det är snabbt att det går i sönder med med tanke på att jag inte ska komp sänka därav jag får köra så låg laddning ! som sagt vill ha den till projekt därav jag gillar att skruva och  prova på saker och vara glad när det är klart smile

Honda civic "Jane" (1996)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

Min0lta skrev:

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:

Nu är du bara dum, ingen bryr sig om en 230f. Men palla lägga det jävla jobbet på en sketen bruks/vinterbil.
Det är onödigt och en massa jobb i onödan. Bättre o köpa en snabbare bruksbil istället. Och dessutom slippa oroa sig för att bli stoppad osv.

Nu diskuterar jag inte det med digmer för det sabbar bara tråden.

Herregud, det går fort och turbokonvetera en b230f.

va ett jävla tjat om att bli stoppad. vad är det med det? du kan få en bot och ombess.
ja det är klart, måste man skruva med en bil ska man köpa en annan bil som är bättre. sjysst tänkt, vill man ha en snygg bil ska man köpa en snygg från början. roll
jag förstår inte hur du tänker, detsamma ifrån din sida märker jag. .............................................................................................................................................

kom igen grabban!

frågade bara liksom, jag har alla grejor liggande till turbo konverteringen! ville bara kolla jag är liksom medventen om att blir man stoppas så blir det böter plus om bes ! det är ju snabbt gjort men det är snabbt att det går i sönder med med tanke på att jag inte ska komp sänka därav jag får köra så låg laddning ! som sagt vill ha den till projekt därav jag gillar att skruva och  prova på saker och vara glad när det är klart smile

turbokonvetera moset bara.
gillar du o skruva o prova saker så är det självklart, du börjar smått men är ändå ute på "djupt" vatten. trimma, skruva, sena kvällar med skratt o förbannelse och skit! hur kul låter inte det liksom, men visst trycka i en v8 är ju oxå sjysst!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang