Urtrampningslagret brukar bara låta när man trycker ner pedalen så att själva lagret blir belastat, och är i beröring med tryckplattan, annars står ju lagret stilla och bör således inte låta något. Mvh
På de saabar jag haft så har lagret tystnat när man tryckt ner kopplingen. men oavsett så ska det va tyst hela tiden oavsett om man kör eller tår på tomgång.
På de saabar jag haft så har lagret tystnat när man tryckt ner kopplingen. men oavsett så ska det va tyst hela tiden oavsett om man kör eller tår på tomgång.
Konstigt! När kopplings pedalen är uppe så "hänger" ju bara lagret helt stilla utan att vidröra några roterande delar, hur kan det då höras!
Konstigt! När kopplings pedalen är uppe så "hänger" ju bara lagret helt stilla utan att vidröra några roterande delar, hur kan det då höras!
ja säg det.. men så har det varit iaf.. måste ju va så att det på nå vis snurrar med.. har även hört på andra.
Det är för att lagret ligger emot tryckplattan hela tiden. Den ligger inte med något tryck så men det snurrar med hela tiden...