Känner att det nu kan vara dags att slänga upp en tråd där jag dumpar diverse bygg/mek-bilder och random information vad gäller min K.I.T.T.(David Hasselhoff skulle läsa det som Knight Industries Two Thousand, jag läser det som Klåpmeckad Insprutad Twin Turbo eller något åt det hållet ;P).
Bilen i fråga är alltså en Pontiac Trans Am av årsmodell 1982. Den kördes inte så länge i USA innan Peter Farrell Supercars Long Beach California tog sig an den och "konverterade" den lite, drog ur original 350 small block på 5,7 liter och körde ner en liknande 350 men konverterad till att bli våldtagen av två turbos.
Vet ej än helt hundra vad det är för block, ingen har kunnat ge mig propert svar än på ifall det är en LS1 eller en TBI-maskin eller vad fan i havet det är, är iaf INTE ett C4(LT1)block då tändfördelaren sitter vid torpedväggen ovanpå blocket.
Hursomhelst, bilen flyttade till Sverige, importerades tullfritt/som flyttgods och med dispens(enda avgaskrav är CO-halt på tomgång max 4,5. Den har varje besiktning i Sverige snittat 1,3 ;P)
Och ja den går igenom besiktningen, har gjort sedan den togs hit, så jag hoppas kunna hålla det så och bruka den på gatan så mycket jag har råd(soppaförbrukning beräknas bli SKYHÖG).
Bilen har sedan den kommit till Sverige råkat ut för växellådsras(original 350-låda ville inte med ;P) och turboras, så det sitter istället en preppad och förstärkt TH400-låda, ska vara god för uppåt fyrsiffrigt och nya aggregat, 16T som kanske räcker till 300-330 häst styck, uppskattningsvis.
Bilen är bromsad i Rototest till 550 HK/750 NM vid 0,6 bars laddtryck, skall så fort bilen är ute och rullar göra ny bromsning.
Jag varnar er nu, jag är DÅLIG på att uppdatera, så nu slipper ni hata mig för nu VET NI!

Nya planer nu;
1. Riva ur allting.
2. Uppdatera till dagens standard och förbättra idiotlösningarna från 80-talet.
3. Hamna på 645 hästkrafter ur motorn med nuvarande aggregat, om inte nya och större hinner införskaffas.
4. Köra ifrån folk 2012 förhoppningsvis, kan behöva däckspons av M/T eller Hoosier..
![https://www1.garaget.org/archive/36/35871/226599/226599-2176070.jpg]()