Radar Detector / Laser Jammer

azmaz
8 mars 2011 · 111 Inlägg

Det är stor skillnad mellan Laser Jammer (bortstötare) och Detector (varnare som vi kallar den för). Av egen erfarenhet kan jag säga att bortstötare är mest effektiva MEN finns situationer där Varnare räddar dig. Här en lite info för dig som jag hittade och tog mig tid att ändra till svenska smile

Radar Detector | Laser Jammer Guide för nybörjare

Hej, det finns många frågor som ställs om och om igen på radarvarnare och störsändare laser. Denna guide kommer att svara på nästan alla av de frågor som du kan ha. Jag kommer att diskutera hur radarvarnare arbete genom att ge exempel med några av de nyare detektorer på marknaden, då kommer jag att diskutera hur laser störsändare arbete och kasta in några exempel på dem också. Tack för att du tog dig tid att läsa denna guide, njuta och välkommen till en värld av verkställighet mot fart-åtgärder!

I. Radar

1. Vad är radar?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Radarops.gif/220px-Radarops.gif

a. Från Wikipedia, "Radar är ett objektorienterat system för upptäckt som använder elektromagnetiska vågor (speciellt radiovågor) för att identifiera området, höjd, riktning, eller hastighet för både rörliga och fasta föremål såsom flygplan, fartyg, rymdfarkoster, robotar, motorfordon , formationer, och terräng. Radarn maträtt eller antenn sänder väder pulser av radiovågor eller mikrovågor som studsar något föremål i deras väg. Objektet tillbaka en liten del av den våg energi till en parabol eller antenn som vanligtvis finns på samma plats som sändaren. "

b. Kort sagt, radar är vågor som färdas i miljön och studsa tillbaka från ett föremål och gå tillbaka till sändaren. Så när en officer använder en radarn, är vågor går ut i vägen och studsa tillbaka om det finns en bil rör sig mot eller bort från radarn. Radar kanoner kan få en hastighet med en bil närmar sig eller resa bort från källan och det kommer att vara korrekt för det mesta inom en miles per timme.

c. När det gäller radar upptäckt, finns det fyra typer av radar frekvenser, X: 8-12 GHz, Ku: 12-18 GHz, K: 18-24 GHz och Ka: 24-40 GHz.

2. Hur kan radar användas?

a. En radar kan användas i stationära och mobila lägen. Enheter som tillåter både stationära och rörliga radar kommer att möjliggöra för befäl att antingen köra sina kryssare och använda radar samtidigt eller kommer de att kunna parkera och använda radar på det sättet. Det finns vissa radar enheter som endast tillåter det ena eller det andra. I stater som Pensylvannia, statligt Troopers är det endast tillåtet att använda stationära radar, så det betyder att de inte får springa radar när du flyttar att utfärda ett citat.

3. Typer av radar kanoner

a. Handheld: En handhållen radarn är en enhet som har en traditionell handgrepp med radarantenn i en låda monterad ovan. Pistolen är i första hand används ögonblick på läge, men konstant på kan också användas även om det är en sällsynt förekomst.



b. Monteras: En monterad radarn är vanligtvis en eller två antenner som är monterade på instrumentbrädan eller pelare på framsidan område på bilen inne i eller monteras på bakre däck på bilen. Det finns en kontrollpanel som är monterad i mitten av instrumentbrädan eller i närheten där hastigheten avläsningar visas. Normalt Displayen har ett mål hastighet, marschfart och högsta värdena hastighet. På enheter som tillåter mer än en antenn, displayen kommer att ha en andra rad för att visa avläsningar från den andra antennen. Den monterade radarenheter har oftast en fjärrkontroll, antingen fast eller trådlöst, som gör att tjänstemannen att slå på / stänga av enheten, lägga den i spelavbrottsläget, byta läge, etc.



4. Sätt att driva en radarn.

a. En officer kan använda en radarn i ständig läge eller i en anläggning läge som tillåter honom att trycka på knappen en gång där en explosion av radarvågorna avge och få en hastighet i en sekund eller snabbare. Det finns tre metoder för radarn drift;

- Konstant på: Konstant på (C / O) är när radarn är på continiously och radarvågorna sänds i miljön hela tiden. För en radar detektor användare, eftersom de närmar sig radarn källan, detektor kommer deras börjar med en svag signal / styrka och så småningom bli starkare som du är precis vid källan. Den stadiga ökningen av styrka av radar detektor är känt som "ramp up".



- Instant On: Oftast ögonblick på (I / O) kan plockas upp av en radar detektor på två sätt, första är en plötslig full beredskap för att en radar band och den andra är en låg signal uppmärksamma på radar, men den kommer att visas och försvinna rätt bort det mesta av tiden.



I fråga om en fullständig registrering, troligen officeren har din hastighet garanteras. Eftersom registreringen är stark, det betyder radarn vågen är fullt synlig i bilen, vilket resulterar i en hastighet läsning. När det gäller låg signal ger, som sannolikt innebär att den tjänsteman framför dig använder ögonblick på och inriktning bilarna framför dig. Kom ihåg, radar är vågor så de kommer att resa förbi bilarna framför dig resulterar i en varning. Med denna varning skulle det vara bra att sakta ner tills de är identifierade. Även om du sakta ner med en full alert, är det förmodligen för sent att ha en "rädda", men allt är möjligt så broms oavsett.

- Snabb Trigger: Snabb utlösare (Q / T) liknar I / O, men branden tid är extremt snabb. Denna operation är under en sekund och det kommer oftast resultera i en radar detektor att helt missa varningen eftersom det inte var tillräckligt lång för en tid att plocka upp.



5. De typer av radarvarnare.

a. Dash monteras: Ett streck monterad Radarvarnare är en detektor som vanligtvis är fäst vid vindrutan med en eller flera sugkoppar. Strömkabeln, normalt en telefon tråd, är ansluten till enheten och den andra änden ansluten till cigarett ljus, eller gängade i en konstant strömkälla till bilen (hardwiring). Ett exempel på denna detektor Valentine One och Escort Redline.

http://klinquist.smugmug.com/photos/420688904_W7dAH-M.jpg

b. Fjärrmontage: En fjärrmonterad Radarvarnare är en detektor som har en mottagare (antenn) som är monterad i fram / bak på bilen externt. Ledningarna dirigeras till det inre av bilen där den är ansluten till ett gränssnitt som har en display för att visa varningar och en högtalare. Ett exempel på detta Detektorn är Escort 9500ci och Beltronics STI R.

http://www.radardetectors.com.au/i/Radar%20Detectors/Escort_9500ci_remote_co_1_1.gif

c. Dolda Display: En extern display varierar beroende på tillverkare. För Valentine 1, dold display är exakt samma sak som den huvudsakliga enheter frontpanelen. Vad denna CD gör är att stänga av displayen på huvudenheten och informationen flyttas till CD. Detta är en stor post för att ha om din bil inte har någon nyans och om du inte vill att folk ska se din radar detektor tänds, speciellt på natten.

http://www.1stradardetectors.com/assets/images/products/TLP_V1_RemoteDisplay3.JPG

6. Olika funktioner i radarvarnare.

a. Pilar: Den enda RD som har pilar är Valentine 1. Pilarna är endast möjligt med hjälp av dubbla antenner som tar emot radar / lidar varningar i fronten och i den bakre.

http://www.mz3.net/articles/images/107-v1_arrow.gif

b. Bogey Counter / flera källor: På grund av patent, Valentine 1 är den enda detektor som har en synlig räknaren för de olika beloppen radarsignalbehandling som håller på att plockas upp av enheten. En alertnative att andra detektorer, som Escort märkesvaror dem, har en spec läge som visar de olika radar band och hur många av varje. Oftast sker detta genom att visa XK och Ka sida vid sida med en bar som används som signalstyrkan för varje.



c. Radar Frekvens: Vissa detektorer kan visa GHz av radarvågorna att de plockar upp. Detta är en stor fördel för dem som bor i områden med många falses och där polisen använder samma frekvensband som falses. Ett exempel på detta skulle vara din detektor plocka upp 24,150 GHz vilket är en känd K band frekvens för en riktig radarn.

Hoppa till 2:25



_______________________________________________________________________________________

II. Lidar (Laser)

1. Vad är lidar?

a. Från Wikipedia, "LIDAR (Light Detection and Ranging) är en optisk fjärranalys teknik som mäter egenskaper spritt ljus för att hitta bredden och / eller annan information av ett avlägset mål. Den gängse metod för att bestämma avståndet till ett föremål eller en yta är att använda laserpulser. likhet med liknande radarteknik, som använder radiovågor, sortiment till ett objekt är den bestäms genom att mäta tidsfördröjningen mellan överföring av en puls och upptäckt av den reflekterade signalen. "

2. Hur LIDAR pistol driva en?

a. En LIDAR pistol är i grunden precis som en laser punkt. Balken är mycket smal och officeren kan skjuta en bil i taget, till skillnad från radar där den högsta hastigheten visas från en grupp av bilar som reser tillsammans. Ju längre avstånd, desto större strålen är och ju närmare det avstånd som smalare strålen. Många av de nuvarande lidar kanoner har en annan PPS (pulser per sekund) och det kommer att avgöra hur snabbt det kan få en hastighet.



3. Hur fungerar en LIDAR jammer arbete?

a. En LIDAR jammer fungerar på samma frekvens av en lidar pistol, som ligger runt 904nm. Vad jammer gör är inom bråkdelen av en sekund registrerar den att det lidar träff, beräknar varför typ av pistol / puls används och så kommer det att sända ut signaler till pistolen för att förhindra en läsning från uppnås.

b. Det finns två typer av LIDAR störsändare, LED och laserdiod. Lysdioderna är ett billigare alternativ till dioder, men de fungerar bra. Dioder på andra händer är exakt samma komponenter som en lidar pistol har, det betyder att det blir lättare att sylt en lidar kanon med en diod jammer system.

Diod:
http://antilaser.co.za/images/laser_interceptor6.jpg

LED: (större, skrymmande huvuden)
http://www.blinderdirect.co.uk/images/Blinder_m27/blinder_transponder.jpg

4. Hur installerar jag störsändare?

a. Installation är kritisk !!!!!!!!! Om du inte installerar störsändare ordentligt riskerar du att ha en "punch igenom." En stans är genom när lidar pistolen drivs med tjänstemannen får genom störsändare pulser och kan få en behandling utanför i bilen.

b. Beroende på hur många laser störsändare huvuden du få installationen områden kommer att variera. Låt oss ta denna Mercedes som exempel, kommer vi att installera 2 huvuden på framsidan av bilen. Som ni kan se i bilden nedan, cheferna är i övre grill, där det blir lättare att skydda majoriteten av fronten på bilen. Ett vanligt problem med installtions är att cheferna är för låga. Att ha huvudet för låg tillåta officer för att få en hastighet genom att trycka på huva och ljus i din bil när du går över en kulle och det är då cheferna fortfarande inte har en klar bild av vägen och de kommer inte eld eftersom de inte ser laserstrålen.

http://www.laser-interceptor.net/site/images/photos/LI%20installatioin%20on%20car.jpg

c. För system med fler huvuden kan du installera systemet med följande scenarier, alla 4 i fronten, alla 4 i bak, 2 fram och 2 i baksätet. Sedvänjorna huvuden du har desto bättre skydd får du. I det här spelet finns det inget som heter overkill. För ett system med 4 huvuden på framsidan kan du sätta två i den övre grillen och två i nedre grillen (stötfångaren). Kom ihåg, har inte huvuden nära varandra, som kommer att minska skyddet på dess yttre kanter på din bil. Efter att ha dem mer än 12 "isär kommer att bli bra.

http://images.hayneedle.com/mgen/digimarc.ms?img=master:LIP001.jpg&h=368&w=368

e. Se till att cheferna är helt i nivå med vägen horisontellt och vinkelrätt mot vägen vertikalt. Också ser till att huvuden är vinkelrätt mot vägen framåt. Vill inte ha dem vinklad / toed ut kommer att bara minska systemets prestanda eller orsaka att systemet inte att fungera korrekt.

d. För interiören installation, ledningarna från huvuden dras in i bilen (genom brandväggar, etc) och de är anslutna till en CPU-lådan. De andra trådarna från CPU-lådan är för ström, jord, mikrofon / högtalare och ljud av kabel för dessa system som erbjuder det. Ledningarna för effekt / marken är precis som hardwiring en radar detektor. Klicka på den röda strömkabeln till en 12V slås strömkälla och marken till en lämplig bult / skruv som kommer att erbjuda en säker mark. Kontrollera att alla ledningar och kranar är täta / Säker. Om en ledning lossnar Systemet kommer inte att vara på och du skulle inte gilla det om systemet stängs av på motorvägen när man kör över skyltad hastighet.

http://www.laser-interceptorusa.com/HostedImages/carcpu.png
http://www.laser-interceptorusa.com/HostedImages/mounting.jpg
http://www.laser-interceptorusa.com/HostedImages/Level%201%20Jpeg.png
http://www.laser-interceptorusa.com/HostedImages/Level%202%20Jpeg.png

http://www.laser-interceptorusa.com/...s/DSC_0003.jpg
http://www.laser-interceptorusa.com/...s/DSC_0004.jpg

5. Vad gör jag när jammer slocknar?

a. Det finns tre steg jammer användning: Sakta ner, stänga av systemet när du är på eller nära skyltad hastighet och njut SPARA.

b. Den viktigaste delen av att använda systemet i den verkliga världen är inte kärvar till pistol !!!!!! Se till att stänga av systemet Så fort du sakta ner. LÄMNAR om systemet för längre tid än vad som behövs ska väcka SUSPICISION och den kommer bara att dessa system OLAGLIG i det område där du bor.



_______________________________________________________________________________________

III. Frågat Vanliga frågor


1. Jag såg en polis och min detektor inte gå av?


a. Det finns några skäl till varför din detektor inte gick av. Ett, är din detektor ostämd och banden för radar eller laser inte fungerar ordentligt. (Kommer att diskuteras senare) Två var officer inriktning en annan bil, troligen med laser, och din detektor inte plocka upp laserstrålen. Tre är officer med hjälp av radar, men han har det i lastrummet position och är för tillfället inte riktar några bilar. Eller helt enkelt han inte gör något med anknytning till hastighetsövervakning. En radar detektor upptäcker radarn, inte poliser.

2. Min detektor håller varnar för radar band ännu finns det ingen polis runt!

a. Kom ihåg att en radar detektor inte är polis detektor. Dess syfte är att ta emot och uppmärksamma på varje radar band som hörs i närheten. Så om det finns ett tåg, flygplatsen eller automatisk dörröppnare runt det kommer att varna för dem. Många detektorer erbjuda några alternativ för att minska antalet falses.

3. Hur kan jag minska antalet falses?

a. Många detektorer har en Highway / City läge eller för Valentine 1 Auto / lägen Logic. Vad dessa lägen göra är att filtrera radar av vissa frekvenser och alert hela tiden för att frekvensen av en fungerande polis radarn. Vad jag rekommenderar körs i stadens läge / logik i staden och motorvägen om du är på motorvägar eller lång lokala vägar med högre hastighetsgränser.

4. Är radarvarnare och störsändare laser juridiska överallt?

a. Nej, det finns begränsningar för att använda dessa elektronik. För radarvarnare, de är olagliga i Washington DC och Virginia (för andra länder vänligen sök efter själv). Radarvarnare kan inte användas i kommersiella fordon eller i vissa, men inte över en viss vikt.

b. För laser störsändare, de är för närvarande olagligt att använda i delstaterna Kalifornien, Utah, Colorado, Oklahoma, Tennessee, Illinois, South Carolina, Virginia, och Minnesota.

http://www.guysoflidar.com/usa-laser-jammer-laws.html

5. Ska jag dölja min detektor om en officer är ute efter mig?

a. Ja och nej. Normalt är det en dålig idé att fumla igenom din bil med en tjänsteman att titta på, som bara gör honom mycket piggare och du kommer att ha en tuffare tid åt honom. Men om det är på natten eller han är en bra bit bort kan du prova att ta ner det. Jag hade en gång en vän som blev påkörd på natten med omedelbar på radar, han försöker ta detektorn avstängd och polis frågade om han hade en. Inte nog med att de vet att du har en av dig att försöka ta ner det, men genom att märka en extremt snabb minskning av din hastighet.

6. Jag har fastnat råkade polisen, vad kommer att hända?

a. Tja, det beror. Om han sköt dig väldigt nära (100 meter eller mindre) sedan brukar det finns nästan ingen chans att sakta ner och stänga av dem. Men om du fastnat dem från 500 + meters avstånd efter det faktum att du bromsat så ska du bara avinstallera systemet och sälja den.

7. Kan jag använda två radarvarnare / laser störsändare på en gång?

a. Ja och nej. För laser störsändare nej, du kan inte kombinera två olika typer på på sidan av bilen på samma gång. Om du vill ha fyra huvuden i fronten, måste du använda ett system med en processor avsedd för de främre och sedan ett annat system för bak om du vill ha skydd där.

b. För radarvarnare, kan du ha två vindruta monterad detektorer som körs på en gång, men det finns vissa typer som inte är kompatibla med varandra eftersom de kommer att störa ut varandra och minska utbudet av enheterna. Men om du får en avlägsen radar detektor, kan du köra någon vindruta detektor inne om du vill. Många entusiaster kör en fjärrkontroll och ett vindskydd detektor på en gång eftersom en detektor kan missa en varning medan den andra varningar till den.

8. Hur ska jag montera min detektor?

a. Jag rekommenderar starkt att du installerar högt upp och på sidan av den inre backspegeln. Se också till att enheten är perfekt eller nära perfekt nivå med vägen. För en avlägsen detektor skall huvudet placeras med fri sikt över vägen. Montering i nedre grillen är den bästa platsen.

9. Vad händer om jag använder en radar detektor / laser jammer i illegala stater?

a. I USA kommer innehar en radar detektor och använda den i Washington DC och Virginia leda till böter. I DC har jag ännu höra dem genomdriva användande radar detektor eftersom de faktiskt har riktiga brott att ta itu med. När det gäller Virginia, kommer de att nämna att du använder en och kostnaden är cirka 110 $ inklusive rättegångskostnader. Det är ingen mening för den här biljetten. De konfiskera inte detektorn, bara skriv serienumret ner om förhandsavgörande i någon rättegång. I Kanada de tar bort enheter och förstöra dem.

b. För laser störsändare, vanligtvis är det samma sak, men de kommer förmodligen be dig avinstallera systemet. De flesta bara betala böterna. Kom ihåg att dessa störsändare parkering sensorer för och om du JTK (Jam To Kill) borde det finnas någon misstanke åstadkommas.

10. Hur polisen i dessa stater vet att jag har en detektor / jammer?

a. När det gäller radarvarnare, de antingen visuellt se detektorn i vanlig syn eller de använder en post kallad Spectre. Vad Spectre är en radar detektor detektor. Ja, kan det tyckas konstigt, men detta system fungerar precis som våra detektorer utan varningar till andra detektorer som används i området. För en lista över detektorer och deras utbud av dessa enheter se länken nedan.

http://www.guysoflidar.com/radar-detector-test-august-2009/spectre.jpg

http://www.guysoflidar.com/radar-detector-test-august-2009/spectre.gif

_______________________________________________________________________________________

IV. Avslutande kommentarer

Tack för att du tog dig tid att läsa denna guide. Jag hoppas att jag besvarat de flesta av dina frågor. Om du har en annan frågor är du välkommen att ställa dem.

Mina personliga rekommendationer för en god arbetsmiljö setup är Valentine 1 radar detektor och Laser Interceptor systemet (quad fram och bak quad om medel tillåter). Sen om du har några extra pengar skulle jag investera i en Beltronics STI R avlägsen radar detektor enhet, en CB-radio med en bra antenn och en polis scanner om du verkligen vill det.

Jag rekommenderar inte följande produkter alls:

- K40 radar detektor / laser jammer
- Alla Cobra radarvarnare
- Alla andra radar detektor än Whistler, Escort, Beltronics och Valentine
- Varje platta täcker som säger att de diffusa laser
- Alla produkter som hävdar att de kommer att betala din biljett

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 mars 2011 · 3 180 Inlägg

schysst översättning wink

Ett vanligt problem med installtions är att cheferna är för låga. Att ha huvudet för låg tillåta officer för att få en hastighet genom att trycka på huva och ljus i din bil när du går över en kulle och det är då cheferna fortfarande inte har en klar bild av vägen och de kommer inte eld eftersom de inte ser laserstrålen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
azmaz
8 mars 2011 · 111 Inlägg

NITROUS skrev:
schysst översättning wink

Ett vanligt problem med installtions är att cheferna är för låga. Att ha huvudet för låg tillåta officer för att få en hastighet genom att trycka på huva och ljus i din bil när du går över en kulle och det är då cheferna fortfarande inte har en klar bild av vägen och de kommer inte eld eftersom de inte ser laserstrålen.

hahaha, den togs fårn en Amerikans sida E46fanatics wink orkade inte sitta o översätt sj så det blev google, hahahaha fan dålol

Aleks
12 mars 2011 · 89 Inlägg

Några bra ställen i sverige och köpa utrustning? :-] Vad säger polisen har hemma om man har en detector?

azmaz
12 mars 2011 · 111 Inlägg

Aleks skrev:
Några bra ställen i sverige och köpa utrustning? :-] Vad säger polisen har hemma om man har en detector?

I sverige kan man nog bara köpa laser varnare dock ska jag köpa Bortstötaren, LACER INTERCEPTOR 8 DUAL. Och eftersom jag känner en guldkund till företaget så får jag den skatte och momsfritt. Här är sidan.
Och Laser varnaren får du gömma fort som satan om polisen stoppar dig ananrs åker den in hos de och du blir av med dina 2-4k kr, och laser varnare är nog mest effektiv mot skåp, vilket känns onödigt när man har skylltar överallt i sverige. Men bortstötare tjuter sönder när den känner laser mot sig från t.ex en laserpistol och stöter bort den tills du stänger av anordningen EFTER att du har saktat in, och polisen får en laglig hastighet på dig, hehe lite dyrt är det men värt varenda kr då 8e generationen av den kom ut nyss och starkast på marknaden sen -97 typ.
http://www.laser-interceptoruk.com/

Aleks
12 mars 2011 · 89 Inlägg

Grymt, tack för svar. Så varnare är inte bra mot laserpistoler altså, det är ju det man är rädd för och blåsa förbi civilbilar. Men med en jammer, vill inte polisen förstå at man har en? Är det inte en risk at boten för jammer er större än själva fartsboten. Mycket frågor smile

Stefan Varberg Supraman
12 mars 2011 · 2 300 Inlägg

azmaz skrev:

Aleks skrev:
Några bra ställen i sverige och köpa utrustning? :-] Vad säger polisen har hemma om man har en detector?

I sverige kan man nog bara köpa laser varnare dock ska jag köpa Bortstötaren, LACER INTERCEPTOR 8 DUAL. Och eftersom jag känner en guldkund till företaget så får jag den skatte och momsfritt. Här är sidan.
Och Laser varnaren får du gömma fort som satan om polisen stoppar dig ananrs åker den in hos de och du blir av med dina 2-4k kr, och laser varnare är nog mest effektiv mot skåp, vilket känns onödigt när man har skylltar överallt i sverige. Men bortstötare tjuter sönder när den känner laser mot sig från t.ex en laserpistol och stöter bort den tills du stänger av anordningen EFTER att du har saktat in, och polisen får en laglig hastighet på dig, hehe lite dyrt är det men värt varenda kr då 8e generationen av den kom ut nyss och starkast på marknaden sen -97 typ.
http://www.laser-interceptoruk.com/

Det hjälper inte att bara gömma den, polisen kan nämligen gå igenom bilen och hittar dom den så åker man på de.
Man måste stoppa den på sig för då krävs husransakan och chansen för att dom orkar göra det besväret är litet.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Aleks
12 mars 2011 · 89 Inlägg

Det känns som en jammer är bra om man risikerar att förlora kortet ochh en detector för att undvika vanliga böter?

azmaz
12 mars 2011 · 111 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

azmaz skrev:

Aleks skrev:
Några bra ställen i sverige och köpa utrustning? :-] Vad säger polisen har hemma om man har en detector?

I sverige kan man nog bara köpa laser varnare dock ska jag köpa Bortstötaren, LACER INTERCEPTOR 8 DUAL. Och eftersom jag känner en guldkund till företaget så får jag den skatte och momsfritt. Här är sidan.
Och Laser varnaren får du gömma fort som satan om polisen stoppar dig ananrs åker den in hos de och du blir av med dina 2-4k kr, och laser varnare är nog mest effektiv mot skåp, vilket känns onödigt när man har skylltar överallt i sverige. Men bortstötare tjuter sönder när den känner laser mot sig från t.ex en laserpistol och stöter bort den tills du stänger av anordningen EFTER att du har saktat in, och polisen får en laglig hastighet på dig, hehe lite dyrt är det men värt varenda kr då 8e generationen av den kom ut nyss och starkast på marknaden sen -97 typ.
http://www.laser-interceptoruk.com/

Det hjälper inte att bara gömma den, polisen kan nämligen gå igenom bilen och hittar dom den så åker man på de.
Man måste stoppa den på sig för då krävs husransakan och chansen för att dom orkar göra det besväret är litet.

Absoult, håller med 100% och lite till. De kan bara gå igenom och hitta den så klart, men jag har aldrig varit med invändigt och utvändig kontroll (motorhuve), blivit stoppad 2 ggr för böter och 2-3ggr för vanlig kontorll. MEN, så kan de få husransakan på platts av en s.k jour åklagare som ger tillåtelse på platts via telefon. Men det är nåt som aldrig kommer hända om man gömmer de fint ute smile

azmaz
12 mars 2011 · 111 Inlägg

Aleks skrev:
Det känns som en jammer är bra om man risikerar att förlora kortet ochh en detector för att undvika vanliga böter?

Laser detektor känner av lasern från en laser-pistol dock är kan det vara FÖRSENT när den varnar, och även om den varnar så kan du ha bromsat in försent för då polisen har redan fått din hastighet. Men med en jammer (bortstötare) så får de inte nån hastighet på dig såvida du inte stänger av jammern, vilket man gör när den piper, och så fort som möjligt, för att polisen inte ska misstänka nåt. På det sättet så är den mer effektiv. Men nästan halva USA kör med båda alternativen.Jammer och detektor vilket är bästa skyddet men så mkt pengar har inte jag, hehe

Mvh
R

Micksson
12 mars 2011 · 343 Inlägg

Vad ska man med sån här skit till egentligen när den ändå är bombolaglig och du kan åka på yttligare böter? Kan man inte stå för för att man kör fort när polisen väl står där så kan man la lika gärna börja köra lagligt istället eller låta bilen stå hemma? Det är i alla fall vad jag tycker..

BonziE Besserwisser
12 mars 2011 · 59 Inlägg

Finns så mycket löjliga sådanahär grejer som inte fungerar.
Skvatt onödigt om du frågar mig, jag är inte den som kör speciellt lagligt hastighetsmässigt.
Men vafan, skjuter de mig får jag skylla mig själv, håll uppsikt istället smile
Det bör du ändå göra om du kör för fort

Allt går med våld, går det inte med våld går det med mer våld.. går det sönder var det trasigt från början!
Volvo V50 DRIVe "Dieseldoris" (2009)
Vilot
14 mars 2011 · 495 Inlägg

www.Potatisgris.se sæljer allt detta lulllull...tyværr så anvænder polisen ofta gennomsnittshastighet metoden då kvittar det ifall man har varnare mm...

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
15 mars 2011 · 1 094 Inlägg

Har haft lite planer för att köpa en detektor för polisradar. Men hur långt innan känner den lasern? För som du säger så vill man ju helst fått en varning innan det är för sent.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
BMW 325ia Cab "Passar inte Sveriges väder..." (1994)
Saab 9000 CSE 2.3T "Banprojektet." (1994)
azmaz
15 mars 2011 · 111 Inlägg

Driftkungen skrev:
Har haft lite planer för att köpa en detektor för polisradar. Men hur långt innan känner den lasern? För som du säger så vill man ju helst fått en varning innan det är för sent.

Min kompis som fixar vissa modeller och idag fick jag en. Åkte ut och sate på Ultra sensivity Highway mode. Åkte bakom 2 långtradare och INNAN skylten till kamerorna dök upp pep det som fan och sen såg man kameran och så var det med alla 3 kameror vid infarten till min stad. Dock är det en perfekt grej för kameraskåp. Man behöver inte köpa en 5000kr kamera sklåp varnare.

Dock när det gäller bortstötning så ska man ha en dyr smile LAcer interceptor. världens ledande sen -97 typ.
Om du har fler frågor, hör gärna av dig smile

Driftkungen Saab - Move Your Mind
15 mars 2011 · 1 094 Inlägg

azmaz skrev:

Driftkungen skrev:
Har haft lite planer för att köpa en detektor för polisradar. Men hur långt innan känner den lasern? För som du säger så vill man ju helst fått en varning innan det är för sent.

Min kompis som fixar vissa modeller och idag fick jag en. Åkte ut och sate på Ultra sensivity Highway mode. Åkte bakom 2 långtradare och INNAN skylten till kamerorna dök upp pep det som fan och sen såg man kameran och så var det med alla 3 kameror vid infarten till min stad. Dock är det en perfekt grej för kameraskåp. Man behöver inte köpa en 5000kr kamera sklåp varnare.

Dock när det gäller bortstötning så ska man ha en dyr smile LAcer interceptor. världens ledande sen -97 typ.
Om du har fler frågor, hör gärna av dig smile

Men för att enbart användas till kameror så går det väll lika bra med GPS smile? Hur som helst är jag inte intresserad av någon bortstötare, utan bara någon som isf skulle kunna varna mig i tid framför en ev poliskontroll eller mötande polisbil.

Men alla dessa varnar i princip försent och gör det hela meningslöst eller? sad

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Saab 9000 CSE 2.3T "Banprojektet." (1994)
BMW 325ia Cab "Passar inte Sveriges väder..." (1994)
Saab 9-3 Aero SS "Brukis" (2004)
Hamilton
15 mars 2011 · 8 864 Inlägg

Låser tråden med hänvisning till paragraf §7 i regelverket
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Tips om hur man kringår lagar och regler är inte tillåtet i forumet, förövrigt så är lase-/radarvarnare,lasersörare inte tillåtet i fordon så hela idén med tråden faller redan där.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang