Jag håller på att bygga en ban/driftingbil av min BMW e30. Vill hålla projektet så rullande som det går. Då jag inte vill att det ska bli ståendes. Enjoy!
Här kommer en film från första körningen med nya motorn. De första varven är på gatdäck. Där gick säkningen till sopppumen efter 3 varv. De andra passet är på R-däck.
Jaha.. Då var det färdigåkt på ett tag framöver. Åkte några varv för att känna på motor osv, kändes bra. Så klantade jag mig där det var som halast på banan och i gräset Så jag satte den i räcket !
Före:
Efter:
Rev skiten på kvällen för att kolla hur de såg ut.
De ska komma en kille som jobbar med att rikta bilar för att se om de e värt att rikta upp den. Annars är jag ute efter en ny kaross. Gärna touring.
Hoppas att du får feeling snart igen, det är alltid roligt när det händer något i din tråd. Kul att se ett banprojekt som utvecklas steg för steg med fötterna på jorden, till skillnad från många andra projekt där det verkar som att byggaren har Krösus Sork till sponsor och fri tillgång till Riksbankens pengareserv.
Lycka till med riktningen och allt fix inför säsongen!
Hoppas att du får feeling snart igen, det är alltid roligt när det händer något i din tråd. Kul att se ett banprojekt som utvecklas steg för steg med fötterna på jorden, till skillnad från många andra projekt där det verkar som att byggaren har Krösus Sork till sponsor och fri tillgång till Riksbankens pengareserv.
Lycka till med riktningen och allt fix inför säsongen!