2185
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 972 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
One Man Clan
4 287 Inlägg
10 september 2011
#501
med hx35 å 1 bar ladd bör din motor lämna över 300 hästar den ser lite seg ut på filmen tycker jag,. du har nog något som inte lirar som de ska?

gör ett komptest!


548 Inlägg
10 september 2011
#502
Xuri skrev:
med hx35 å 1 bar ladd bör din motor lämna över 300 hästar den ser lite seg ut på filmen tycker jag,. du har nog något som inte lirar som de ska?

gör ett komptest!

Då ska du se hur min ser ut på mätaren, haha!  Men kransen på diffen och givaren är ju inte dem bästa heller. Kransen är ju eftermarknads från bakaxel.se  och tvivlar på avståndet till givaren är korrekt.

Men skulle vara kul o se lite tider på den!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 september 2011
#503
Drift-is-the-shit skrev:
Xuri skrev:
med hx35 å 1 bar ladd bör din motor lämna över 300 hästar den ser lite seg ut på filmen tycker jag,. du har nog något som inte lirar som de ska?

gör ett komptest!

Då ska du se hur min ser ut på mätaren, haha!  Men kransen på diffen och givaren är ju inte dem bästa heller. Kransen är ju eftermarknads från bakaxel.se  och tvivlar på avståndet till givaren är korrekt.

Men skulle vara kul o se lite tider på den!

tro de eller ej men http://www.garaget.org/video/60517 denna filmen på min kärra då lämnade den enbart 313 hk å 440nm. dock inte så många som tror så lite. hyffsad fart på 1550kg.


571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#504
Xuri skrev:
med hx35 å 1 bar ladd bör din motor lämna över 300 hästar den ser lite seg ut på filmen tycker jag,. du har nog något som inte lirar som de ska?

gör ett komptest!

Nej nå fel är de ju helt klart.. provade byta chip idag, eller hela boxen va nå chip de stod slt b230fk 0,97bar på. har suttit i en 940 turbo med gröna spridare och 73mm lmm och funkat bra. Men tror min btr som är kass.
Om de är dåligt med komp va kan de bero på då? har ingen lust å skruva loss downpipen igen.
Står kammen fel kanske? va ut å kolla nyss å stämmer ju inte helt 100 med markeringen?

http://img546.imageshack.us/img546/4780/20110911134454.jpg


http://img534.imageshack.us/img534/5558/20110911144217.jpg
Kollade den här också, står ju helt galet. ska väl mot markeringen nere till höger.
Senast redigerat av _Persson_ (11 september 2011)

1 215 Inlägg
11 september 2011
#505
rätta mig om jag har fel men den där på sista bilden är väl bara balansaxel och till transmissionen till oljepumpen? då kan det ju inte påverka kompen.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#506
Pavva skrev:
rätta mig om jag har fel men den där på sista bilden är väl bara balansaxel och till transmissionen till oljepumpen? då kan det ju inte påverka kompen.

Nej kom på de, de är ju till oljepumpen. men osäker om kammen står rätt roll

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
11 september 2011
#507
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:
rätta mig om jag har fel men den där på sista bilden är väl bara balansaxel och till transmissionen till oljepumpen? då kan det ju inte påverka kompen.

Nej kom på de, de är ju till oljepumpen. men osäker om kammen står rätt roll

Kosta på dig ett ställbart kamdrev;)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#508
_Performance_ skrev:
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:
rätta mig om jag har fel men den där på sista bilden är väl bara balansaxel och till transmissionen till oljepumpen? då kan det ju inte påverka kompen.

Nej kom på de, de är ju till oljepumpen. men osäker om kammen står rätt roll

Kosta på dig ett ställbart kamdrev;)

Ja varför inte, får bli när ja beställer ny btr också cool

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
11 september 2011
#509
_Persson_ skrev:
_Performance_ skrev:
_Persson_ skrev:

Nej kom på de, de är ju till oljepumpen. men osäker om kammen står rätt roll

Kosta på dig ett ställbart kamdrev;)

Ja varför inte, får bli när ja beställer ny btr också cool

Gör du rätt i, Nukes ställbara kostar typ bara 1700 wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 215 Inlägg
11 september 2011
#510
_Performance_ skrev:
_Persson_ skrev:
_Performance_ skrev:

Kosta på dig ett ställbart kamdrev;)

Ja varför inte, får bli när ja beställer ny btr också cool

Gör du rätt i, Nukes ställbara kostar typ bara 1700 wink

haha "bara" wink

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 september 2011
#511
ställbart kamdrev är bara en modegrej allting ska vara så hippt..
typ 10 % av dom som köper dreven har nytt av å använder dom...

de är inte ovanligt att nedre remhjulet ger sig på dom här spisarna å då står kamen fel sen och då går motorn taskigt.


1 215 Inlägg
11 september 2011
#512
Xuri, du menar att krysskilen på kamdrevet som sitter på veven ger upp?

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#513
ja kanske skippar kamdrevet då. men en ny btr blir de nog. trycket fladdrar när man kollar på bränsletrycksmätaren, och efter gas när ja kör så fetar den ju på som fan. som att den inte skulle va tät.

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 september 2011
#514
Pavva skrev:
Xuri, du menar att krysskilen på kamdrevet som sitter på veven ger upp?

mm jag körde sönder 2 sånna drev på 2 dagar, totalt typ 2 mil.


de går dock å hemma meka dom så håller dom smile


1 215 Inlägg
11 september 2011
#515
Xuri skrev:
Pavva skrev:
Xuri, du menar att krysskilen på kamdrevet som sitter på veven ger upp?

mm jag körde sönder 2 sånna drev på 2 dagar, totalt typ 2 mil.


de går dock å hemma meka dom så håller dom smile

okey pajar hålen till gängorna eller vadå? tongue

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 september 2011
#516
Pavva skrev:
Xuri skrev:
Pavva skrev:
Xuri, du menar att krysskilen på kamdrevet som sitter på veven ger upp?

mm jag körde sönder 2 sånna drev på 2 dagar, totalt typ 2 mil.


de går dock å hemma meka dom så håller dom smile

okey pajar hålen till gängorna eller vadå? tongue

vevaxel drevet  är gjutet och tappen / krysskilen på drevet går av när man belastar mycke å får plötsliga stopp, tex hårt varvstopp eller laddtryckspärren slår till.
man kan dock bara såga å fila lite i drevet å lägga i en annan lös krysskil som man gjort själv om olyckan väl är framme.


571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#517
Xuri skrev:
Pavva skrev:
Xuri skrev:

mm jag körde sönder 2 sånna drev på 2 dagar, totalt typ 2 mil.


de går dock å hemma meka dom så håller dom smile

okey pajar hålen till gängorna eller vadå? tongue

vevaxel drevet  är gjutet och tappen / krysskilen på drevet går av när man belastar mycke å får plötsliga stopp, tex hårt varvstopp eller laddtryckspärren slår till.
man kan dock bara såga å fila lite i drevet å lägga i en annan lös krysskil som man gjort själv om olyckan väl är framme.

Men om den har gått av, borde inte bilen gå riktigt illa då? inte ens körbar.

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 september 2011
#518
_Persson_ skrev:
Xuri skrev:
Pavva skrev:

okey pajar hålen till gängorna eller vadå? tongue

vevaxel drevet  är gjutet och tappen / krysskilen på drevet går av när man belastar mycke å får plötsliga stopp, tex hårt varvstopp eller laddtryckspärren slår till.
man kan dock bara såga å fila lite i drevet å lägga i en annan lös krysskil som man gjort själv om olyckan väl är framme.

Men om den har gått av, borde inte bilen gå riktigt illa då? inte ens körbar.

de beror på min bil gick jämnt å fint men helt orkelös fick hålla fullgas för att komma iväg vid start/stopp sista km innan jag kom till garaget :p

hade inget vakuum alls i motorn så bromspedalen var stenhård också,


571 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#519
Xuri skrev:
_Persson_ skrev:
Xuri skrev:
vevaxel drevet  är gjutet och tappen / krysskilen på drevet går av när man belastar mycke å får plötsliga stopp, tex hårt varvstopp eller laddtryckspärren slår till.
man kan dock bara såga å fila lite i drevet å lägga i en annan lös krysskil som man gjort själv om olyckan väl är framme.

Men om den har gått av, borde inte bilen gå riktigt illa då? inte ens körbar.

de beror på min bil gick jämnt å fint men helt orkelös fick hålla fullgas för att komma iväg vid start/stopp sista km innan jag kom till garaget :p

hade inget vakuum alls i motorn så bromspedalen var stenhård också,

okej, då är inte de mitt problem tror ja yikes

1 215 Inlägg
11 september 2011
#520
Krysskilen gick av på jonnys 940 när skruven på veven gängade ur sig. men den delen av krysskilen som styr kamdrevet (den sitter på baksidan va drevet) till rätt position var kvar. vi fick bara problem med att få dit remskivan rakt men i övrigt så gick motorn bra.

edit: det var alltså den som centrerar remhjulet så man ser hur många grader veven står som gick av. men de e klart om den inre går av så följer ju remskivan me..
Senast redigerat av Pavva (11 september 2011)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥


Sök