6 september 2014
Trådstartare
Det verkar som att jag har löst problemet med lådan men ropar inte hej förrän jag ser lådan i garaget!
En splirrans ny dog box låda med rakskurna drev!
Om detta går igenom så ska jag skicka iväg sprängkåpan samt lameller för att få allt att lira tillsammans så jag håller tummarna!!
Men utöver det så tror jag att jag har fått ner det mesta på att göra listan för i vinter.
[ ] BTR ska få vakuum direkt ifrån plenum istället för vakuum stationen.
[ ] Fan-shroud ska tillverkas för en större fläkt.
[ ] Nya casterstag ska inhandlas och monteras.
[ ] Plåtar runt kylare och IC ska monteras för att styra luften bättre.
[ ] En vevhus koppling läker i en svetspor ska svetsas.
[ ] Vevhus ventilation behållaren ska få nivå-rör.
[ ] Lyfta toppen och slipa in ventiler samt montera nya Brian Crower 272° kammarna, Justerbara drev, fjädrar, brickor, knaster.
[ ] Motorn ska få sig en inspektion samt ARP topplocks bultar.
[ ] En strömbrytare som monteras för att kunna tvångsköra kylarfläkten.
[ ] Slang för kupéfläkten ska dras.
[ ] Avgassystemet ska svetsas om med 2st katalysatorer i parallell istället för 1st för att få ner avgasmottrycket.
[ ] Gör om gör rätt på slangdragningen och oljekylare för styrservon.
Efter detta då så ska låda monteras och måtta upp för en ny kardan.
Biltransporten behöver några timmar kärlek med lite rost och elfel på temp och tank mätare sen ska jag göra klart förlängningen som jag är i princip klar med.
Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.