Dags att fylla på lite här.
Det har blivit lite körning faktiskt men inte felfritt men vad kan man förvänta sig av en nybyggd och otestad bil?
Northern Drift Series blev det i Sundsvall med så mycket regn det kunde falla typ och även Skellefteå.
Skellefteå var mycket rolig att köra trots att jag tappa mer än halva träningen för att kablage och säkring/relä var underdimensionerad för den nya fläkten.. Höll på koka i depån på väg ut till banan.
2st körningar på Mittsverigebanan i Härnösand och inte heller utan missöden.. ena större än det andre.
Bilderna får visa resten :)
Skellefteå problemet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a1ac264f7e1b67f02e4e0a6f8e9ee2ad.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a852c36725c2337940d632c6867c4d7e.jpg]()
80mm^2 kabel, större kontakt som klarar av kablarna och värre relä med automat säkring blev monterad.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fd347e3cf8a970030a285b1808b71ceb.jpg]()
Första problemet som hände på Mittsverige.
Materialet i spindeln vek sig när jag fick lov att göra en hård inbromsning.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d64f2a573f592709577906df84eefc35.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c1ceac933356dfa101c0aaa34289f3b7.jpg]()
Ajden som tillverkade spindlarna erbjöd sig svetsa om dom till till grövre material så det lär inte gå sönder på samma sätt igen i alla fall nu med 10mm gods istället för 5mm.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-eb1ad07bfc707ca71611d8f422c00b4e.jpg]()
Ifrån Mittsverige.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-4375f08faf71409b87d5f61f6eae6d6e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b4bb4acdc0a89d02712eaf04baf167cd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2cb5d9866070d375819a27a06d3b3205.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-36dd4ea76ad8ee76002d8ff6de30cd84.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-bf11c23d5ce422b1494228016d96af22.jpg]()
Nuvarande problemet då ifrån i onsdags 26/8.
Gick ifrån 3an till 4an på fulla hjulspinn men så fort jag får i 4an och stämplar på så blir det en smäll och spaken hoppar ur läge. Provar en ny växel men ingen framfart..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d0924483565eca827e7c32d7a2484fb1.jpg]()
Efter lite felsökning gissade vi på ingående axeln i den nya lådan... :(
Med lite hjälp så blev det garage rekord på att få ur motor och låda på ca2 timmar och det gick rätt snabbt att se problemet med drivningen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b5c30626c56ad699fa778dc56c6f4a40.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7bf81aa36760d44247db71a17dc9caa0.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ef59cbe337353c0f0125f6b8fc68e74e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e1e772de6f9c38f4c2debd17dc5aa72b.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ca983dbb6cac5e3fae206808f3851f21.jpg]()
Så nu är det bara att vänta på att företaget jag köpte växellådan ifrån ska få de trasiga delarna och ringa tillbaka och sen bara hoppas på att dom skickar en ny ingående axel.
Jag frågade vad lådorna ska tåla och det är dom som kör 1000hk motorer igenom dessa så jag är ju bara 3/4delar ifrån det så det bör hålla.
Har hört mig omkring och det många tycker och tror att det blivit något fel i härdningen.