3190
Sök

Vart kan man gjuta en järntacka?

den enda som e som jag
274 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Ja tänkte sammla ihop en 150kg skrot å lämna in så det gjuts om till en 150kg järntacka som ja kan låsa fast hojen i. Någon som vet vart i närheten av göteborg man skulle kunna göra detta?hmm

Din dröm är min verklighet

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 mars 2011
Är det inte bättre att sälja eller lämna in ev skrot för återvinning och ev få någon krona.

Sen gå över gatan och köpa hem cement/betong lite armeringsjärn + några plyfaskivor och gjut ett eget fundament i valfri form och tyngd.

Passa på att trä ett armeringsjärn genom ena änden på en klass3-kätting och gjut in mitt i fundamentet.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 758 Inlägg
24 mars 2011
Martin 9-3 skrev:
Är det inte bättre att sälja eller lämna in ev skrot för återvinning och ev få någon krona.

Sen gå över gatan och köpa hem cement/betong lite armeringsjärn + några plyfaskivor och gjut ett eget fundament i valfri form och tyngd.

Passa på att trä ett armeringsjärn genom ena änden på en klass3-kätting och gjut in mitt i fundamentet.

Låter som en bättre idé. Billigare och enklare att gjuta i cement/betong än metall iaf.

den enda som e som jag
274 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
schnauz skrev:
Martin 9-3 skrev:

Låter som en bättre idé. Billigare och enklare att gjuta i cement/betong än metall iaf.

Tänkte me på de..eller låna en stor jävla betong gris av vägverket utanför huset:) Får nog bli så grabbar. Betong is da shit!!
Ja har nämligen fått nog av tattare som ska sno ens leksaker!!! Funkar inte de måste ja la minera runt hoj fan så ingen vågar närma sig!

Din dröm är min verklighet

Sök