3434
Sök

GFB hybriddump till SAAB 9-5

157 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
Någon som, för det första vet om de funkar? För det andra, vad är det för anslutning man ska ha, är det 25mm?

Audi S4 2.7 BiT Nordic

3 295 Inlägg
29 juli 2006
ja... det är 25 mm anslutning.. men som alla andra säkert skulle göra så hänvisar dig till alla andra trådar om att ha Öppen eller Hybrid(Halvöppen) Dump på bilar med LuftMasseMätare.

Satans Kung
467 Inlägg
29 juli 2006
Ja det funkar säkert ljudmässigt! Men låt bli hybrid dump...Bilens datasystem kommer läsa fel o bilen kommer inte gå som den ska..Du kanske inte märker så mycket men det kan bli riktigt illa..Bilar med LMM ska ha återcirkulerande dump iget annat..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

2 652 Inlägg
29 juli 2006
såvida du inte gör en liten specialare och placerar lmm på trycksidan så luften är uppmätt innan den dumpas ut .

3 295 Inlägg
29 juli 2006
dessutom så kan soppan som sprutas in mellan växlingarna (PGA Öppen Dump så blir det fel blanding) samlas i katalysatorn och *Poff* trasig katalyastor... köp ett öppet filter istället..

2 652 Inlägg
29 juli 2006
ja dom flesta här omskring kör med öppet filter på sina 95or  , låter inte riktigt som en dump men nästan

157 Inlägg
29 juli 2006
Trådstartare
Jag skippade att beställa någon dump, vart en sänkningssats istället. Jag lyder era råd och skaffar en öppet filter sen istället. Inte värt att pajja bilen.

Tack för era svar!

Audi S4 2.7 BiT Nordic

2 652 Inlägg
29 juli 2006
helt rätt

Ölbryggare
339 Inlägg
30 juli 2006
Ok ok, öppet filter på en 9-5:a är ju verkligen en bra idé...
För som tur är sitter det ju inte precis framför höger framhjul där miljön är så bra...Och som tur är så filtrerar öppna filter luften väldigt bra så det gör ju inget....Eller inte...

Öppet filter kan du absolut ha på din bil om du vill det, men du ska inte inbilla dig att det är mindre skadligt än en hybrid dump..Prova en GFB om du vill, dom tycks funka otroligt bra..Dock så går det inte alls med en JBR hybrid..Och nej, kissen håller om man har en rätt inställd hybrid dump, det är mest bättre vetande personer som säger sig vetta att den går sönder, dock har dom själv aldrig pajjat ngn..

Men det är din bil så du gör så klart vad du vill, men öppet filter på vinter och våren är ju knappast ngt att rekomendera om man är lite varsam om sina ventiler, impellrar och turbinblad...

157 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
Ok ok, öppet filter på en 9-5:a är ju verkligen en bra idé...
För som tur är sitter det ju inte precis framför höger framhjul där miljön är så bra...Och som tur är så filtrerar öppna filter luften väldigt bra så det gör ju inget....Eller inte...

Öppet filter kan du absolut ha på din bil om du vill det, men du ska inte inbilla dig att det är mindre skadligt än en hybrid dump..Prova en GFB om du vill, dom tycks funka otroligt bra..Dock så går det inte alls med en JBR hybrid..Och nej, kissen håller om man har en rätt inställd hybrid dump, det är mest bättre vetande personer som säger sig vetta att den går sönder, dock har dom själv aldrig pajjat ngn..

Men det är din bil så du gör så klart vad du vill, men öppet filter på vinter och våren är ju knappast ngt att rekomendera om man är lite varsam om sina ventiler, impellrar och turbinblad...

Wow..tack för synpunkterna. Får se hur det blir då. Kanske blir till att beställa en dump trots allt då men måste fundera lite till. Skulle bara vilja veta, vad är "rätt inställd" på min bil?

Audi S4 2.7 BiT Nordic

3 295 Inlägg
30 juli 2006
kan ju säga att jag har pajjat ett X antal katalysatorer.. vet dock inte om det var pga öppen dump, men det var det troligtvis. eftersom att jag inte hade gjort ngt annat med bilen.. bilen i fråga var en 9000 t16 88.. med lmm..

Jag tycker du ska gå in www.stcs.nu och snacka med dom där istället.. där kan dom SAAB!
sen så finns det ju färdiga "Kit" på www.speedparts.se med filter..
Senast redigerat av Slave_joe (30 juli 2006)

Ölbryggare
339 Inlägg
30 juli 2006
Rätt inställd är när bilen flåsar till och inte tappar så mycket varv att den går illa på ngt sätt. Men även om det är en rolig idé med hybrid dump så kommer du förmodligen tröttna på det.

Ett sätt att köra med helt öppen dump en kväll om man vill är att dra ut kontakten till lmm och plugga håler till kobran (luftröret till turbon från lmm) och låta AV:n dumpa öppet.
Men det där kan du läsa om på stcs om du vill. Annars kan du söka lite här på garaget om det, tror jag skrivit förr...

Förstöra kattar lyckas många med, men då kör dom men ÖPPPEN DUMP på lmm bilar, det är INTE det jag har pratat om...Rätt inställd HYBRID pratar vi om här..

Sök