1939
Sök

Volvo 240 Turbo -84

Bilen köptes den 11de augusti i Veddige, var då mycket sunkig och spray målad mattsvart, mycket rost fanns där också! men det var då det ;)

245 934 Visningar
Uppdaterades senast 24 januari 2013
154 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
ja man lär ju kunna klämma ur en hel del mer hästar med annat sprut big_smile ja nira spruten är inte så billiga smile

633 Inlägg
19 december 2011
ms fungera yppeligt en kompis kopplade ihop det med sockerbitar haha :p   

vi ska montera vems nästa år men vill köra på original sprut sålänge under reggning o så men vi få hämta en nytt bränsle huvud från en volvo v6a isl ^^

154 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
ms fungera yppeligt en kompis kopplade ihop det med sockerbitar haha :p   

vi ska montera vems nästa år men vill köra på original sprut sålänge under reggning o så men vi få hämta en nytt bränsle huvud från en volvo v6a isl ^^

Haha va det en b21et också eller ?smile

fan va gött smile

633 Inlägg
154 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
a de va det :p

Jaså det är inte värre än så ? smile

633 Inlägg
19 december 2011
haha o nej den gick bra tills vi hissade upp bilen på sidan och massa skit från tanken rann in i sugledningen :p när vi skulle starta så gick de inte o gasa den dödade sig själv tomgång gick bra men inget annat

154 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
haha fan va illa smile finns de nå bilder på hur ni gjorde med sprutet eller

633 Inlägg
20 december 2011
med vilket sprut? :p vems?  vi har inte monterat de än blir om några månader :p  ska snart ut o *** mig med org sprut

Försöker iaf
1 998 Inlägg
20 december 2011
cykelpump skrev:
risenman skrev:
okej jaa jag får allt ta å fundera lite till på´t wink

gört, men det är ju en klar effektförbättring iallafall smile och tyvärr om man vill ha sprut som inte krånglar så är det t ex nira men det kostar mer än det smakar tongue

Finns dock inte att få tag i de just nu...

Letar för fullt själv.

OnTopic:

Ser riktigt bra ut. Vad kostade alla busningar osv?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 419 Inlägg
20 december 2011
Boostrider skrev:
cykelpump skrev:
risenman skrev:
okej jaa jag får allt ta å fundera lite till på´t wink

gört, men det är ju en klar effektförbättring iallafall smile och tyvärr om man vill ha sprut som inte krånglar så är det t ex nira men det kostar mer än det smakar tongue

Letar för fullt själv.

OnTopic:

l-m-r har iaf nira på sin hemsida!!

154 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare

Letar för fullt själv.

OnTopic:

tackar,  bussningarna gick på cirka 3000 då kg hade en kampanj på just sådana smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
20 december 2011
strandberg31 skrev:
Boostrider skrev:
cykelpump skrev:

Letar för fullt själv.

OnTopic:

l-m-r har iaf nira på sin hemsida!!

Lagerstatus slut.
Stod även att de samarbetar med LG-speed. De gör även kompisen och de finns inga nya nira i3+ att få tag i hmm

Risenman:
Ok. Får kolla om de fortfarande gäller då

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

948 Inlägg
21 december 2011
fint bygge. vet min bror gjorde nått liknande och istället för k j tronic sprutet så tog han insug, topplock och styrbox och diverse kablar som behövdes från en gammal 740turbo som jag tror heter motronic alltså själva styrboxen för smidigare att ta ifrån äldre för på den har du bränsle/tändning i en och samma box till skillnad från nyare 940 som har två och lite mer kablage så som lambdasonden en får tänka på..sen hade han även 940grenrör iom bättre flöde i det än 740turbons

Fri fart för ett fritt folk!
14 737 Inlägg
21 december 2011
TobbeTT skrev:
fint bygge. vet min bror gjorde nått liknande och istället för k j tronic sprutet så tog han insug, topplock och styrbox och diverse kablar som behövdes från en gammal 740turbo som jag tror heter motronic alltså själva styrboxen för smidigare att ta ifrån äldre för på den har du bränsle/tändning i en och samma box till skillnad från nyare 940 som har två och lite mer kablage så som lambdasonden en får tänka på..sen hade han även 940grenrör iom bättre flöde i det än 740turbons

värsta är att b21et har inga färdiga utag på blocket för att fästa givarna vid svänghjulet
så det krävs ganska omfattade mekningar

då är det bättre att kasta i en komplett B230Fk/Ft och använda 240 88b-93 motorel

på min 245turbo körde jag 940 insug+grenrör och 16T sen gnistat sprut
sen körde jag med 405:A och K-kam 0.7bars ladd
då åkte jag jämnt med 740turbosar med chip och 1.1bars ladd smile

Kör fort så hinner inget hända...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2011
Growe skrev:
TobbeTT skrev:

värsta är att b21et har inga färdiga utag på blocket för att fästa givarna vid svänghjulet
så det krävs ganska omfattade mekningar

då är det bättre att kasta i en komplett B230Fk/Ft och använda 240 88b-93 motorel

på min 245turbo körde jag 940 insug+grenrör och 16T sen gnistat sprut
sen körde jag med 405:A och K-kam 0.7bars ladd
då åkte jag jämnt med 740turbosar med chip och 1.1bars ladd smile

det är ju bara att borra och gänga 2 stycken m10 hål i bakkant  + ett m8 hål på sidan av blocket  smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

154 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
har varit sugen på att göra det enkelt för mig genom att sätta i lh jetronic 2,4 får se hur det blir med det smile

948 Inlägg
21 december 2011
lh jetronic 2.4 sitter på 940 och har även den givare vid svänghjulet för tändimpulser och sen har även den separat boxar för bränsle och tändning och att från 96 och frammåt så sitter det startspärr i bränsleboxen kommer dock inte ihåg om startspärren sitter i chippet som en brukar byta om en ska trimma, nån annan som vet kanske? så kanske ett eftermarknadsprut är värt att kika på? För brukar inte en del montera en sån givare för tändningen på remskivan till vevaxeln?

2 419 Inlägg
21 december 2011
TobbeTT skrev:
lh jetronic 2.4 sitter på 940 och har även den givare vid svänghjulet för tändimpulser och sen har även den separat boxar för bränsle och tändning och att från 96 och frammåt så sitter det startspärr i bränsleboxen kommer dock inte ihåg om startspärren sitter i chippet som en brukar byta om en ska trimma, nån annan som vet kanske? så kanske ett eftermarknadsprut är värt att kika på? För brukar inte en del montera en sån givare för tändningen på remskivan till vevaxeln?

lh 2.4 sitter i 740 -90 med! utan massa skit som startspärr wink

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2011
strandberg31 skrev:
TobbeTT skrev:

lh 2.4 sitter i 740 -90 med! utan massa skit som startspärr wink

det sitter i 240 -89 och uppåt med.
och det är den kabelhärvan som är lättast att använda.
har själv bytt från k-jet till lh2,4 nyligen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök