lh jetronic 2.4 sitter på 940 och har även den givare vid svänghjulet för tändimpulser och sen har även den separat boxar för bränsle och tändning och att från 96 och frammåt så sitter det startspärr i bränsleboxen kommer dock inte ihåg om startspärren sitter i chippet som en brukar byta om en ska trimma, nån annan som vet kanske? så kanske ett eftermarknadsprut är värt att kika på? För brukar inte en del montera en sån givare för tändningen på remskivan till vevaxeln?
lh 2.4 sitter i 740 -90 med! utan massa skit som startspärr
det sitter i 240 -89 och uppåt med. och det är den kabelhärvan som är lättast att använda. har själv bytt från k-jet till lh2,4 nyligen
kanske bättre i 240 tillochmed? i min 740 är ju alla kablar dragna kors och tvärs! men det kanske är lika?
jo men ska han inte ha turbons boxar då? för har för mig det skiljer mellan 90:ans turbons styrboxar och nyare
jo det är bäst att ta turbo boxarna , men har hört att det ska gå att ta en sugbox med. ang boxarna så spelar det inge roll vad det är för box så länge det är till lh2,4 dok så har dom nyare -95 och upp startspärr
Riktigt kul projekt! Kommer själv riva ner min bakvagn på tvåförtion till våren! Detta gav en mer motivation, tråden kommer följas
tackar det tråkiga är att plocka isär skiten tycker jag, roligast är när allt är nylackat å de bara är å skruva ihop grejerna igen så jävla cleant
förövrigt så får ni gärna rösta på denna 240in (även dom andra bilarna också såklart ) på min sida!
Edit: Har även ute min gamla vråltrimmade Puch moppe på blocket så om någon är intresserad eller vet om någon som är intresserad så är det bara att höra av sig till mig på mitt mobil nummer 0730880354
va å hämta lite delar till volvon nu, tyvärr fanns inte allt hemma men fick med mig mycket grejer hem ändå
endast provmonterat oket och skivan
får hem oljan och vänstra oket i eftermiddag förhoppningsvis och bultarna till diffen + handbroms vajer skydd kommer nästa vecka, så nästa vecka kan jag ställa den på fyra hjul igen
inte fått notan på alla delar än, men smakar det så kostar det.