Golfen genomgår en totalrenovering. Alla chassidelar pulverlackas, alla bultar byts ut till rostfria/syrafasta, alla kablar och en del slangar kläs med kabelstrumpa osv :)
Förstår inte att jag har kunna missat det här projektet men då får jag väl börja följa det nu efter att läst igenom alla sidor! Kul att du orkar lägga ner sån energi på allt!
Men har alla Jetta styrservo men inte Golf eller? Undrar för jag ska köpa en Golf MK2 snart och man vill ju ha servo så då får väl jag också skaffa 2 bilar
Förstår inte att jag har kunna missat det här projektet men då får jag väl börja följa det nu efter att läst igenom alla sidor! Kul att du orkar lägga ner sån energi på allt!
Men har alla Jetta styrservo men inte Golf eller? Undrar för jag ska köpa en Golf MK2 snart och man vill ju ha servo så då får väl jag också skaffa 2 bilar
Kul att du gillar det!
Nej, så är det inte. Beror lite på utrustning och årsmodell om den har servo eller inte! TROR att alla GL har servo men inte CL, om det inte är tillvalt från fabrik. Det går alltså inte veta exakt utan att kolla upp specifik bil, men det finns servo på både Jetta & Golf!
Kan berätta att jag efter många månader nu har skruvat den nyrenoverade toppen på plats! Jag glömde tyvärr både kamera och mobil inne så inga bilder idag.
Nu är det bara att sätta full fart framåt och försöka bli klar till slutet av April, som vanligt blir det stressigt men vad ska man göra då man endast har kallgarage och termometern visar minusgrader..
Hoppas nu bara att nån är kvar och läser den här tråden
Gjorde klart fördelaren igår, ska ut och montera nu.
Har städat upp i garaget, monterat drivaxlarna, monterat insuget, diverse slangar osv sen sist! Med andra ord har det inte stått lika stilla som här i tråden.
Imorgon ska jag blästra det sista och på måndag lämnar jag in saker på Pulverlack