Hjälp med VADIS!!

Rutilus
22 september 2011 · 46 Inlägg

jag har gjort allt det som du´skriver men det finkar inte i alla fall.... ska prova att instalera om programmet så får jag väll se om det går tack för hjälpen i alla fall

Jag har en till setup fil som går att använda så kanske tog fel i början den ena heter setup och sen andra runcheck. Den första är ett windows komando och den andra är ett VBScript-skriptfil

Senast redigerat av Rutilus (22 september 2011)

Rutilus
22 september 2011 · 46 Inlägg

nu har jag instalerat om programmet och det gick mycket fortare än första gången. nu fick jag inte upp mätarna som visar vilka delar som är klara, tror ni att programet inte var riktigt avinstalerat eftersom det gick så fort?

Under instalationen kommer det upp varningsrutor där det står att extensions för programet saknas på min hårddisk, detta gjorde det även förra gången kan detta vara problemet?

strandberg31
22 september 2011 · 2 419 Inlägg

ja du är inge vidare på datorer tongue men för att jag ens skall kunna öppna programmet måste jag höger klicka välja "öppna filens sökväg" sen köra som administratör! Mer kan jag inte hjälpa dig med!

Men är inte spec impad över vadis har väll inte gett det så mkt tid men typ samma info som i en haynes bok om inte mindre!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Burnout89 Överladdad!
22 september 2011 · 530 Inlägg

På mitt fick man backa datumet i datorn för att man skulle kunna installera programet..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
loow Jävel
25 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Trådlyft...

Jag har skapat en inloggning och har tillgång till allt.
När jag valt bil och trycker in på detaljerna så står det ett felmedelande och att jag ska kontakta vadis-admin.
Vad gör jag åt det? Nån som vet?

You got to risk it, to get the biscuit :)
putte16v
25 maj 2012 · 440 Inlägg

loow skrev:
Trådlyft...

Jag har skapat en inloggning och har tillgång till allt.
När jag valt bil och trycker in på detaljerna så står det ett felmedelande och att jag ska kontakta vadis-admin.
Vad gör jag åt det? Nån som vet?

Står det: Kan inte hitta ID med värde: (en massa siffror) var god kontakta din vadis adminsistratör?

Isåfall har jag samma problem...

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
loow Jävel
26 maj 2012 · 2 018 Inlägg

putte16v skrev:

loow skrev:
Trådlyft...

Jag har skapat en inloggning och har tillgång till allt.
När jag valt bil och trycker in på detaljerna så står det ett felmedelande och att jag ska kontakta vadis-admin.
Vad gör jag åt det? Nån som vet?

Står det: Kan inte hitta ID med värde: (en massa siffror) var god kontakta din vadis adminsistratör?

Isåfall har jag samma problem...

Absolut!

Har googlat hela natten. De säger att man ska ta bort windows explorer 9 och installera 8an.
Jag får bort 9an, men jag får aldrig 8an att funka på Windows 7.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Rutilus
26 maj 2012 · 46 Inlägg

Jag har samma problem...

strandberg31
26 maj 2012 · 2 419 Inlägg

Does work for meee wink

när gjorde ni era inlogg? explorer suger ju men tycker inte det ska vara med och störa! kör på firefox ja om de spelar nån roll!!

Dock är jag inte så imponerad mestadels sprängskisser elscheman osv har jag inte lyckats få fram nått!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Anteplante
15 september 2012 · 1 Inlägg

Kör windows 7 proffessional och hade samma problem. Vad jag gjorde var att:

1. Köra i kompabilitetsläge för windows xp service pack 3

2. Avinstallera internet explorer 9. Info om avinstallation - http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind … explorer-9

3. Inte tillåta windows update att installera uppdateringar automatiskt eftersom internet explorer 9 då installeras igen. Info - http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind … -on-or-off

pelikan
19 september 2014 · 1 Inlägg

Hej ny här och lyfter tråden ett par år smile

Har någon lyckats hitta en lösning på Vadis med win 7 och 8 ?

Har som många andra i denna tråd kommit så långt att jag loggar in i Vadis, väljer bilmodell, etc. etc. men när jag kommer till själva detaljerna så får jag ett felmeddelande

Kör i xp-läge, som adm och backat klockan innan install men inget hjälper, har även provat med Chrome och Firefox men får det inte att funka

Om någon ev. har någon lösning på problemet så skulle jag bli väldigt tacksam

PerArne Mycke vill ha mer...
12 december 2014 · 611 Inlägg

Lånar tråden jag också för jag har problem med vadis också.

Här är mitt vadis
http://www.pictures.se/bilder/FlxV3.jpg

Här är mitt problem, jag kan ej visa några bilder eller nånting!
http://www.pictures.se/bilder/NFzZ.jpg

jag har installerat och följt instruktionerna, kör windows 7 (vadis i komp. läge för XP SP3) men varför hittar inte programmet bilderna? Jag har kollat C:\info mappen och den är lika stor som från installations skivan.

Nån som har nån lösning?

//Per-Arne
PerArne Mycke vill ha mer...
13 december 2014 · 611 Inlägg

Fick sätta igång en annan dator och fixa det där på så håller på att installera vadis på den nu i XP mode så får vi se hur det går.

//Per-Arne
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang