Vill ha mera kraft i min Diesel

toyota
8 april 2011 · 279 Inlägg

Hejj ja som rubriken lyder så vill jag nu trimma min Toyota avensis T22  2.0TD -2000
så ja undrar vad jag skulle kunnna börja med? större avgassystem med mindre motstånd? eller skruva upp ladd och bränslet?  men så är det lilla bekymret att pumpen är (Halv) elektronik styrd så det behövs ett stellbart motstånd som jag har hört att man kan legga på några trådar som går till pumpen så jag undrar då om någon kanske vet och har lite erfarenhet hur jag ska koppla det eller villken sorts motstånd det  skall vara för mejj? smile

Panzar_Audi
8 april 2011 · 820 Inlägg

Köp en ställbar box och vrid på så mycket det går inann tomgången börjar leva jävel, större avgassystem, plugga egr, rensa katten, öka laddet och gärna en större ic.

Lite halvsimpla grejer man kan göra så får du garanterat bättre sjuss i bitarna!

Om man säger
Mattfolk mekare
8 april 2011 · 45 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Köp en ställbar box och vrid på så mycket det går inann tomgången börjar leva jävel, större avgassystem, plugga egr, rensa katten, öka laddet och gärna en större ic.

Lite halvsimpla grejer man kan göra så får du garanterat bättre sjuss i bitarna!

gäna en ic big_smile (finns väl ingen originalt wink)

Senast redigerat av Mattfolk (8 april 2011)

Volvo S40 "Black Angel" (2001)
Panzar_Audi
8 april 2011 · 820 Inlägg

Vafan sitter det ingen IC på dom där original?! Haha!
Då skulle den garanterat göra skillnad!

Om man säger
Mattfolk mekare
8 april 2011 · 45 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Vafan sitter det ingen IC på dom där original?! Haha!
Då skulle den garanterat göra skillnad!

ojjdå de sitter faktist originalt nog, men det är väl inget att hänga i julgranen smile

Volvo S40 "Black Angel" (2001)
Mattfolk mekare
8 april 2011 · 45 Inlägg

det blir väl värre avgas nu då eller?

Volvo S40 "Black Angel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang