Få bort bakkjol volvo 855! Snabbt med hjälp!!

poont
9 april 2011 · 183 Inlägg

Hejsan.
Håller på att demonterar min 855 t-gul för lackering..

Till problemet, jag får ej loss bakkjolen, jag har lossat på alla skruvar som sitter under, även de i hjulhuset och bultarna som sitter fast i bakskärmen.

Kjolen hänger på sidorna men sitter fast uppepå på själva kofångaren, vet inte om det räcker med kraft? men vill ha sönder något..

Tack på förhand

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
haggen90
10 april 2011 · 496 Inlägg

Det sitter ju skruvar under listen vid bagageluckan, ?

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Loci
10 april 2011 · 471 Inlägg

På 854an jag hade innan fick jag ta bort hela paketet,dvs balk och plasten.
Plasten på min satt även fast med skruvar på insidan av balken,balken sitter med 2 st genomgående bultar.
Den ena sitter ovanför slutröret och den andra ovanför bogseröglan,dessa kan ibland sitta ganska hårt om de inte har varit borttagna innan.
Passa även på att kolla de konsollerna som balken sitter fast i när du ändå ha borta balken,konsollerna kan ibland vara rostiga.
Sliter du bort plasten med full kraft är det risk att du spräcker plasten,har sett flera misslyckade försök på de skrotar med självplock jag varit på.

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Berntsson
10 april 2011 · 49 Inlägg

Bakspoilern sitter bara fast i de poppnitarna i inneskärmarna, en skruv var sida (en tar du bort från insidan av bagaget och en på utsidan underifrån sen är det bara de 2 stora bultarna underifrån där bak. Men de brukar ha rostat sönder så man drar av dom .Då kan de va ett helvete att få bort bakspoilern:(

poont
10 april 2011 · 183 Inlägg

Få att det nu.
Berntsson, 1 bult gick av, men fick av spoilern ändå, så lär väl borra osv sen big_smile

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Berntsson
10 april 2011 · 49 Inlägg

poont skrev:
Få att det nu.
Berntsson, 1 bult gick av, men fick av spoilern ändå, så lär väl borra osv sen big_smile

Okey, båda dom gick av för mig;)

poont
10 april 2011 · 183 Inlägg

Felplacerad skrev:

Berntsson skrev:

poont skrev:
Få att det nu.
Berntsson, 1 bult gick av, men fick av spoilern ändå, så lär väl borra osv sen big_smile

Okey, båda dom gick av för mig;)

När det endå är lite 850 folk här inne.... Någon som vet vad en monteringssats till takvinge kostar om man köper den på Volvo ? tänkte svänga förbi där imorgon om jag hinner. Kanske finns billigare någon annanstans ?

Har du kikat på blocket? Antar att du menar takvinge till kombi?

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
azid Det som inte dödar gör ont
10 april 2011 · 2 668 Inlägg

Felplacerad skrev:

Berntsson skrev:

poont skrev:
Få att det nu.
Berntsson, 1 bult gick av, men fick av spoilern ändå, så lär väl borra osv sen big_smile

Okey, båda dom gick av för mig;)

När det endå är lite 850 folk här inne.... Någon som vet vad en monteringssats till takvinge kostar om man köper den på Volvo ? tänkte svänga förbi där imorgon om jag hinner. Kanske finns billigare någon annanstans ?

160kronor betalade jag för några år sen.

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang