3312
Sök

Eftersnack: Bilutställning Västerås 14/5 "SpringShow" inför, ändrad till eftersnack

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 maj 2011
Trevligt att det blir bänkning! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Edvardson
48 Inlägg
11 maj 2011
Hur ser det ut med tvättmöjligheter?
El till bilarna?

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"

Chef
379 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Inga tvättmöjligheter på plats, men det finns ett space wash center bara 5-700m därifrån
Är inte helt säker på hur mycket el som finns, bänken tar ju en hel trefasare själv, bilstereohörnan kommer med två demobilar och dom ska ju ha en varsin 230....

Kan inte i dagsläget lova ström, utan det blir i så fall på plats.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Finntrollet
640 Inlägg
11 maj 2011
finns väl 12V i bilen, eller har ni El-bilar? big_smile wink hihi

näemen.. är det du Linus.. fränt! smile
Senast redigerat av Dennan900GL (11 maj 2011)

Jo vars.

Team Midnight Racing
137 Inlägg
11 maj 2011
Kommer troligen med en skylinen tyvärr 4wd annars hade jag gärna bromsat den.

T.M.R Team Midnight Racing

Edvardson
48 Inlägg
12 maj 2011
Jag vet var spacewash center ligger, dock anser jag att de som anordnar en show borde se till att det finns tvätt möjligheter på plats. Klart att de måste finnas en vattenutkastare nånstans på huset wink

Det är ju bättre för Däckkompaniet om det finns el till utställarna, så det går att dema ljud, ljus osv i bilarna. Dock klarar jag mig nån timma på fulladdade batterier. Men dumt att chansa. Skarvsladd har jag ju med själv wink

@Dennan900GL- Jomen visst är det jag smile

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"

Chef
379 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Visst finns det vatten och så på plats, men ska alla tvätta på plats, så tar det mycket tid, eftersom det är begränsat med utrymme och begränsat med vattenslang. Därav har vi ännu valt att inte erbjuda tvättmöjlighet på plats.

Jag har medvetet lagt nivån på utställningen ganska lågt, vill som sagt inte att det ska bli för seriöst, och absolut inte för snabbt, då det lätt blir "trist" utan det ska vara på en "rolig" nivå.

Jag ser ett rätt så snart problem att lova el till typ ~30-40 bilar samt en bromsbänk smile

Men det kommer ju finnas el utdragen till Bilstereohörnan, med lite tur går det nog att koppla sig vidare därifrån, men inget jag kan lova och garantera nu, utan det får bli på plats, om strömmen räcker.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Finntrollet
640 Inlägg
12 maj 2011
hoppas vädret håller sig nu. smile
vore ju najs, först bilutställning, sen ska man ut och leka med rc-flyg, sen på kvällen är det Västerås-Träffen på Hälla! wink

Jo vars.

548 Inlägg
12 maj 2011
Kommer o bromsar om jag får maskinen att ladda och gå som den ska tills på lördag.. känns lite ovärt med 0.7bar ladd vid 5000rpm wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

Rylander
12 maj 2011
Har anmält mig till bänk och utställning idag iaf, får se vad dom säger smile kunde dock inte bifoga någon bild hmm så fick bli länk till garaget wink

Mvh

edit: stavfel
Senast redigerat av Rylander (12 maj 2011)

Finntrollet
640 Inlägg
12 maj 2011
jag länkade till garaget, och det gick fint smile

Jo vars.

Chef
379 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Funkar absolut att länka, bara att det är till sin egen bil så tongue

Håller tummarna för uppehållsväder smile

Rylander
12 maj 2011
Ja känns rätt värdelöst att åka om det regnar hmm Men vi ses på lördag annars! Min Supra Ställs ut och bromsas smile ska dock se till att ja kan ladda ordentligt med wink

Chef
379 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Usch ja vad trist det skulle vara om det regnade, men nej, det får det inte göra tongue

Bänkrekordet är väl på ca 550 hk än..... tongue

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
12 maj 2011
550hk hade man kaaaaaaaanske kunna klå med Cobran om jag hade tagit den (den är rätt dåligt mappad) tongue
Får nöja mig med förhoppningsvis 350-400hk på bakhjulen ^^

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Inte riktigt normal!!!
271 Inlägg
12 maj 2011
Chrille74 skrev:
Usch ja vad trist det skulle vara om det regnade, men nej, det får det inte göra tongue

Inte blir det regn inte! Jag gör juh inget annat än att dansa antiregndansen. Så nu jäklar ska solen skina som fan på lördag. Så det så!!! tongue

// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!

Chef
379 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
lilla_tingeling skrev:
Chrille74 skrev:

Inte blir det regn inte! Jag gör juh inget annat än att dansa antiregndansen. Så nu jäklar ska solen skina som fan på lördag. Så det så!!! tongue

// Lelle

Låter bra det! Jag litar på dig! tongue

Finntrollet
640 Inlägg
13 maj 2011
får se om man har fått i E85 fuggen på Blåbäret, så blir det till att bänka miljöbil ^^,

Jo vars.

Chef
379 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
De flesta bilar som är bänkade har nog till stor det körts på E85.

Körde min OG900S -92 i rullarna för snart ett år sen, på E85, med alldeles för små spridare (~350cc/min)
Bottnade dom skapligt, men lyckades ändå få 220.9hk och 330.5nm ur motorn.
Original är det 145hk och 235 nm. Med större spridare ska man nog kunna få ur mer, men tänkte ha 630cc spridarna till 9-5:an istället tongue

Finntrollet
640 Inlägg
13 maj 2011
hehe fränt !smile

Jo vars.

Sök