Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.
  • 61 Följare
  • 308 964 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 augusti 2014
Mervolic Yawn...
26 september 2013 · 3 151 Inlägg

Grattis smile

Danne_1977
27 september 2013 · 3 292 Inlägg

Mervolic skrev:
Grattis smile

Tackar Tackar.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Hammerhead
2 mars 2014 · 27 Inlägg

Har läst alla inlägg omkring där du bytte dina gamla strålkastare till devil eyes. Är själv inne på att byta strålkaster då mina lyktglas börjar bli så sablans fula och repig. Har själv en -07 och vad jag vet ingen manuell justering för lyset. Sitter originalxenon på så jag borde alltså kunna konvertera mina kommande devil eyes utan några som helst problem?  smile

Volvo v70 II D5 R-Design "Rödluvan" (2012)
Volvo V70N 2.5T "Hammerhead" (2007)
Danne_1977
2 mars 2014 · 3 292 Inlägg

pki skrev:
Har läst alla inlägg omkring där du bytte dina gamla strålkastare till devil eyes. Är själv inne på att byta strålkaster då mina lyktglas börjar bli så sablans fula och repig. Har själv en -07 och vad jag vet ingen manuell justering för lyset. Sitter originalxenon på så jag borde alltså kunna konvertera mina kommande devil eyes utan några som helst problem?  smile

Det är ju lite besvärligare på bilar från 2005 då kontakterna är annorlundare, och ang xenon så vet jag inte om ballasterna sitter på själva strålkastaren ? alltså monterat fast på undersidan eller nått..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Hammerhead
3 mars 2014 · 27 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Det är ju lite besvärligare på bilar från 2005 då kontakterna är annorlundare, och ang xenon så vet jag inte om ballasterna sitter på själva strålkastaren ? alltså monterat fast på undersidan eller nått..

Ang. kontakter så behövs det bara kompliteras med en kabeladapter (vad jag har hört och läst?). Sen xenon så kan man ringa till tex vparts och säga att det ska sitta på en bil som i dagsläget har xenon original, så konverterar dom om strålkastarna direkt. Men det sista vill jag låta vara osagt. Ska ringa och prata med dom smile

Volvo V70N 2.5T "Hammerhead" (2007)
Volvo v70 II D5 R-Design "Rödluvan" (2012)
Danne_1977
4 mars 2014 · 3 292 Inlägg

pki skrev:

Danne_1977 skrev:
Det är ju lite besvärligare på bilar från 2005 då kontakterna är annorlundare, och ang xenon så vet jag inte om ballasterna sitter på själva strålkastaren ? alltså monterat fast på undersidan eller nått..

Ang. kontakter så behövs det bara kompliteras med en kabeladapter (vad jag har hört och läst?). Sen xenon så kan man ringa till tex vparts och säga att det ska sitta på en bil som i dagsläget har xenon original, så konverterar dom om strålkastarna direkt. Men det sista vill jag låta vara osagt. Ska ringa och prata med dom smile

Ja ring o kolla för säkerhets skull, bättre det än att jävlas med nått som bara ska krångla, blir ett grymt lyft med dessa devil eyes kan jag lova iaf, jag har ju inte original xenon på min så jag monterade det i efterhand, o tar bort det inför varje besiktning, tar ungefär 15 minuter att ta bort på båda sidor och sätta i original H7 Halogen så det är lätt som en plätt kan man säga..

Just nu skulle jag vilja ha tag på nyare strålkastare till min XC90 som har original xenon, jag vill ha tag på nyare som har projektorlins, synd att dom är så jävla dyra bara.. :S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
4 augusti 2014 · 3 292 Inlägg

Kan meddela att denna bilen är såld och projektet därmed avslutat. Den hade stått ett helt år eftersom jag kört XC90 i exakt ett år, så jag tog o sålde iväg den till bättre behövande.

Tyvärr han jag inte göra exakt allt jag skulle vilja med denna bilen, lite styling blev det dock, inget våldsamt dock. Hoppas bilen lever vidare många år till.

Tack till alla er som följde denna tråden när den var som mest aktiv och tack för alla kommentarer och hjälp o allt annat som varit på tapeten.

Tråden får väl ligga kvar, men kommer inte skriva nått mer i den såvida inte nån frågar nått.

Åver and out

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang