Projekt 200sx S13 - Urspårat =P (JustNu: MAPPNING!)
Syftet i början med denna bil var att jag köpte det av systers dåvarande kille och meningen var att få en rolig ungdomsbil, skulle bara laga rost, bromsar och dämparna, sen köra med den.. men efter att tiden gick och man träffade två personer som tyckte att man skulle trimma, sagt å gjort så började jag med det.. sen blev det bara mer och mer så nu är målet rätt högt, en rolig leksak.. inget annat!
Var och fixade lite i garaget, el som vanligt och lite skruva För att kanske kunna slå igång den snart.. Men skratta bäst som skratta sist.. sprucket insug!!!!!!!!!
Jobbigt. Inte kul med läckor. Men bara jobba på det löser sig nog
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Ny dator införskaffat så nu finns det möjligheter till att lägga upp någon bild igen =P inte mycket att se just nu när allt är isärskruvat igen på grund av insuget men ändå, finns väl alltid något
Idag har det i alla fall gått frammåt i garaget, fick insuget svetsat igår (fredag) och det såg bra ut. Så idag (nyårsafton) så var jag, far och Linda (som mest satt på en stol och spelade spel) till pappas jobb och använde en bandputs på två meter, enorm, stod och slipade och slipade i typ en timme innan vi fick det rakt, sen var det bara att åka hem och börja montera och göra rent allt igan, men nu sitter det där så nu är det bara att vänta på lite saker, mina VAG spolar har fastnat någonstans ute i Europa och min skiva till CASen tar lång tid på sig, men efter det så är det nog dags att börja testa nyckeln =P Gott nytt år på er!
Lite gladare idag I helgen köpte jag på mig lite mätare som är under inkoppling, väntar bara på dom sista mätarhållarna som kommer imorgon tisdag. Idag fick jag äntligen mina VAG spolar, andra paketet =P det första lär väl komma någon gång och då ska jag väl skicka tillbaka det. Sen har jag fått min triggerskiva till CASen, ska bara "mäta" in den så den kommer på rätt plats då det tillverkas utan skruvhål och styrpinnehål.
Allt har blivit lite försenat pga sena leveranser, men nu är det på gå, ska försöka att få igång VEMSet till nydatorn också, just ja, en adapter är inhandlat till det också
Bara massa handla å handla =P Ska väl göra ett ryck i morgon, sen om jag får igång VEMSet till datorn så ska jag testa bränslesystemet, annars så tar jag gammeldatorn =P
Finns mycket man kan kalla smidd motor men det vanligaste är väl att man har smidda kolvar och vevstakar, alltså mycket starkare än original. Sen kan man ha smidd vevaxel och så också. Man kan säga att om man tar isär motorn och slänger i massa starkare eftermarknadsdelar. Finns motorer som är så original också, så som Lancer EVO 8 har jag för mig, i usa modellen. (om jag inte minns helt fel).
Frågar man inget får man inget veta, man lär sig alltid något genom att fråga
AndreAron skrev: Ursäkt min okunnighet, vad menas med en smidd motor? Är lite så där halvdålig på bilar (försöker lära mig) Tacksam för svar
RaceRobban skrev: Finns mycket man kan kalla smidd motor men det vanligaste är väl att man har smidda kolvar och vevstakar, alltså mycket starkare än original. Sen kan man ha smidd vevaxel och så också. Man kan säga att om man tar isär motorn och slänger i massa starkare eftermarknadsdelar. Finns motorer som är så original också, så som Lancer EVO 8 har jag för mig, i usa modellen. (om jag inte minns helt fel).
Frågar man inget får man inget veta, man lär sig alltid något genom att fråga
AndreAron skrev: Ursäkt min okunnighet, vad menas med en smidd motor? Är lite så där halvdålig på bilar (försöker lära mig) Tacksam för svar
Tack så mycket för svaret! Uppskattar det.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson