2240
Sök

Tips på projektarbete!

VIP Medlem
251 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Tjena... Nu är det så att tredje året närmar sig och jag vill börja tänka ut något projektarbete. En grej är jag dock säker på, jag vill ha något kul/intressant som har med bilar att göra (i princip allt som har med bilar att göra, dock helst mekanik) ... Så om någon har några tipps så är ni hjärtligt välkomna att skriva! smile

Har för övrigt en liten ide om hur man kan öka effekten i en förbränningsmotor utan att öka bränsleförbrukningen, då det medför att man kan sänka bränsletillförseln och därmed få samma effekt som original fast den drar mindre (bränslesnålare bil helt enkelt). Chippning blir ju "alltid" bensinsnålare pga ngt med säkerhetsmojs eller vad det är vet jag. Men t ex sportluftlfilter och extraktor med sportsystem? Drar en bil mer med det eller är det bara en myt? Eftersom annars så effektiviserar man motorn lite med dessa komponenter iaf!
Annars t ex hur mkt mindre drar en bil vid sänkning och lite bättre aerodynamik? smile går ju också att pröva på någon enkel bil med vinge som är halvt hög.. Bara plocka bort fjädrarna och ta bort t ex vingen. Borde ju åtminstone ge ett utslag på 0,1l milen, eller? smile

Annars kan man ju t ex montera en stor singelturbo som laddar vid 4000 varv, så drar den som en sugis innan dess.. Sen när man vill ha effekten vid ett rödljus så är det bara att varva upp den big_smile Men tror inte det finns så många som skulle uppskatta ketchupeffekten i en helt vanlig vardagsbil sad

Så kom med förslag och ge mig gärna lite mer ideer kring det jag redan börjat tänka på.. smile
Senast redigerat av Qziny (14 april 2011)

German Engineering
9 083 Inlägg
14 april 2011
Jävla idéer du har big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök