Fortkörning: maxade bilen dagen jag köpte den hur länge blir jag av med kortet?

azid Det som inte dödar gör ont
19 april 2011 · 2 668 Inlägg

Blue_celicA skrev:

azid skrev:

Blue_celicA skrev:

Finns många som gör det, bara inte du som visste tydligen..

Länka gjärna ett av dessa fartmonster som från ingenstans hänger på en bil som åker i 180 och sen tar ikapp.

http://www.youtube.com/watch?v=QDXxde5KKOI

original. poliserna har säkert lite mer pulver i sina...

Tack beviset på att det är bullshit. Den tog 15-20 sec att ta sig ifrån 160 till 200. Audin skulle alltså varit borta med flera kilometer.

2slow
Blue_celicA
19 april 2011 · 243 Inlägg

I glödens hetta fick jag den dumma idén att snitta bilen runt 180-190 km/h, och när en folkvangsbuss
hängde på mig bakom så ville jag dra ifrån. Jag drog på upp mot 240 km/h och folkvagnens avstånd ökade. Men det var ändå en jävla folkvagnsbuss att gå.

Drar ner till ca 200 km/h resterande strecka och folkvagnsbussen ligger en 200-300 meter bakom.

Hursom svänger av för att tanka 3-4 mil längre bort.



han gasa upp till 240, säger han något om att han höll den hastigheten förevigt?

Om vi nu säger att polisen låt i 200 medans han låg i 240, då blir det inte  så lågt avstånd mellan dom under den tiden han väl va uppe i 240 för att sedan sänka till 200.

Försök föreställa dig situationen istället. polisbilarna går säkert över 200
då en endast v-maxad (borttagen fartspärr) gör 218km/h

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Rickard-v
19 april 2011 · 2 665 Inlägg

au skrev:
Bra tips i denna tråd, tack för dem!

Jag vet, sjukt onödigt och idiotiskt av mig. Hade dock ingen aning om att dom körde runt wv transporters.
Får ta mitt ansvar, jag gjorde bort mig.

Om jag säger såhär, en wv transporter är jag nöjd att slå med tanke på att jag kört en 1.4L motor med 70hk fram tills nu (nu får jag väl köra cykel i för sig). Så det var en bra början. Och jag förstår inte riktigt hur han kunde ha sånt tryck för han hängde på rätt bra. Trimmade?

Men jag tycker ändå att det är lite märkligt att de inte stannade mig när jag redan brytit mot lagen. Stannar dom vanligtvis inte bilar på motorvägen? Utan väntar tills man svänger av på mindre väg? Kanske väntade på förstärkning? En bil kanske fanns i närheten av var jag svängde av så att de lättare kunde jaga mig ifall det var nödvändigt. Ja frågorna är många. Men hänga på 4-5 mil sådär utan att göra en minsta gest för att visa att jag ska sakta ner. Kan tänka mig kvällsposten om någon förorsakade en olycka (inte jag wink ) och polisen varit på 4-5 mil utan att försöka hejda fordonet.

Bilen kommer jag mest troligtvis låna ut tillsvidare, sen så får jag väl se hurvida jag gör med när jag får beslutet om spärrtiden.
Vidare nöjer jag mig om spärrtiden är <366 dagar annars blir det överklagan på ovan nämnda punkt. Vare sig jag skrev på företeelsen eller inte.

Visst är det bra att inte stanna på motorväg.

Men om de hade slagit på blåljuset misstänkte de nog att du tryckt gasen i botten o försvunnit. Då hade de framkallat fara för andra och inte haft en chans att fånga dig. Så det var nog bara taktik som går hem.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Tias88 OEM Rox
19 april 2011 · 245 Inlägg

Det enda jag kan bidra med är att en vän snittade 170km/h på 110km/h och blev av med sitt kort i 6 månader.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
zoopåse
19 april 2011 · 1 171 Inlägg

*moraltant på*

En sak jag sitter och funderar på är vart alla farliga förare finns någonstans. För det är väl ingen här som riskerar liv för skojs skull antar jag?

En tanke kan ju vara att man kanske flyger av vägen med en utgångshastighet av 220+ om framdäcket råkar köra på en groda i 240, eller att bilar som kör framför kanske inte hinner se att man kommer och helt plötsligt får man inte plats. Vad händer om man får punktering i den hastigheten? Har vägverket plattat till vägen utifrån den hastigheten? Älgarna brukar ju titta innan de går över vägen till skillnad från rådjuren, men är de beredda på någon som har en bromssträcka som ett X2000 för att originalbromsarna blir som smörstekt trattkantarell? Eventuellt hinner man inte tänka på annat än poliskontroller när man kör väldigt fort? Tänk dig att du kör om en bil med två pyttesmå röda horn i pannan, lite tight är det faktiskt, och möter någon som kör 240 samtidigt. Det var du inte beredd på kanske. Besluten fattas snabbt.

Nog har det hänt att man provat bilen på någon reservflygraka på sommaren i fint väder utan några andra bilar i närheten.

Jag tror inte folk är idioter faktiskt som vissa andra moraltanter verkar tycka, men det är något med den delen av mänskligheten som bär penis (eller kanske i vissa fall bildligt talat har stake) som inte är helt kompatibelt med bilkörning, det är mera löphastighet i snårskog man mentalt är byggd för att hantera. Därför behöver man vara extra riskmedveten och ha medvetet stora marginaler om man vill att människor ska fortsätta få köra bil, särskillt när man aldrig kan räkna med att andra inte gör misstag. Man kan säga att vi kör bil på kredit och den minskar ju fler som kör riskabelt.

Det spelar ingen roll om man kör 200 utan körkort eller 25, man har samma ansvar för att köra rimligt säkert jämt.

*moraltant av*

Bassgasm
19 april 2011 · 17 Inlägg

Helt rätt, detta börjar likna flashback för mycket..

TS skrev in för att få lite råd , främst av oss andra "idioter" som inte har vett att hålla hastighetsgränserna.
Personligen så är jag beroende av fart , eller spänning på annan hög nivå..
Men man drar ögon och bussar till sej.. Så är det , trist för din skull att dom va just där just då..
Om det finns någon MOD som läser så är det kanske dax att låsa tråden.

De va allt jag ville säga.

mvh P

Team Bassgasm
Audi 80 cab "Team Bassgasm" (1995)
azid Det som inte dödar gör ont
20 april 2011 · 2 668 Inlägg

Blue_celicA skrev:

azid skrev:

Blue_celicA skrev:
Finns många som gör det, bara inte du som visste tydligen..

Länka gjärna ett av dessa fartmonster som från ingenstans hänger på en bil som åker i 180 och sen tar ikapp.

http://www.youtube.com/watch?v=QDXxde5KKOI

original. poliserna har säkert lite mer pulver i sina...


Här har du en v-maxad
http://www.youtube.com/watch?v=IdwZmKTY … re=related


Ser fram emot ditt svar

En chippad 2,5tdi tar 35sec från 100 till 180. Räkna ut hur långt audin som håller 180 konstant hinner innan bussen ens är uppe i samma hastighet

Att man kan köra 200 km/h ja, men att köra ikapp nån som håller den farten och mer, knappast

2slow
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 april 2011 · 1 948 Inlägg

azid skrev:

Blue_celicA skrev:

azid skrev:

Länka gjärna ett av dessa fartmonster som från ingenstans hänger på en bil som åker i 180 och sen tar ikapp.

http://www.youtube.com/watch?v=QDXxde5KKOI

original. poliserna har säkert lite mer pulver i sina...


Här har du en v-maxad
http://www.youtube.com/watch?v=IdwZmKTY … re=related


Ser fram emot ditt svar

En chippad 2,5tdi tar 35sec från 100 till 180. Räkna ut hur långt audin som håller 180 konstant hinner innan bussen ens är uppe i samma hastighet

Att man kan köra 200 km/h ja, men att köra ikapp nån som håller den farten och mer, knappast

Vad säger att snutarna låg o kryssa i laglig hastighet då? dem brukar ju stå på som fan på motorvägen vad jag har sett. Hastigheter runt 130(vad jag uppskattar det till) är inte ovanligt. Sen är det inget som säger att det gick fort för dem att hinna ikapp han heller, även om han har en "snabb" bil så tar det en viss tid att han drar upp till 180. Dem kanske hakade på han redan vid en lägre hastighet?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
azid Det som inte dödar gör ont
20 april 2011 · 2 668 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

azid skrev:

Blue_celicA skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=QDXxde5KKOI

original. poliserna har säkert lite mer pulver i sina...


Här har du en v-maxad
http://www.youtube.com/watch?v=IdwZmKTY … re=related


Ser fram emot ditt svar

En chippad 2,5tdi tar 35sec från 100 till 180. Räkna ut hur långt audin som håller 180 konstant hinner innan bussen ens är uppe i samma hastighet

Att man kan köra 200 km/h ja, men att köra ikapp nån som håller den farten och mer, knappast

Vad säger att snutarna låg o kryssa i laglig hastighet då? dem brukar ju stå på som fan på motorvägen vad jag har sett. Hastigheter runt 130(vad jag uppskattar det till) är inte ovanligt. Sen är det inget som säger att det gick fort för dem att hinna ikapp han heller, även om han har en "snabb" bil så tar det en viss tid att han drar upp till 180. Dem kanske hakade på han redan vid en lägre hastighet?

Han körde med ett medel på 180-190 km/h.

Ok 130, det tar liksförbannat minst 25sec innan polisen ens är i samma hastighet. Man märker inte ens om nån försöker hänga på om man håller 190 och den man kör om håller 100-130.

2slow
horsekiller
20 april 2011 · 747 Inlägg

Aga_Diff skrev:

AcesHigh666 skrev:
...dem brukar ju stå på som fan på motorvägen vad jag har sett. Hastigheter runt 130(vad jag uppskattar det till) är inte ovanligt...

http://unjunaforum.com/community/public … cepalm.gif

HAHA

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
ekelund88
20 april 2011 · 2 656 Inlägg

beemern skrev:
lite dumt att gasa mot en transporter:P. men vänta nu, 16000kr i försäkring? yikes yikes yikes yikes yikes de är ju sinnessjukt dyrt. de är mer än tex audi s3/s4, bmw m5/m3, ford rs och massa andra värre bilar :S.

jaså ge mig de försäkrings bolaget du försäkrara hos så byter jag direkt folksam tex har ett prisförslag till mig på en m3 e46cabbe på 16k i månaden MÅNADEN bor i halmstad och är 22

Evildan
20 april 2011 ·

Rock-Star skrev:
"sälj bilen" till din bror eller syster och få tillbaka pengarna för försäkringen

Eller ställ av den, du kommer ändå inte få köra den på en lång tid framöver.

Evildan
20 april 2011 ·

ekelund88 skrev:

beemern skrev:
lite dumt att gasa mot en transporter:P. men vänta nu, 16000kr i försäkring? yikes yikes yikes yikes yikes de är ju sinnessjukt dyrt. de är mer än tex audi s3/s4, bmw m5/m3, ford rs och massa andra värre bilar :S.

jaså ge mig de försäkrings bolaget du försäkrara hos så byter jag direkt folksam tex har ett prisförslag till mig på en m3 e46cabbe på 16k i månaden MÅNADEN bor i halmstad och är 22

Jag har LF, betalar 5700 per år i helförsäkring för min AUDI A8 smile

Rickard-v
20 april 2011 · 2 665 Inlägg

ekelund88 skrev:
jaså ge mig de försäkrings bolaget du försäkrara hos så byter jag direkt folksam tex har ett prisförslag till mig på en m3 e46cabbe på 16k i månaden MÅNADEN bor i halmstad och är 22

Härligt! O jag som tycker drygt 5000 är dyrt för min audi i helförsäkring.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
lenti
16 maj 2011 · 174 Inlägg

utnyttja systemet för fan, vf betala 16jävla tusen för försäkringen, be farsan ha de på sitt namn, eller någon annan släkting som bor i en byhåla där försäkringen blir från 16k till 3k?????

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
aha_100
16 maj 2011 · 535 Inlägg

Rock-Star skrev:

au skrev:
Jag överväger faktiskt lite om jag ska försöka dra iväg

BÄSTA! hehe priceless.

Jag hade inte tvekat en sekund.




au skrev:
Men jag tycker ändå att det är lite märkligt att de inte stannade mig när jag redan brytit mot lagen. Stannar dom vanligtvis inte bilar på motorvägen? Utan väntar tills man svänger av på mindre väg? Kanske väntade på förstärkning? En bil kanske fanns i närheten av var jag svängde av så att de lättare kunde jaga mig ifall det var nödvändigt. Ja frågorna är många. Men hänga på 4-5 mil sådär utan att göra en minsta gest för att visa att jag ska sakta ner. Kan tänka mig kvällsposten om någon förorsakade en olycka (inte jag wink ) och polisen varit på 4-5 mil utan att försöka hejda fordonet.

Dom ville inte riskera att du skulle smita, väntade förmodligen på förstärkning. Hänt mig förut, hade en polisbil bakom mig när jag körde lungt och fint. Efter ett tag kom en till, och en till.

När väl 3 polisbilar bakom mig så slog den närmste på blåljuse. Jag stannade, den ena parkerade bakom, den andra framför och den tredje vid min vänstersida. Jag var inlåst.

Fick aldrig någon förklaring på varför denna procedur men har mina aningar tongue

MarcusL #2573
16 maj 2011 · 1 489 Inlägg

au skrev:

RD_87 skrev:
Nya transporter med 180hk diesel är ingen slö bil, dom finns väl med sexa också tongue

Haha ja det förklarar ju saken. Jävla folkvagnsbuss att gå.

Den nya modellen utav transporter/caravelle finns med 6 cyl dieselmotor med dubbelturbo. Har en sådan på jobbet smile

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
KHRacing
16 maj 2011 ·

TS_quattro skrev:
skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

Dagens garv.... snacka om mytoman

Senast redigerat av KHRacing (16 maj 2011)

ekelund88
16 maj 2011 · 2 656 Inlägg

KHRacing skrev:

TS_quattro skrev:
skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

Dagens garv.... snacka om mytoman

hahaha +1

Svanb3rg
16 maj 2011 · 187 Inlägg

ekelund88 skrev:

KHRacing skrev:

TS_quattro skrev:
skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

Dagens garv.... snacka om mytoman

hahaha +1

Måste ju har varit en stridsvagn han stulit minst! big_smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang