Eftersnack:Elmia 2011 + A6/Solåsen

Dannejkpg
26 april 2011 · 32 Inlägg

kan iaf säga att alkohol och bilar har absolut inget gemensamt! raggare eller euro/japs, alla dricker och svinar ner minst LIKA MKT! inte bättre att gå fram till folket som håller på och säga till än att klaga efteråt? 1 perosn kan itne säga emot men om klubbar och mer folk säger till att alkohol stannar hemma eller alternativt sköts snyggt så ar vi ine problemen med polien/komunen och nerskräpning eller misshandlar! dags att säga emot !?!?!?

volvoentusiasten
26 april 2011 · 4 005 Inlägg

Första gången jag var på Elmia faktiskt!

På fredagen tyckte jag det  gick rätt bra till på A6center. På lördagen var det ju heeeelt sanslöst.
95% fulla inavlade drägg och majoriteten under 18 år. Helvete vad fulla as alla var. Sprang runt och kasta ölburkar, tyckte de var allmänt roliga och skitade ner så innåthelvete. Tror jag aldrig har sett något liknande någon gång. Jag förstår varför Jönköpingsborna hatar Elmia och påskhelgen...

Alla sket ju totalt i varandras bilar, men det kan man ju förstå när man står och hoppar på taket på sin egen 740... Vi stack därifrån rätt snabbt och försökte cruisa men det gick ju rätt långsamt så vi åkte hem smile.

Nä. Jag tror inte det blir något mer Elmia för min del.

Dannejkpg
26 april 2011 · 32 Inlägg

linuslinje skrev:
Första gången jag var på Elmia faktiskt!

På fredagen tyckte jag det  gick rätt bra till på A6center. På lördagen var det ju heeeelt sanslöst.
95% fulla inavlade drägg och majoriteten under 18 år. Helvete vad fulla as alla var. Sprang runt och kasta ölburkar, tyckte de var allmänt roliga och skitade ner så innåthelvete. Tror jag aldrig har sett något liknande någon gång. Jag förstår varför Jönköpingsborna hatar Elmia och påskhelgen...

Alla sket ju totalt i varandras bilar, men det kan man ju förstå när man står och hoppar på taket på sin egen 740... Vi stack därifrån rätt snabbt och försökte cruisa men det gick ju rätt långsamt så vi åkte hem smile.

Nä. Jag tror inte det blir något mer Elmia för min del.

joo vet det och det är tråkigt att det blir så och många får den bilden.. har aldrig varit med om så mkt alkohol och svinerier innan... blir mer och mer alkohol för varje år!

Kigge
26 april 2011 · 7 Inlägg

från och med 1 juli i år så träder det väl någon lag om nedskräpning ikraft? Dvs nästa år har polisen RÄTT att skriva ut böter på typ 800 spänn för de som de ser kastar saker på marken, det skulle ge mycket pengar under Elmia-helgen.... Annars kan jag bara hålla med föregående talare, va är det för idioter som kastar glasflaskor mm på parkeringen där folk ska köra? Hur fan tänker man då? Inte är man där för att se på bilar iaf, då kan man lika gärna hänga på någon annan parkering (Typ COOP's bakom som var avstängd för bilar om man nu ens ska va i jönköping...)

Ertiyed
26 april 2011 · 349 Inlägg

Kigge skrev:
från och med 1 juli i år så träder det väl någon lag om nedskräpning ikraft? Dvs nästa år har polisen RÄTT att skriva ut böter på typ 800 spänn för de som de ser kastar saker på marken, det skulle ge mycket pengar under Elmia-helgen.... Annars kan jag bara hålla med föregående talare, va är det för idioter som kastar glasflaskor mm på parkeringen där folk ska köra? Hur fan tänker man då? Inte är man där för att se på bilar iaf, då kan man lika gärna hänga på någon annan parkering (Typ COOP's bakom som var avstängd för bilar om man nu ens ska va i jönköping...)

Låter som en mycket bra lag tycker jag. Synd att den inte kommit tidigare.

volvoentusiasten
26 april 2011 · 4 005 Inlägg

Ertiyed skrev:

Kigge skrev:
från och med 1 juli i år så träder det väl någon lag om nedskräpning ikraft? Dvs nästa år har polisen RÄTT att skriva ut böter på typ 800 spänn för de som de ser kastar saker på marken, det skulle ge mycket pengar under Elmia-helgen.... Annars kan jag bara hålla med föregående talare, va är det för idioter som kastar glasflaskor mm på parkeringen där folk ska köra? Hur fan tänker man då? Inte är man där för att se på bilar iaf, då kan man lika gärna hänga på någon annan parkering (Typ COOP's bakom som var avstängd för bilar om man nu ens ska va i jönköping...)

Låter som en mycket bra lag tycker jag. Synd att den inte kommit tidigare.

Det är redan reglerat i miljöbalken, dock är den ju rätt luddig vad det gäller så det kommer snart en som som klassas som nedskräpningsförseelse.

15 kapitlet, paragraf 30:
"Ingen får skräpa ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till."

29 kapitlet, paragraf 7:
"Den som med uppsåt eller av oaktsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år."

26 kapitlet, paragraf 2:
"Tillsynsmyndigheten skall anmäla överträdelser av bestämmelser i balken eller i föreskrifter som har meddelats med stöd av balken till polis- eller åklagarmyndigheten, om det finns misstanke om brott."

Senast redigerat av linuslinje (26 april 2011)

328E36CAB
26 april 2011 · 92 Inlägg

Andreas17 skrev:
Vet någon vad den röda 240:n -93 som stod i Volvohallen gick för. Auktionerades ut under Påskdagen 15:00 enligt mässtidningen.

Mätarställningen var på 51 mil yikes

Den gick för 115 000:- Dom hade även en amazon till försäljning på 4-5 tusen mil, gick för 100 000:-

En flopp tycker jag...

Suzuki Vitara X-90 "Minimonstertruck" (1996)
DalleRacing
26 april 2011 · 1 738 Inlägg

Någon som håller på lite motor info om 945:an som dynotestades som det vart en jäkla massa pill med för att det sköts slangar eller va de va?

Skulle uppskattas

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
volvofidde
26 april 2011 · 77 Inlägg

kapenkronk skrev:
Någon som har hört nått om kille som hängde efter bilen på Solås parkeringen?

http://www.nutidningen.nu/index.php/nyh … r-nedsoevd

Volvo 940 Turbo "S90R" (1995)
Ertiyed
26 april 2011 · 349 Inlägg

linuslinje skrev:

Ertiyed skrev:

Kigge skrev:
från och med 1 juli i år så träder det väl någon lag om nedskräpning ikraft? Dvs nästa år har polisen RÄTT att skriva ut böter på typ 800 spänn för de som de ser kastar saker på marken, det skulle ge mycket pengar under Elmia-helgen.... Annars kan jag bara hålla med föregående talare, va är det för idioter som kastar glasflaskor mm på parkeringen där folk ska köra? Hur fan tänker man då? Inte är man där för att se på bilar iaf, då kan man lika gärna hänga på någon annan parkering (Typ COOP's bakom som var avstängd för bilar om man nu ens ska va i jönköping...)

Låter som en mycket bra lag tycker jag. Synd att den inte kommit tidigare.

Det är redan reglerat i miljöbalken, dock är den ju rätt luddig vad det gäller så det kommer snart en som som klassas som nedskräpningsförseelse.

15 kapitlet, paragraf 30:
"Ingen får skräpa ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till."

29 kapitlet, paragraf 7:
"Den som med uppsåt eller av oaktsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år."

26 kapitlet, paragraf 2:
"Tillsynsmyndigheten skall anmäla överträdelser av bestämmelser i balken eller i föreskrifter som har meddelats med stöd av balken till polis- eller åklagarmyndigheten, om det finns misstanke om brott."

Oh där ser man. Tack för infon!

JennyNilsson
27 april 2011 · 13 Inlägg

Driver_85 skrev:
Någon som har hört något angående killen som ligger i Linköping efter i lördags? . Vi få la se hur detta kommer sluta nästa år. samtidigt var de ju väldigt lugnt iår emot var det var förra året.

Var en av personerna som åkte med till akuten och väntade med hans närmstånde vänner, så har han fått hjärnblödning efter en fraktur i skallbenet och har vaknat men inget är säkert än. Jag vet att någon har filmat detta och skulle vilja ha tag på film då den behövs som bevis. Skänk en tank till han och förraren då detta var rent av en olycka!

JennyNilsson
27 april 2011 · 13 Inlägg

kapenkronk skrev:
Någon som har hört nått om kille som hängde efter bilen på Solås parkeringen?

Läs i slutet av forumet...

Hoaken
27 april 2011 · 1 163 Inlägg

visst är det kul att dricka på en bilträff osv osv inget man kan förhindra... Men! enligt mitt tycke hör inte alkohol hemma på bilträff då man ej tänker på vilka fina bilar som rullar.
tyckte det var särskillt segt med allt glas som låg krossat men klarade mig från punka så jag är nöjd över det... däremot tycker jag det var dåligt med soptunnor så jag är inte alls förvånad över att det blev så skräpigt överallt!

Själv hade man en bror som skäpade ner i bilen istället.. men klart bättre å lägga det där än på gatorna.

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Martin_lkpg Ge full! Eller?
27 april 2011 · 41 Inlägg

Blir inget Elmia för mig nästa år heller.

Att stå i kö för att se massor idioter som har massor rostigt bråte på taket och står och hoppar på motorhuven på en volvo 740 med en fet lössnus under läppen och en valtra-keps på skallen och beter sig som svin helt enkelt.


Elmia har spårat ur totalt..


Mvh Martin

Senast redigerat av Martin_lkpg (27 april 2011)

Holmlund
27 april 2011 · 48 Inlägg

Elmia blir bara sämre och sämre för varje år tyvärr, snart är det inte roligt att åka dit längre, kunde knappt åka någonstans på lördag kvällen för det låg glassplitter ta me fan överallt!!! onödigt å slänga dom i backen när det finns paperskorgar på hela parkeringen.
Anners var träffen på lördagen kanon:)

_budde_
27 april 2011 · 152 Inlägg

volvofidde skrev:

kapenkronk skrev:
Någon som har hört nått om kille som hängde efter bilen på Solås parkeringen?

http://www.nutidningen.nu/index.php/nyh … r-nedsoevd

hur många här på garaget var där när det hände? och såg händelsen?

Dannejkpg
27 april 2011 · 32 Inlägg

themusclecarfreak skrev:

Martin_lkpg skrev:
Blir inget Elmia för mig nästa år heller.

Att stå i kö för att se massor idioter som har massor rostigt bråte på taket och står och hoppar på motorhuven på en volvo 740 med en fet lössnus under läppen och en valtra-keps på skallen och beter sig som svin helt änkelt.


Elmia har spårat ur totalt..


Mvh Martin

prova traktor/lantbrukselmia, mindre med sånt folk då wink hehe

säger desamma!! bara bönner som kommer!  bil träffen är ju för bilintresserade.. fattar inte intresset av att hoppa sönder en bil och dricka sig full? alkohol och bil har inget gemensamt

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 april 2011 · 14 007 Inlägg

Dannejkpg skrev:

themusclecarfreak skrev:

Martin_lkpg skrev:
Blir inget Elmia för mig nästa år heller.

Att stå i kö för att se massor idioter som har massor rostigt bråte på taket och står och hoppar på motorhuven på en volvo 740 med en fet lössnus under läppen och en valtra-keps på skallen och beter sig som svin helt änkelt.


Elmia har spårat ur totalt..


Mvh Martin

prova traktor/lantbrukselmia, mindre med sånt folk då wink hehe

säger desamma!! bara bönner som kommer!  bil träffen är ju för bilintresserade.. fattar inte intresset av att hoppa sönder en bil och dricka sig full? alkohol och bil har inget gemensamt

Det är sant som du säger. När jag är på sådana här tillställningar dricker jag inget starkare än Cola! Supa kan man göra nån annan gång för man är ju där för bilarna. Eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Dannejkpg
27 april 2011 · 32 Inlägg

exakt! visst om man tar en öl och går och tittar lite, men festa är väl lite väl?

bas315
28 april 2011 · 101 Inlägg

_budde_ skrev:

volvofidde skrev:

kapenkronk skrev:
Någon som har hört nått om kille som hängde efter bilen på Solås parkeringen?

http://www.nutidningen.nu/index.php/nyh … r-nedsoevd

hur många här på garaget var där när det hände? och såg händelsen?

Jag stod precis jämte när detta hände. Förstod inte riktigt vad som hände men vad jag kunde se så fastnade personen med handen inne i bilen så han sprang med bilen tills det gick för snabbt och då trillade han och började rulla på marken. Såg sjukt otäckt ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang