2621
Sök

Dator strul:( Bootar inte med Vista 32bitar

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Jag har en burk med MSI 9AGM2 och dualcore 3000mz.
För en tid sen så var burken svår att stänga av ibland och då kunde det hjälpa att rycka ur usb sladdarna.Men sen kunde det bli så i bland att den inte bootade upp heller utan jag fick försöka flera gånger.Tänkte att hårdisken kanske håller på att ge upp.Så jag gjorde en ny instalation med en ny ssd disk och dubblade mängden minne då jag använder ps mycket.Datorn har fungerat bra några månader sen började det igen att den inte bootar.Har fått köra skivan i början för att reparera men det gör ingen skillnad.Nu har jag fått igång den igen efter en timmes försök så bootar den plötsligt?Törs inte stänga av den nu.Det jag har provat är att ta ur alla kablar samt grafikkortet (8800GT)Har bytt tillbaka till två en gigs stickor.Nätagget är ett Corsair 520W så det tror jag inte är felet.
Kan det finnas virus som gör detta?Det enda virusskyddet jag har är Panda moln.
Skulle bli jätte glad och tacksam om någon kunde komma med något bra tips.Vill inte byta burk nu om jag slipper.

Nu får burken stå på i natt roll
Senast redigerat av 2002tii (26 april 2011)

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
StyX_ skrev:
Vrf Vista?
köp eller (fixa det på annat sett, haha) windows 7, funkar prima.
Jag har kört NOD32 förut, men nu sitter jag med avg internet security 2011.
Varför han inte botar och inte känner av operativsystemet, har du testat och känt på hårddisken om den "vibrerar" alltså att den är igång? testat och typ vinkla/dra lite i kabeln och se om den surra igång igen?

Tjena!
jag kör med ssd disk så där finns inga rörliga delar.
Har provt att byta sata kontroller/plats utan framgång med.
Fick den att boota i går efter fem timmar så nu har jag inte slagit av den sen dess.
Börjar tro att moderkortet som är defekt.Har en annan burk med liknande msi kort och den bootar inte heller.
Bytte nätdel med i går och körde bara med det interna grafikkortet och alla usb m.m utraget utan framgång.Provade att repa med win skivan men det funkade inte heller.Har även bytt minnerna och det gav ingen skillnad heller.
Hade ju varit guld om man kunde göra något från win.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
2 maj 2011
...och varför 32-bit? Om du kört i extra minne o.s.v så lär det ju vara rätt mycket mer värt att köra 64-bit!

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
...och varför 32-bit? Om du kört i extra minne o.s.v så lär det ju vara rätt mycket mer värt att köra 64-bit!

Byggde burken för snart fyra år sedan och då var det lite si och så med kompatibiliteten när man körde 64bit och då var två gig ram rätt mycket.
Har instalerat om Win nu och den rullar på bra igen smile

423 Inlägg
2 maj 2011
Är den helt död så inget händer när du trycker igång eller stänger den av sig under uppstart? Får du ingen text som säger att nåt är fel? T.ex. bootmgr is missing?

Sök