Ny vaxad huv men blev massa runda fläckar! hjälp hur ska jag få bort dom!

Mercabruden
28 april 2011 · 58 Inlägg

Hej så att jag har börja vaxa mercan. Så vaxade jag huven igår och efter de så skulle jag tvätt skärmkanten och då blev de vatten på huven och vattnet blev som runda droppar och jag tänkte inte på att torka bort de, så nu när jag kom ut i morse har de torka så nu ser de ut som jag har runda fläckar över hela huven!sad Så snälla någon som har tips på hur jag kan få bort dom för de ser verkligen jätte fult ut! Fick tips om att jag skulle testa torka med en torr trasa men de funka inte! Så vad ska jag göra?

Tacksam för svar!

//Mercabruden

BMW 320i "Tim" (2002)
Muliisha rekondarN
28 april 2011 · 8 Inlägg

har du polerat lacken först eller har du bara kört på med vax ? det ja kan rekomendera dig till att göra är att polera upp ytan igen, och där efter lägga vax, undvik att polera i solljus !!

Dodge Magnum "Maggan" (2005)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
28 april 2011 · 208 Inlägg

Det är för mycket kalk i vattnet där av får du vatten fläckar.   Borde hjälpa att tvätta av bilen igen och sen gå över hela bilen med semsskinn så du får bort vattnet och där med inga fläckar.

Mercabruden
28 april 2011 · 58 Inlägg

Muliisha skrev:
har du polerat lacken först eller har du bara kört på med vax ? det ja kan rekomendera dig till att göra är att polera upp ytan igen, och där efter lägga vax, undvik att polera i solljus !!

Jag har först tvätta bilen sen kört på med vax. Okej men vad ska jag polera med då? när jag bara har kört med vax? jo vet att man inte ska vaxa i solljus och de har jag inte gjort!

BMW 320i "Tim" (2002)
Mercabruden
28 april 2011 · 58 Inlägg

Real_Performance skrev:
Det är för mycket kalk i vattnet där av får du vatten fläckar.   Borde hjälpa att tvätta av bilen igen och sen gå över hela bilen med semsskinn så du får bort vattnet och där med inga fläckar.

Okej men blev ju inte fläckigt på bagageluckan! bara på huven. Okej jag får testa de för är verkligen inte fint med fläckarna:(

BMW 320i "Tim" (2002)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
28 april 2011 · 208 Inlägg

Mercabruden skrev:

Real_Performance skrev:
Det är för mycket kalk i vattnet där av får du vatten fläckar.   Borde hjälpa att tvätta av bilen igen och sen gå över hela bilen med semsskinn så du får bort vattnet och där med inga fläckar.

Okej men blev ju inte fläckigt på bagageluckan! bara på huven. Okej jag får testa de för är verkligen inte fint med fläckarna:(

Nä för den hade du väl inte vaxat alls va?   och därför syns det inte lika väl på den samt att du får kanske inga fina vatten droppar på den efter som den inte är vaxad smile

Mercabruden
28 april 2011 · 58 Inlägg

Real_Performance skrev:

Mercabruden skrev:

Real_Performance skrev:
Det är för mycket kalk i vattnet där av får du vatten fläckar.   Borde hjälpa att tvätta av bilen igen och sen gå över hela bilen med semsskinn så du får bort vattnet och där med inga fläckar.

Okej men blev ju inte fläckigt på bagageluckan! bara på huven. Okej jag får testa de för är verkligen inte fint med fläckarna:(

Nä för den hade du väl inte vaxat alls va?   och därför syns det inte lika väl på den samt att du får kanske inga fina vatten droppar på den efter som den inte är vaxad smile

Jo har vaxa den med:P men blev som sagt inge vatten på den!

BMW 320i "Tim" (2002)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
28 april 2011 · 208 Inlägg

Mercabruden skrev:

Real_Performance skrev:

Mercabruden skrev:

Okej men blev ju inte fläckigt på bagageluckan! bara på huven. Okej jag får testa de för är verkligen inte fint med fläckarna:(

Nä för den hade du väl inte vaxat alls va?   och därför syns det inte lika väl på den samt att du får kanske inga fina vatten droppar på den efter som den inte är vaxad smile

Jo har vaxa den med:P men blev som sagt inge vatten på den!

Då är det ju inte så konstigt att du inte fått några kalk fläckar på den om du inte fått något kranvatten på den :p

Mercabruden
28 april 2011 · 58 Inlägg

Real_Performance skrev:

Mercabruden skrev:

Real_Performance skrev:

Nä för den hade du väl inte vaxat alls va?   och därför syns det inte lika väl på den samt att du får kanske inga fina vatten droppar på den efter som den inte är vaxad smile

Jo har vaxa den med:P men blev som sagt inge vatten på den!

Då är det ju inte så konstigt att du inte fått några kalk fläckar på den om du inte fått något kranvatten på den :p

Haha nej:P

BMW 320i "Tim" (2002)
_Dalle_ Unknown Örebro
28 april 2011 · 291 Inlägg

tvätta den och sen torka av den, låt den bli helt torr sen kör du med color cleaner torkar av, sen vax.

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
Severin
28 april 2011 · 1 587 Inlägg

Polera först sen vaxa, men du måste tvätta bilen jätte noga innan du gör detta.. De finns en guide här på garaget som du kan läsa igenom, riktigt bra !

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=126209

DieselForslen
28 april 2011 · 16 Inlägg

Använder du maskin när du polerar och waxar?

DieselForslèn - Taking Care Of Business
Volvo Amazon "Custom Amazonen" (1968)
Mercabruden
29 april 2011 · 58 Inlägg

DieselForslen skrev:
Använder du maskin när du polerar och waxar?

Nej de gör jag inte

BMW 320i "Tim" (2002)
Muliisha rekondarN
29 april 2011 · 8 Inlägg

Synd du bor långt bort, annars kunde du svängt in på firman så hade jag polerat upp den åt dig smile

Dodge Magnum "Maggan" (2005)
Mercabruden
29 april 2011 · 58 Inlägg

Muliisha skrev:
Synd du bor långt bort, annars kunde du svängt in på firman så hade jag polerat upp den åt dig smile

Ja hade ju vart nice:P

BMW 320i "Tim" (2002)
DieselForslen
29 april 2011 · 16 Inlägg

Okej, något jag gjorde förra sommarn när jag rekonda på bmw i örebro och fick fläckar var att lägga en fin trasa (kommer inte ihåg materialet) på stället där fläckarna var och sen körde jag med en polermaskin med exenteroscillerande huvuden på trasan. Något som jag kan rekomendera, finns säkert dom som jobbar som rekondare dagarna långa som kan det här mycket bättre, men alla försök är bra förutom dom dåliga!

DieselForslèn - Taking Care Of Business
Volvo Amazon "Custom Amazonen" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang